Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 jul 2006, 20:44 
Offline

Tilmeldt: 22 maj 2006, 21:47
Indlæg: 12
Hejsa...
Skal snart have et større remhjul på min kompressormotor. Men hvad skal jeg være opmærksom på? Eller hvad skal der gøres i forbindelse med montering af større remhjul?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jul 2006, 22:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Du skal nok have kigget på blandingen/motorstyringen efterfølgende, da du ændrer "ladetrykskurven"

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jul 2006, 22:35 
Offline

Tilmeldt: 22 maj 2006, 21:47
Indlæg: 12
okay.. Skal det ændres i styreboksen, eller??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jul 2006, 22:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Hvis du hæver trykket skal du selvfølgelig have noget mere benzin til, ellers har du ikke motor ret længe.

Nu kender jeg hverken motoren, eller styringen du kører med - Så der kan jeg ikke svare, udover: Mere tryk = Mere benzin.

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2006, 09:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
hvad remhjul skal du ha på? der findes jo både 0,4 0,7 og 0,9 bar ladehjul så vidt jeg ved..

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2006, 13:41 
Offline

Tilmeldt: 22 maj 2006, 21:47
Indlæg: 12
Det ved jeg ikke... Ved bare at det er et 178mm...


Top
 Profil  
 
 Titel: Re :
Indlæg: 11 jul 2006, 18:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 maj 2006, 22:03
Indlæg: 105
Geografisk sted: Randers Egnen
Kasper Kruse skrev:
Det ved jeg ikke... Ved bare at det er et 178mm...


Det er det største mulige, uden at modificere resten af remhjulene..
Det vil sige omkring 0,9 bars ladetryk med en sund kompressor..
Kører du med modificeret ecu (eks. turbomotor.dk) brænder motoren ret hurtigt af..
Men vælger du og få evt. megasquirt styring monteret og mappet godt ind + en større intercooler end standard 4agze, kan den måske holde et stykke tid..

_________________
En gang med MegaSquirt, altid med MegaSquirt ;-)

E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Re :
Indlæg: 11 jul 2006, 18:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
RS_Turbo skrev:
Kasper Kruse skrev:
Det ved jeg ikke... Ved bare at det er et 178mm...


Det er det største mulige, uden at modificere resten af remhjulene..
Det vil sige omkring 0,9 bars ladetryk med en sund kompressor..
Kører du med modificeret ecu (eks. turbomotor.dk) brænder motoren ret hurtigt af..
Men vælger du og få evt. megasquirt styring monteret og mappet godt ind + en større intercooler end standard 4agze, kan den måske holde et stykke tid..


Hvorfor brænder motor hurtig af?
Ja den gør det hvis den ikke for mere benzin, uanset om det er turbomotor's eller orginal styring.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2006, 19:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Jeg læste at en toyota tryk ECU kan tage 0.9 bar uden problemere. Men må så selv sige at jeg kender nogle stykker der brændte sin motor af på det... Men ved ikke hvad René gør ved en standard styring, så den kan køre med højere tryk, så det ville jeg ikke udtale mig om...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Re :
Indlæg: 11 jul 2006, 19:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 maj 2006, 22:03
Indlæg: 105
Geografisk sted: Randers Egnen
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
RS_Turbo skrev:
Kasper Kruse skrev:
Det ved jeg ikke... Ved bare at det er et 178mm...


Det er det største mulige, uden at modificere resten af remhjulene..
Det vil sige omkring 0,9 bars ladetryk med en sund kompressor..
Kører du med modificeret ecu (eks. turbomotor.dk) brænder motoren ret hurtigt af..
Men vælger du og få evt. megasquirt styring monteret og mappet godt ind + en større intercooler end standard 4agze, kan den måske holde et stykke tid..


Hvorfor brænder motor hurtig af?
Ja den gør det hvis den ikke for mere benzin, uanset om det er turbomotor's eller orginal styring.
MVH Finn


Det var nu ikke en bebrejdning over turbomotor ecu ombygning, men mere et faktum af at motoren meget sansyneligt brænder af, med mindre man inverstere i en anden styring eks. megasquirt..
Men han kan jo også stå for den montering :D

_________________
En gang med MegaSquirt, altid med MegaSquirt ;-)

E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team