Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 feb 2008, 20:26 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 aug 2007, 19:03
Indlæg: 49
som jeg skal bruge til at sammenligne mit diagram over min 4efe motor, da jeg skal have lagt en 4efte over i bilen i steden for.
Så vil jeg bare bruge mit originale ledningsnet! da jeg umiddelbart ikke tror der er den store forskel på de to ledningsnet!

men som sagt. det ville være rart at kende forskellen :)

håber i kan hjælpe mig!!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2008, 03:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Der er et par stik der er forskellige i motorrummet, plus du skal trække nye ledningere til bankesensor, hvis du ønsker at køre med den...

Tilgengæld skal du lave de 2 stik der er i en 4E-FE styring om til de 3 stik der sidder på en 4E-FTE styring...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2008, 17:17 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 aug 2007, 19:03
Indlæg: 49
tak for info,,,,

jeg regner med at kører med megasquirt fra turbomotor!
men tror jeg vil få fat i et ledningsnet fra en 4EFTE, da der er stikkene med, det lyder lidt nemmere :) .....men tak for hjælpen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 feb 2008, 17:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
snobbi skrev:
tak for info,,,,

jeg regner med at kører med megasquirt fra turbomotor!
men tror jeg vil få fat i et ledningsnet fra en 4EFTE, da der er stikkene med, det lyder lidt nemmere :) .....men tak for hjælpen


Det er IKKE nemmere, med mindre du bare skifter de stik der er anderledes mellem 4efe og 4efte.

Lednings nettet går nemlig fra forlygterne, alt inkl. til forsæderne, alt inkl. Så det er halvdelen af bilen du skal skifte hvis du flytter lednings nettet over... Kender en der lodde de 2 lednings net sammen, det funkere meget godt...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2008, 13:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ingen grund til og bytte rundt på ledningsnet...
Du montere den 4efte, og de sensore der ikke passer på dit orginale ledningsnet, tager du fra din gamle motor, og flytter over.

Så er den klar til megasquirt, evt. med adaptor stik til orginal ECU som jeg kører med..
Ses her: http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/917043.jpg

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 feb 2008, 14:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Finn T Pedersen skrev:
Ingen grund til og bytte rundt på ledningsnet...
Du montere den 4efte, og de sensore der ikke passer på dit orginale ledningsnet, tager du fra din gamle motor, og flytter over.

Så er den klar til megasquirt, evt. med adaptor stik til orginal ECU som jeg kører med..
Ses her: http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/917043.jpg


Ja sådan havde jeg også gjort.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2008, 19:02 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 aug 2007, 19:03
Indlæg: 49
tak for hjælpen!

Men hvor kan man skaffe et adaptorstik magen til den på billedet???


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2008, 19:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
snobbi skrev:
tak for hjælpen!

Men hvor kan man skaffe et adaptorstik magen til den på billedet???


Du kan hugge din orginale ECU op..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2008, 20:29 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 aug 2007, 19:03
Indlæg: 49
tak for rådet!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team