4AGZE med stort remhjul?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Kasper Kruse
Indlæg: 12
Tilmeldt: 22 maj 2006, 22:47

4AGZE med stort remhjul?

#1 Indlæg af Kasper Kruse »

Hejsa...
Skal snart have et større remhjul på min kompressormotor. Men hvad skal jeg være opmærksom på? Eller hvad skal der gøres i forbindelse med montering af større remhjul?
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#2 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

Du skal nok have kigget på blandingen/motorstyringen efterfølgende, da du ændrer "ladetrykskurven"
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
Kasper Kruse
Indlæg: 12
Tilmeldt: 22 maj 2006, 22:47

#3 Indlæg af Kasper Kruse »

okay.. Skal det ændres i styreboksen, eller??
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#4 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

Hvis du hæver trykket skal du selvfølgelig have noget mere benzin til, ellers har du ikke motor ret længe.

Nu kender jeg hverken motoren, eller styringen du kører med - Så der kan jeg ikke svare, udover: Mere tryk = Mere benzin.
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#5 Indlæg af Slavteren »

hvad remhjul skal du ha på? der findes jo både 0,4 0,7 og 0,9 bar ladehjul så vidt jeg ved..
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Kasper Kruse
Indlæg: 12
Tilmeldt: 22 maj 2006, 22:47

#6 Indlæg af Kasper Kruse »

Det ved jeg ikke... Ved bare at det er et 178mm...
Mc Mekanikeren
Medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 18 maj 2006, 23:03
Geografisk sted: Randers Egnen

Re :

#7 Indlæg af Mc Mekanikeren »

Kasper Kruse skrev:Det ved jeg ikke... Ved bare at det er et 178mm...


Det er det største mulige, uden at modificere resten af remhjulene..
Det vil sige omkring 0,9 bars ladetryk med en sund kompressor..
Kører du med modificeret ecu (eks. turbomotor.dk) brænder motoren ret hurtigt af..
Men vælger du og få evt. megasquirt styring monteret og mappet godt ind + en større intercooler end standard 4agze, kan den måske holde et stykke tid..
En gang med MegaSquirt, altid med MegaSquirt ;-)

E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Re: Re :

#8 Indlæg af K-FINN »

RS_Turbo skrev:
Kasper Kruse skrev:Det ved jeg ikke... Ved bare at det er et 178mm...


Det er det største mulige, uden at modificere resten af remhjulene..
Det vil sige omkring 0,9 bars ladetryk med en sund kompressor..
Kører du med modificeret ecu (eks. turbomotor.dk) brænder motoren ret hurtigt af..
Men vælger du og få evt. megasquirt styring monteret og mappet godt ind + en større intercooler end standard 4agze, kan den måske holde et stykke tid..


Hvorfor brænder motor hurtig af?
Ja den gør det hvis den ikke for mere benzin, uanset om det er turbomotor's eller orginal styring.
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#9 Indlæg af klyfax »

Jeg læste at en toyota tryk ECU kan tage 0.9 bar uden problemere. Men må så selv sige at jeg kender nogle stykker der brændte sin motor af på det... Men ved ikke hvad René gør ved en standard styring, så den kan køre med højere tryk, så det ville jeg ikke udtale mig om...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Mc Mekanikeren
Medlem
Indlæg: 105
Tilmeldt: 18 maj 2006, 23:03
Geografisk sted: Randers Egnen

Re: Re :

#10 Indlæg af Mc Mekanikeren »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:
RS_Turbo skrev:
Kasper Kruse skrev:Det ved jeg ikke... Ved bare at det er et 178mm...


Det er det største mulige, uden at modificere resten af remhjulene..
Det vil sige omkring 0,9 bars ladetryk med en sund kompressor..
Kører du med modificeret ecu (eks. turbomotor.dk) brænder motoren ret hurtigt af..
Men vælger du og få evt. megasquirt styring monteret og mappet godt ind + en større intercooler end standard 4agze, kan den måske holde et stykke tid..


Hvorfor brænder motor hurtig af?
Ja den gør det hvis den ikke for mere benzin, uanset om det er turbomotor's eller orginal styring.
MVH Finn


Det var nu ikke en bebrejdning over turbomotor ecu ombygning, men mere et faktum af at motoren meget sansyneligt brænder af, med mindre man inverstere i en anden styring eks. megasquirt..
Men han kan jo også stå for den montering :D
En gang med MegaSquirt, altid med MegaSquirt ;-)

E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087
Besvar