Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 05 feb 2007, 19:55 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
Hvad skulle være realistisk at tage af omdrejninger med 100mm slaglængde self. med letvægtsstempler????

(Mitsu 4g63 motor) stroket med et slag/plejlstangsforhold på 1/1,5

ren forhør om man skal holde fingrene fra det

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2007, 21:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
lige lidt at læse
http://www.nysynet.dk/flere-serviceside ... lokken.htm
Mvh Lars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2007, 21:29 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2006, 16:30
Indlæg: 20
den kan max tage 6000 rpm før olien holder med at smøre


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2007, 22:12 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
kan jo ikke passe, da motoren std. går 7500omd=>22m/s

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2007, 22:21 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
uno skrev:
Hvad skulle være realistisk at tage af omdrejninger med 100mm slaglængde self. med letvægtsstempler????

(Mitsu 4g63 motor) stroket med et slag/plejlstangsforhold på 1/1,5

ren forhør om man skal holde fingrene fra det


Hvilken effekt skal du lave på motoren? Er det overhovedet nødvendigt at stoke den?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 feb 2007, 22:35 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Lars PH skrev:


Det er så nappet lige fra powerpage....samt meget andet kan jeg se :shock: :shock:

-> Lars hvor fandt du linket til siden http://www.nysynet.dk/flere-serviceside ... lokken.htm

Jeg kan ikke finde linksene på siden, blot prøvet mig lidt frem og sjovt nok dukker der andre copy/paste sider frem...
http://www.nysynet.dk/flere-servicesider/topstykket.htm
mm.


Senest rettet af JPP 05 feb 2007, 22:50, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2007, 22:36 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
HenrikGM skrev:
uno skrev:
Hvad skulle være realistisk at tage af omdrejninger med 100mm slaglængde self. med letvægtsstempler????

(Mitsu 4g63 motor) stroket med et slag/plejlstangsforhold på 1/1,5

ren forhør om man skal holde fingrene fra det


Hvilken effekt skal du lave på motoren? Er det overhovedet nødvendigt at stoke den?


det er jo mest fordi at skal der smede stempler og plejlstænger i får man nærmest krumtap og lejer gratis :D

men der er jo både for og imod...der er dem der tager 9000rpm både med og uden stroke.

det er jo bare lidt hurtigt på 100mm

hvad siger i til stempel fart 20m/s 25m/s eller mere før olien er brændt??

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2007, 06:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
over 25 m/s så skulle det gå galt. Sagde min gamle lære. Den nye Suzuki GXR-1000 køre med stempelhastighed op til 25,4m/s. Når det sker er stemplet belastet med op til 8600G. Argh.. Kan ikke lige huske hvor jeg læste det.. enyways.. Det er ikke en bil.. Bare et eksempel...

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2007, 07:41 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
uno skrev:
HenrikGM skrev:
uno skrev:
Hvad skulle være realistisk at tage af omdrejninger med 100mm slaglængde self. med letvægtsstempler????

(Mitsu 4g63 motor) stroket med et slag/plejlstangsforhold på 1/1,5

ren forhør om man skal holde fingrene fra det


Hvilken effekt skal du lave på motoren? Er det overhovedet nødvendigt at stoke den?


det er jo mest fordi at skal der smede stempler og plejlstænger i får man nærmest krumtap og lejer gratis :D

men der er jo både for og imod...der er dem der tager 9000rpm både med og uden stroke.

det er jo bare lidt hurtigt på 100mm

hvad siger i til stempel fart 20m/s 25m/s eller mere før olien er brændt??



Jeg spørger lige igen: Hvilken effekt skal delene lave?

Et meget relevant spørgsmål mere; Hvordan har du konkluderet at motorens orignale dele er utilstrækkelige?

Har en skummel mistanke om at du spilder dine penge.....;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 feb 2007, 13:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2006, 20:58
Indlæg: 124
Hehe, den med 20 m/s var vist i gamle dage.
Så skulle min Integra Type-R da være sprunget i luften for længst, da den kører over 25 m/s fra fabrikken.

Og nu får den så også lige 1 bars ladetryk oveni hatten :-)

_________________
Honda Integra Type-RS (Rotrex SuperCharger) +375 HK
Honda S800 Coupé '68 til historisk banerace
www.track-meet.dk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 57 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team