Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 02:12

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 23 aug 2006, 11:02 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 aug 2006, 13:10
Indlæg: 28
Overvejer lidt at købe et MS anlæg, har fået et godt tilbud og vil i sidste ende nok være billigere end en chipning...

Har lige monteret en lille turbo på min saxo, og da det hele så er klar kan jeg ikke få det forbandede MF2 anlæg som fulgte med til at fungere, så nu må jeg jo finde på en anden løsning, der er jo ikke ligefrem noget fedt ved at have turbo på bilen, hvis man ikke kan sætte trykket på...

Men da jeg absolut ingen forstand har på det med MS ol. tænkte jeg om der var nogen her der kunne overtales til at være mig behjælpelig med montering (ikke sikkert da jeg ikke helt præcist ved hvor omfattende det er) og indstilling/indkøring, og sideløbende med det, en anelse oplæring i det så jeg selv senere hen kan køre den ind hvis der ændres parametre.

Selvfølgelig er det jo nok ikke helt gratis, men det kan der nok også findes ud af..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2006, 11:17 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
hvor bor du?

_________________
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2006, 11:18 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 aug 2006, 13:10
Indlæg: 28
xillur skrev:
hvor bor du?


sorry glemte jeg lige bor vestsjælland


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2006, 11:20 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
skal den bare køre som tilskud lissom dit mf2? Hvis ja kan jeg nok godt afse tid til at hjælpe.

_________________
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2006, 11:23 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 aug 2006, 13:10
Indlæg: 28
xillur skrev:
skal den bare køre som tilskud lissom dit mf2? Hvis ja kan jeg nok godt afse tid til at hjælpe.


ja det er en mulighed at den skal køre som tilskud, men overvejer hvis nu jeg skifter til MS, at lade den styre hoveddyser samt tænding, da den jo er lavet til det, og det vil give det aller bedste resultat og holdbarhed...

har ikke kendskab til hvor god MS er som tilskud


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2006, 11:29 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
meisner skrev:
xillur skrev:
skal den bare køre som tilskud lissom dit mf2? Hvis ja kan jeg nok godt afse tid til at hjælpe.


ja det er en mulighed at den skal køre som tilskud, men overvejer hvis nu jeg skifter til MS, at lade den styre hoveddyser samt tænding, da den jo er lavet til det, og det vil give det aller bedste resultat og holdbarhed...

har ikke kendskab til hvor god MS er som tilskud


ms er perfekt som tilskud har lavet løsninger til det før.
Du slipper for at skulle rode med cranking, warmup, acc enrich, tomgangregulering, lambdaregulering. Alt det klare din std styrboks.

hvor meget ladetryk skal du køre med?

just for the record, der er fandens til forskel i tidsforbrug på at få ms til at virke som tilskud kontra at få den til at overtage hele motoren. Hvis du ikke skal køre med højt ladetryk og dermed kan leve med std tænding, så vil jeg råde dig til det!

_________________
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2006, 11:44 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 aug 2006, 13:10
Indlæg: 28
ja så skal jeg jo nok overveje om ikke jeg skulle starte med at køre det som et tilskudssystem, regner med at køre mellem 0,5 - 0,8, lidt afhængig af tilskudssystemet bliver det jo så, men nok ikke mere end 0,5.

Jeg ved ikke helt hvad min standard mapsensor finder på når der kommer overtryk i indsugningen, om den får tændingen til at opføre sig meget mærkeligt, eller om den bare følger med...

men det er da værd at overveje om ikke jeg skulle starte med at have MS som tlskudssystem, og køre mellem 0,5 0g 0,8, man vil jo helst have mest muligt under hjelmen, jeg kan sidenhen da så få den til at overtage det hele, har planer om en større turbo på et senere tidspunkt, samt bearbejdning af topstykke anden gearkasse og stærkere kobling ( bilen skal skilles helt på et tidspunkt da den skal have ny lak i anden farve)

Hvor længe vil du skyde på det vil tage at trille et tilskudssystem ind?

Og den kedelige del, hvad skal det koste mig?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 aug 2006, 11:46 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
meisner skrev:
ja så skal jeg jo nok overveje om ikke jeg skulle starte med at køre det som et tilskudssystem, regner med at køre mellem 0,5 - 0,8, lidt afhængig af tilskudssystemet bliver det jo så, men nok ikke mere end 0,5.

Jeg ved ikke helt hvad min standard mapsensor finder på når der kommer overtryk i indsugningen, om den får tændingen til at opføre sig meget mærkeligt, eller om den bare følger med...

men det er da værd at overveje om ikke jeg skulle starte med at have MS som tlskudssystem, og køre mellem 0,5 0g 0,8, man vil jo helst have mest muligt under hjelmen, jeg kan sidenhen da så få den til at overtage det hele, har planer om en større turbo på et senere tidspunkt, samt bearbejdning af topstykke anden gearkasse og stærkere kobling ( bilen skal skilles helt på et tidspunkt da den skal have ny lak i anden farve)

Hvor længe vil du skyde på det vil tage at trille et tilskudssystem ind?

Og den kedelige del, hvad skal det koste mig?


din mapsensor skal jeg nok lukke munden på, resten kan vi jo ta pr tlf eller email, send mig en PM

_________________
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2006, 20:29 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
xillur skrev:
.. din mapsensor skal jeg nok lukke munden på...


Hvad plejer de at gøre når der kommer tryk i manifold?

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2006, 20:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Zorak skrev:
xillur skrev:
.. din mapsensor skal jeg nok lukke munden på...


Hvad plejer de at gøre når der kommer tryk i manifold?


Det afhænger lidt af sensoren og motorstyringen - men jeg ved at Xillur har oplevet en Honda der opfattede overtryk i manifolden som en fejltilstand så den originale motorstyring simpelthen cuttede benzinen hvis den så mere end en vis spænding fra mapsensoren. Det var der en billig elektronisk løsning på....

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team