audi 80 1,8 turbo skrev:
nu må du ikke lige hænge mig op på det. da det var rh- motorsport der var dem der stillede og de kører jo bare på når det kører. men AFR mener jeg at den lå lige omkring de 12-13.5 stykker. tændingen kunne jeg sku ikke følge med i hvis jeg skal være ærlig, når de stiller den bosch så er det jo en masse mærkelige tal der suser rundt på skærmen.
12- 13,5 er så stort et spring at den ene ende(12) faktisk er så fed at du mister lidt topeffekt, og den anden ende(13,5) så mager at motoren skal brænde godt for den ikke vil tændingsbanke med det blandingsforhold.
13,5 er typisk der en sugemotor laver sin topeffekt........
Men, kør ud til RH og forelæg dem problemet. Det er ekstremt svært at hjælpe dig, når du feks ikke ved om det er AFR 12 eller AFR 13,5 den banker ved. Man gætter jo i blinde.....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!