Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 21:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 07 jun 2008, 08:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
jeg har købt denne:
Billede

men kan ikke lige finde ud af hvordan de skal sættes sammen.. der er ingen papir med til den..

pilene på enhederne skal peje mod aktuvatoren! men hva så?

_________________
Diesel!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2008, 09:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Du kan prøve at kigge lidt her.
http://www.turbosmartonline.com/index.p ... oad&id=200

Da din ligner en kopi af denne, eller en gammel udgave.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2008, 14:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Fjern kuglen og fjederen inde i t-stykket. Så sætter du den bare ind mellem dåsen og turboen. Det 3 ben skal gå til den du kan skrue på. Så er den sat til...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2008, 14:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
klyfax skrev:
Fjern kuglen og fjederen inde i t-stykket. Så sætter du den bare ind mellem dåsen og turboen. Det 3 ben skal gå til den du kan skrue på. Så er den sat til...


Hvorfor fjerne kugle og fjeder?
De har måske ingen funktion :wink:

Jeg forestiller mig at de holder systemet tryk løst indtil ladetrykket når en bestemt værdi.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2008, 15:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Morten VJ skrev:
klyfax skrev:
Fjern kuglen og fjederen inde i t-stykket. Så sætter du den bare ind mellem dåsen og turboen. Det 3 ben skal gå til den du kan skrue på. Så er den sat til...


Hvorfor fjerne kugle og fjeder?
De har måske ingen funktion :wink:

Jeg forestiller mig at de holder systemet tryk løst indtil ladetrykket når en bestemt værdi.

MVH

Morten


Tja det havde den effekt på starlet at trykket var over 1.4 bar ved helt lukket ventil. 1.4 bar er der for boostcuttet var i MS, så den ville sikkert også gerne havde taget mere end det...
Da ventilen blev byttet ud med en T kryds uden kugle gøjl, var den lige til at styre... Noget tyder på den aldrig åbner...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2008, 19:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
jeg har skam prøvet at puste i den imens jeg skruede på den.. det virkede vist fint!

hvor hurtig tror i at motorstyringen registere trykket som værende ude af kontrol og gå i fejlkode? den peaker lige under 1sek på 1,4bar! ellers kører den ca. 1-1,1bar. ville skrue den op til 1,2-1,3 for at få forbrændt noget af det overskydende diesel.

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2008, 20:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Den registerer trykket, på ca 1/100 del af et sekundt.
Problemet er bare at fejlindikatoren ikke altid tænder. :damn:

Den tænder ikke bare lige specielt på en diesel.

Så du kan køre mange km i lykkelig uvidenhed, hvis det er en mindre fejl.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jun 2008, 21:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
hmm så vidt jeg kan læse mig til er der en begrænsning på 1,5bar.. jeg er ikke så urolig omkring motoren for den får nok at leve af! det er bare det at hvis jeg hæver 1,05bar så vil den et split sek overskride de 1,5bar med mindre boostdimsen ændre noget..

regnede med at lave aktuvatoren så den er nemmere og påvirke med mindre tryk og derved måske åbne wastegaten hurtigere, så den måske ikke når at lave det "overboost" (eller det boost som den laver mens wastegaten er ved at åbne)

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2008, 11:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Prøv at fjerne kugle ventilen.. Havde ingen problemer med min starlet. Der var bare 1.2 bar og intet højere...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2008, 22:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
okey jeg har prøvet nu .. og den pokkers ventil.. selv ved laveste instilling lavede den stadig over 1,5bar... da jeg fjernede kuglen og monterede den anderledes. så virkede det sådan lidt.. virker til den har fået bedre bundtræk og den træker mere jævn og holder tryk lidt bedre.. men turboen er vist for lille!

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team