Hejsa
Jeg har været ved at hjælpe en med at sætte blow off ventil på hans bil i dag. Der var så lavet noget justerbar ladetryg på den men det var ikke helt sat til. Jeg har lavet en tegning af hvordan det så ud på den. Jeg har ikke set den løsning før kan man godt gøre det sådan og hvor skal man sætte den anden slange på henne for at blow off ventilen virker også.
håber at der er nogen der kan hjælpe.
justerbar ladetryg spørgsmål
Redaktør: Moderatorer
-
mikRST
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
justerbar ladetryg spørgsmål
- Vedhæftede filer
-
- justerbar ladetryg.JPG (20.67 KiB) Vist 1551 gange
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Slangen fra turboen skal kobles til spørgsmåls tegnet.
Og boven skal kobles til indsugnings manifolden.
Husk at skrue ventilen helt i bund således at der ikke er tilgang til fri luft, og juster gradvist op, indtil der er noget der går i stykker
MVH
Morten
Og boven skal kobles til indsugnings manifolden.
Husk at skrue ventilen helt i bund således at der ikke er tilgang til fri luft, og juster gradvist op, indtil der er noget der går i stykker
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
mikRST
- Senior Medlem
- Indlæg: 310
- Tilmeldt: 27 jul 2003, 19:00
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Som tegningen viser så er wastegate, og turbo på samme studs.
Hvilket kan virke, men du skriver at det ikke virker,
Ventilens formål er at snyde wastegaten, således at den tror at turboen laver et lavere tryk end den egentlig gør.
Boven må ikke kobles på dette system, da dens hovedformål er at lukke tryk ud af indsugningssystemet( rør og ladeluft køler) ved lukket gasspjæld, og ikke for lydens skyld.
MVH
Morten
Hvilket kan virke, men du skriver at det ikke virker,
Ventilens formål er at snyde wastegaten, således at den tror at turboen laver et lavere tryk end den egentlig gør.
Boven må ikke kobles på dette system, da dens hovedformål er at lukke tryk ud af indsugningssystemet( rør og ladeluft køler) ved lukket gasspjæld, og ikke for lydens skyld.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Whosa
- Medlem
- Indlæg: 239
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
Hey
Her kan du se den rigtige montering .
http://www.powerpage.dk/produkter_bleed ... lering.gif
OVER AND OUT
Her kan du se den rigtige montering .
http://www.powerpage.dk/produkter_bleed ... lering.gif
OVER AND OUT
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !