Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:13

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 okt 2005, 21:49 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jul 2003, 18:00
Indlæg: 310
Geografisk sted: Aalborg
Hejsa

Jeg har været ved at hjælpe en med at sætte blow off ventil på hans bil i dag. Der var så lavet noget justerbar ladetryg på den men det var ikke helt sat til. Jeg har lavet en tegning af hvordan det så ud på den. Jeg har ikke set den løsning før kan man godt gøre det sådan og hvor skal man sætte den anden slange på henne for at blow off ventilen virker også.

håber at der er nogen der kan hjælpe.


Vedhæftede filer:
justerbar ladetryg.JPG
justerbar ladetryg.JPG [ 20.67 KiB | Vist 1082 gange ]
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2005, 21:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Slangen fra turboen skal kobles til spørgsmåls tegnet.
Og boven skal kobles til indsugnings manifolden.
Husk at skrue ventilen helt i bund således at der ikke er tilgang til fri luft, og juster gradvist op, indtil der er noget der går i stykker :cry:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2005, 22:14 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jul 2003, 18:00
Indlæg: 310
Geografisk sted: Aalborg
hej

jeg er ikke lige helt med skal wastegaten også på den studs som turboen ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 okt 2005, 22:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Som tegningen viser så er wastegate, og turbo på samme studs.
Hvilket kan virke, men du skriver at det ikke virker,
Ventilens formål er at snyde wastegaten, således at den tror at turboen laver et lavere tryk end den egentlig gør.

Boven må ikke kobles på dette system, da dens hovedformål er at lukke tryk ud af indsugningssystemet( rør og ladeluft køler) ved lukket gasspjæld, og ikke for lydens skyld. :evil:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 okt 2005, 14:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 239
Geografisk sted: København
Hey
Her kan du se den rigtige montering .
http://www.powerpage.dk/produkter_bleed ... lering.gif

OVER AND OUT

_________________
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team