Turbo til pug 306 1.8 til 250-350 ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
jinki
Indlæg: 2
Tilmeldt: 01 aug 2005, 03:40

Turbo til pug 306 1.8 til 250-350 ?

#1 Indlæg af jinki »

hej hva ska der laves om på motoren for det ? og hvor meget vil det komme til at koste ?
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

Re: Turbo til pug 306 1.8 til 250-350 ?

#2 Indlæg af JPP »

jinki skrev:hej hva ska der laves om på motoren for det ? og hvor meget vil det komme til at koste ?


Der er flere måder at gøre det på og du skal regne med en sund pengepung hvis du vil betale dig fra dig og ikke selv bygge det.

MEN her får du 251 hk lige til at putte i motorrummet (+/- det løse) Prøv at snakke med mads http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=12944

Prøv evt. også at kigge under projekter på denne side. Der er flere XU og TU psa motorer (peugeot & Citroen) som har fået turen.
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/home.html

Mvh Jakob
sedanen
Nyt Medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 20 aug 2003, 17:23

#3 Indlæg af sedanen »

Toppen skal ændres. De holder ik til så meget tryk dem der. Kompresionen skal sænkes. Og glem det med extra toppakning mm, holder ik. Få fræset i kamrerne i toppen. Eller få andre stempler i. Krumtappen er heller ik for solid, men den kan pilles ud og afvejes. Koblingen holder maks til 200hk.

Hvorfor ik gå efter kompressor til den? Den udvikler ik nær så meget varme. Det billigere og få igang. MEn 300hk får du aldrig i den motor, holdbart.

Den er født med 112hk, dvs du skal op og tvangsføde den med 2 bar for at komme op på 300hk. Det holder den ALDRIG til.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#4 Indlæg af lqs »

nogen forklaring på hvorfor turboen varmer luften mere? MVH. søren
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#5 Indlæg af martin306xsi »

Er det en 8v eller 16v?
Mvh Martin
Besvar