justering af motor med MS

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
meisner
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 22 aug 2006, 14:10

justering af motor med MS

#1 Indlæg af meisner »

Overvejer lidt at købe et MS anlæg, har fået et godt tilbud og vil i sidste ende nok være billigere end en chipning...

Har lige monteret en lille turbo på min saxo, og da det hele så er klar kan jeg ikke få det forbandede MF2 anlæg som fulgte med til at fungere, så nu må jeg jo finde på en anden løsning, der er jo ikke ligefrem noget fedt ved at have turbo på bilen, hvis man ikke kan sætte trykket på...

Men da jeg absolut ingen forstand har på det med MS ol. tænkte jeg om der var nogen her der kunne overtales til at være mig behjælpelig med montering (ikke sikkert da jeg ikke helt præcist ved hvor omfattende det er) og indstilling/indkøring, og sideløbende med det, en anelse oplæring i det så jeg selv senere hen kan køre den ind hvis der ændres parametre.

Selvfølgelig er det jo nok ikke helt gratis, men det kan der nok også findes ud af..
xillur
Senior Medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af xillur »

hvor bor du?
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
meisner
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 22 aug 2006, 14:10

#3 Indlæg af meisner »

xillur skrev:hvor bor du?


sorry glemte jeg lige bor vestsjælland
xillur
Senior Medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af xillur »

skal den bare køre som tilskud lissom dit mf2? Hvis ja kan jeg nok godt afse tid til at hjælpe.
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
meisner
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 22 aug 2006, 14:10

#5 Indlæg af meisner »

xillur skrev:skal den bare køre som tilskud lissom dit mf2? Hvis ja kan jeg nok godt afse tid til at hjælpe.


ja det er en mulighed at den skal køre som tilskud, men overvejer hvis nu jeg skifter til MS, at lade den styre hoveddyser samt tænding, da den jo er lavet til det, og det vil give det aller bedste resultat og holdbarhed...

har ikke kendskab til hvor god MS er som tilskud
xillur
Senior Medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af xillur »

meisner skrev:
xillur skrev:skal den bare køre som tilskud lissom dit mf2? Hvis ja kan jeg nok godt afse tid til at hjælpe.


ja det er en mulighed at den skal køre som tilskud, men overvejer hvis nu jeg skifter til MS, at lade den styre hoveddyser samt tænding, da den jo er lavet til det, og det vil give det aller bedste resultat og holdbarhed...

har ikke kendskab til hvor god MS er som tilskud


ms er perfekt som tilskud har lavet løsninger til det før.
Du slipper for at skulle rode med cranking, warmup, acc enrich, tomgangregulering, lambdaregulering. Alt det klare din std styrboks.

hvor meget ladetryk skal du køre med?

just for the record, der er fandens til forskel i tidsforbrug på at få ms til at virke som tilskud kontra at få den til at overtage hele motoren. Hvis du ikke skal køre med højt ladetryk og dermed kan leve med std tænding, så vil jeg råde dig til det!
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
meisner
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 22 aug 2006, 14:10

#7 Indlæg af meisner »

ja så skal jeg jo nok overveje om ikke jeg skulle starte med at køre det som et tilskudssystem, regner med at køre mellem 0,5 - 0,8, lidt afhængig af tilskudssystemet bliver det jo så, men nok ikke mere end 0,5.

Jeg ved ikke helt hvad min standard mapsensor finder på når der kommer overtryk i indsugningen, om den får tændingen til at opføre sig meget mærkeligt, eller om den bare følger med...

men det er da værd at overveje om ikke jeg skulle starte med at have MS som tlskudssystem, og køre mellem 0,5 0g 0,8, man vil jo helst have mest muligt under hjelmen, jeg kan sidenhen da så få den til at overtage det hele, har planer om en større turbo på et senere tidspunkt, samt bearbejdning af topstykke anden gearkasse og stærkere kobling ( bilen skal skilles helt på et tidspunkt da den skal have ny lak i anden farve)

Hvor længe vil du skyde på det vil tage at trille et tilskudssystem ind?

Og den kedelige del, hvad skal det koste mig?
xillur
Senior Medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

#8 Indlæg af xillur »

meisner skrev:ja så skal jeg jo nok overveje om ikke jeg skulle starte med at køre det som et tilskudssystem, regner med at køre mellem 0,5 - 0,8, lidt afhængig af tilskudssystemet bliver det jo så, men nok ikke mere end 0,5.

Jeg ved ikke helt hvad min standard mapsensor finder på når der kommer overtryk i indsugningen, om den får tændingen til at opføre sig meget mærkeligt, eller om den bare følger med...

men det er da værd at overveje om ikke jeg skulle starte med at have MS som tlskudssystem, og køre mellem 0,5 0g 0,8, man vil jo helst have mest muligt under hjelmen, jeg kan sidenhen da så få den til at overtage det hele, har planer om en større turbo på et senere tidspunkt, samt bearbejdning af topstykke anden gearkasse og stærkere kobling ( bilen skal skilles helt på et tidspunkt da den skal have ny lak i anden farve)

Hvor længe vil du skyde på det vil tage at trille et tilskudssystem ind?

Og den kedelige del, hvad skal det koste mig?


din mapsensor skal jeg nok lukke munden på, resten kan vi jo ta pr tlf eller email, send mig en PM
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#9 Indlæg af Zorak »

xillur skrev:.. din mapsensor skal jeg nok lukke munden på...


Hvad plejer de at gøre når der kommer tryk i manifold?

Hilsen
Jesper Andersen
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#10 Indlæg af Wildert »

Zorak skrev:
xillur skrev:.. din mapsensor skal jeg nok lukke munden på...


Hvad plejer de at gøre når der kommer tryk i manifold?


Det afhænger lidt af sensoren og motorstyringen - men jeg ved at Xillur har oplevet en Honda der opfattede overtryk i manifolden som en fejltilstand så den originale motorstyring simpelthen cuttede benzinen hvis den så mere end en vis spænding fra mapsensoren. Det var der en billig elektronisk løsning på....
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Besvar