Fjern kuglen og fjederen inde i t-stykket. Så sætter du den bare ind mellem dåsen og turboen. Det 3 ben skal gå til den du kan skrue på. Så er den sat til...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
klyfax skrev:Fjern kuglen og fjederen inde i t-stykket. Så sætter du den bare ind mellem dåsen og turboen. Det 3 ben skal gå til den du kan skrue på. Så er den sat til...
Hvorfor fjerne kugle og fjeder?
De har måske ingen funktion
Jeg forestiller mig at de holder systemet tryk løst indtil ladetrykket når en bestemt værdi.
klyfax skrev:Fjern kuglen og fjederen inde i t-stykket. Så sætter du den bare ind mellem dåsen og turboen. Det 3 ben skal gå til den du kan skrue på. Så er den sat til...
Hvorfor fjerne kugle og fjeder? De har måske ingen funktion
Jeg forestiller mig at de holder systemet tryk løst indtil ladetrykket når en bestemt værdi.
MVH
Morten
Tja det havde den effekt på starlet at trykket var over 1.4 bar ved helt lukket ventil. 1.4 bar er der for boostcuttet var i MS, så den ville sikkert også gerne havde taget mere end det...
Da ventilen blev byttet ud med en T kryds uden kugle gøjl, var den lige til at styre... Noget tyder på den aldrig åbner...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
jeg har skam prøvet at puste i den imens jeg skruede på den.. det virkede vist fint!
hvor hurtig tror i at motorstyringen registere trykket som værende ude af kontrol og gå i fejlkode? den peaker lige under 1sek på 1,4bar! ellers kører den ca. 1-1,1bar. ville skrue den op til 1,2-1,3 for at få forbrændt noget af det overskydende diesel.
hmm så vidt jeg kan læse mig til er der en begrænsning på 1,5bar.. jeg er ikke så urolig omkring motoren for den får nok at leve af! det er bare det at hvis jeg hæver 1,05bar så vil den et split sek overskride de 1,5bar med mindre boostdimsen ændre noget..
regnede med at lave aktuvatoren så den er nemmere og påvirke med mindre tryk og derved måske åbne wastegaten hurtigere, så den måske ikke når at lave det "overboost" (eller det boost som den laver mens wastegaten er ved at åbne)
okey jeg har prøvet nu .. og den pokkers ventil.. selv ved laveste instilling lavede den stadig over 1,5bar... da jeg fjernede kuglen og monterede den anderledes. så virkede det sådan lidt.. virker til den har fået bedre bundtræk og den træker mere jævn og holder tryk lidt bedre.. men turboen er vist for lille!