GT2860R til hvilken motorstørrelse

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
smeden
Junior Medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 23 mar 2004, 21:55

GT2860R til hvilken motorstørrelse

#1 Indlæg af smeden »

Hej allesammen.

jeg er blivet tilbudet en Garrett GT2860R. men kan jeg sætte den på en 2,0l motor.

p.s: hvad er forskel GT2860R og GT2560R.
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

Re: GT2860R til hvilken motorstørrelse

#2 Indlæg af efterz »

smeden skrev:...Garrett GT2860R. men kan jeg sætte den på en 2,0l motor.


Ifølge Garrett er turboen til 1.8-3.0liters motorer. Jeg vil nu mene at man også sagtens kan montere den på mindre motorer... Men svaret på dit spørgsmål er Ja :)
Billede

smeden skrev:p.s: hvad er forskel GT2860R og GT2560R.

GT2560R er noget mindre på både turbine siden. Kompressorsiden har samme hjul, men mindre hus...
Billede
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#3 Indlæg af uno »

max effekt på sådan en ca 300hk
Har hørt at på en vw1,8t laver den fuldt tryk ca 500 rpm før den originale,
Kan ikke huske det sikkert men mener han snakkede om lige under 3000rpm.

min kamerat planlægger at smide sådan en på en 1,4.

Alle siger det er en fin lader
smeden
Junior Medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 23 mar 2004, 21:55

#4 Indlæg af smeden »

hej hvad bliver GT2860R Køligt af (vand,olie)
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#5 Indlæg af efterz »

smeden skrev:hej hvad bliver GT2860R Køligt af (vand,olie)


Begge dele, hvis du kobler begge på... Den kan godt fungere på olie alene.
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Kws
Medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Geografisk sted: Randers

#6 Indlæg af Kws »

men offer de 600 kr til et par vand slanger os.. ved slangespecialisten.dk
smeden
Junior Medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 23 mar 2004, 21:55

#7 Indlæg af smeden »

hvad er bedste olie eller vand eller Begge dele
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#8 Indlæg af K-FINN »

Der skal både olie og vand på.
Da det er en kuglelejer turbo er det begrænset hvad oliemængde der kommer igennem, og det kan ikke køle den ordenligt.
Jo du kan køre uden vand på, men det forkorter levetiden MEGET.
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#9 Indlæg af Zorak »

smeden skrev:hvad er bedste olie eller vand eller Begge dele


Den skal have olie til lejerne ligemeget hvad, for at de ikke sætter sig pga manglende smørrelse til lejerne.. Det ville være dumt at vælge fra... :grin: Men det er rigtigt at det også køler en lille smule...

Vandkølings delen er for at forhindre at olien kommer op i temperaturer hvor den bliver ustabil og får til tildens til at kokse til som kan smadre lejerne..

Hilsen
Jesper Andersen
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Besvar