stempel hastighed

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

stempel hastighed

#1 Indlæg af uno »

Hvad skulle være realistisk at tage af omdrejninger med 100mm slaglængde self. med letvægtsstempler????

(Mitsu 4g63 motor) stroket med et slag/plejlstangsforhold på 1/1,5

ren forhør om man skal holde fingrene fra det
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#2 Indlæg af Lars PH »

Brugeravatar
dikal
Nyt Medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 23 nov 2006, 16:30

#3 Indlæg af dikal »

den kan max tage 6000 rpm før olien holder med at smøre
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#4 Indlæg af uno »

kan jo ikke passe, da motoren std. går 7500omd=>22m/s
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: stempel hastighed

#5 Indlæg af HenrikGM »

uno skrev:Hvad skulle være realistisk at tage af omdrejninger med 100mm slaglængde self. med letvægtsstempler????

(Mitsu 4g63 motor) stroket med et slag/plejlstangsforhold på 1/1,5

ren forhør om man skal holde fingrene fra det


Hvilken effekt skal du lave på motoren? Er det overhovedet nødvendigt at stoke den?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#6 Indlæg af JPP »

Lars PH skrev:lige lidt at læse
http://www.nysynet.dk/flere-serviceside ... lokken.htm
Mvh Lars


Det er så nappet lige fra powerpage....samt meget andet kan jeg se :shock: :shock:

-> Lars hvor fandt du linket til siden http://www.nysynet.dk/flere-serviceside ... lokken.htm

Jeg kan ikke finde linksene på siden, blot prøvet mig lidt frem og sjovt nok dukker der andre copy/paste sider frem...
http://www.nysynet.dk/flere-servicesider/topstykket.htm
mm.
Senest rettet af JPP 05 feb 2007, 22:50, rettet i alt 1 gang.
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

Re: stempel hastighed

#7 Indlæg af uno »

HenrikGM skrev:
uno skrev:Hvad skulle være realistisk at tage af omdrejninger med 100mm slaglængde self. med letvægtsstempler????

(Mitsu 4g63 motor) stroket med et slag/plejlstangsforhold på 1/1,5

ren forhør om man skal holde fingrene fra det


Hvilken effekt skal du lave på motoren? Er det overhovedet nødvendigt at stoke den?


det er jo mest fordi at skal der smede stempler og plejlstænger i får man nærmest krumtap og lejer gratis :D

men der er jo både for og imod...der er dem der tager 9000rpm både med og uden stroke.

det er jo bare lidt hurtigt på 100mm

hvad siger i til stempel fart 20m/s 25m/s eller mere før olien er brændt??
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#8 Indlæg af hYe »

over 25 m/s så skulle det gå galt. Sagde min gamle lære. Den nye Suzuki GXR-1000 køre med stempelhastighed op til 25,4m/s. Når det sker er stemplet belastet med op til 8600G. Argh.. Kan ikke lige huske hvor jeg læste det.. enyways.. Det er ikke en bil.. Bare et eksempel...
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: stempel hastighed

#9 Indlæg af HenrikGM »

uno skrev:
HenrikGM skrev:
uno skrev:Hvad skulle være realistisk at tage af omdrejninger med 100mm slaglængde self. med letvægtsstempler????

(Mitsu 4g63 motor) stroket med et slag/plejlstangsforhold på 1/1,5

ren forhør om man skal holde fingrene fra det


Hvilken effekt skal du lave på motoren? Er det overhovedet nødvendigt at stoke den?


det er jo mest fordi at skal der smede stempler og plejlstænger i får man nærmest krumtap og lejer gratis :D

men der er jo både for og imod...der er dem der tager 9000rpm både med og uden stroke.

det er jo bare lidt hurtigt på 100mm

hvad siger i til stempel fart 20m/s 25m/s eller mere før olien er brændt??



Jeg spørger lige igen: Hvilken effekt skal delene lave?

Et meget relevant spørgsmål mere; Hvordan har du konkluderet at motorens orignale dele er utilstrækkelige?

Har en skummel mistanke om at du spilder dine penge.....;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brian-HKD
Medlem
Indlæg: 124
Tilmeldt: 07 mar 2006, 20:58

#10 Indlæg af Brian-HKD »

Hehe, den med 20 m/s var vist i gamle dage.
Så skulle min Integra Type-R da være sprunget i luften for længst, da den kører over 25 m/s fra fabrikken.

Og nu får den så også lige 1 bars ladetryk oveni hatten :-)
Besvar