Lednings diagram over 4efte!

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
snobbi
Junior Medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 06 aug 2007, 20:03

Lednings diagram over 4efte!

#1 Indlæg af snobbi »

som jeg skal bruge til at sammenligne mit diagram over min 4efe motor, da jeg skal have lagt en 4efte over i bilen i steden for.
Så vil jeg bare bruge mit originale ledningsnet! da jeg umiddelbart ikke tror der er den store forskel på de to ledningsnet!

men som sagt. det ville være rart at kende forskellen :)

håber i kan hjælpe mig!!!
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#2 Indlæg af klyfax »

Der er et par stik der er forskellige i motorrummet, plus du skal trække nye ledningere til bankesensor, hvis du ønsker at køre med den...

Tilgengæld skal du lave de 2 stik der er i en 4E-FE styring om til de 3 stik der sidder på en 4E-FTE styring...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
snobbi
Junior Medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 06 aug 2007, 20:03

#3 Indlæg af snobbi »

tak for info,,,,

jeg regner med at kører med megasquirt fra turbomotor!
men tror jeg vil få fat i et ledningsnet fra en 4EFTE, da der er stikkene med, det lyder lidt nemmere :) .....men tak for hjælpen
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#4 Indlæg af klyfax »

snobbi skrev:tak for info,,,,

jeg regner med at kører med megasquirt fra turbomotor!
men tror jeg vil få fat i et ledningsnet fra en 4EFTE, da der er stikkene med, det lyder lidt nemmere :) .....men tak for hjælpen


Det er IKKE nemmere, med mindre du bare skifter de stik der er anderledes mellem 4efe og 4efte.

Lednings nettet går nemlig fra forlygterne, alt inkl. til forsæderne, alt inkl. Så det er halvdelen af bilen du skal skifte hvis du flytter lednings nettet over... Kender en der lodde de 2 lednings net sammen, det funkere meget godt...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#5 Indlæg af K-FINN »

Ingen grund til og bytte rundt på ledningsnet...
Du montere den 4efte, og de sensore der ikke passer på dit orginale ledningsnet, tager du fra din gamle motor, og flytter over.

Så er den klar til megasquirt, evt. med adaptor stik til orginal ECU som jeg kører med..
Ses her: http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/917043.jpg
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#6 Indlæg af klyfax »

Finn T Pedersen skrev:Ingen grund til og bytte rundt på ledningsnet...
Du montere den 4efte, og de sensore der ikke passer på dit orginale ledningsnet, tager du fra din gamle motor, og flytter over.

Så er den klar til megasquirt, evt. med adaptor stik til orginal ECU som jeg kører med..
Ses her: http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/917043.jpg


Ja sådan havde jeg også gjort.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
snobbi
Junior Medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 06 aug 2007, 20:03

#7 Indlæg af snobbi »

tak for hjælpen!

Men hvor kan man skaffe et adaptorstik magen til den på billedet???
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#8 Indlæg af K-FINN »

snobbi skrev:tak for hjælpen!

Men hvor kan man skaffe et adaptorstik magen til den på billedet???


Du kan hugge din orginale ECU op..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
snobbi
Junior Medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 06 aug 2007, 20:03

#9 Indlæg af snobbi »

tak for rådet!
Besvar