hey alle
Har en audi 80 1,8 med en lille turbo på(kkk 03 Audi A3) bosch opel motor styring. intercooler. dyser til over 230 hk. 2,5" rustfri hjemmelavet udstødning med hul lige igennem hele vejen ud, de første 30 cm lige efter turbo er 3" . stempler, plejlstænget og top fra G60 som gir kompression på 8,0-1. har kørt med 0,6 bar i et halvt års til uden de store problemer. igår var jeg så på feldet ved rh-motorsport, nu skulle den ha noget godav den lille kværn. problemet var bare det at det ikke lykkeds at komme over 0,7 bar uden at den tændingsbankede, uanset hvad der blev gjort ved benz eller tænding. Vi snakkede om at det nok måtte være turboen der sætter begrænsningen, at motoren simpelthænd ikke kan komme af med skidet igen, så det er lidt det teorien går på. nogen af jer der har nogen erfaringer eller bud på hvad det ellers kunne være
tændingsbanken
Redaktør: Moderatorer
-
audi 80 1,8 turbo
- Medlem
- Indlæg: 227
- Tilmeldt: 10 jul 2005, 12:14
- Geografisk sted: østjylland
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Hvad kører den med af AFR og tændingsvinkel når den banker?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
audi 80 1,8 turbo
- Medlem
- Indlæg: 227
- Tilmeldt: 10 jul 2005, 12:14
- Geografisk sted: østjylland
nu må du ikke lige hænge mig op på det. da det var rh- motorsport der var dem der stillede og de kører jo bare på når det kører. men AFR mener jeg at den lå lige omkring de 12-13.5 stykker. tændingen kunne jeg sku ikke følge med i hvis jeg skal være ærlig, når de stiller den bosch så er det jo en masse mærkelige tal der suser rundt på skærmen.
-
audi 80 1,8 turbo
- Medlem
- Indlæg: 227
- Tilmeldt: 10 jul 2005, 12:14
- Geografisk sted: østjylland
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
audi 80 1,8 turbo skrev:nu må du ikke lige hænge mig op på det. da det var rh- motorsport der var dem der stillede og de kører jo bare på når det kører. men AFR mener jeg at den lå lige omkring de 12-13.5 stykker. tændingen kunne jeg sku ikke følge med i hvis jeg skal være ærlig, når de stiller den bosch så er det jo en masse mærkelige tal der suser rundt på skærmen.
12- 13,5 er så stort et spring at den ene ende(12) faktisk er så fed at du mister lidt topeffekt, og den anden ende(13,5) så mager at motoren skal brænde godt for den ikke vil tændingsbanke med det blandingsforhold.
13,5 er typisk der en sugemotor laver sin topeffekt........
Men, kør ud til RH og forelæg dem problemet. Det er ekstremt svært at hjælpe dig, når du feks ikke ved om det er AFR 12 eller AFR 13,5 den banker ved. Man gætter jo i blinde.....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!