Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 13:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: østjylland
hey alle
Har en audi 80 1,8 med en lille turbo på(kkk 03 Audi A3) bosch opel motor styring. intercooler. dyser til over 230 hk. 2,5" rustfri hjemmelavet udstødning med hul lige igennem hele vejen ud, de første 30 cm lige efter turbo er 3" . stempler, plejlstænget og top fra G60 som gir kompression på 8,0-1. har kørt med 0,6 bar i et halvt års til uden de store problemer. igår var jeg så på feldet ved rh-motorsport, nu skulle den ha noget godav den lille kværn. problemet var bare det at det ikke lykkeds at komme over 0,7 bar uden at den tændingsbankede, uanset hvad der blev gjort ved benz eller tænding. Vi snakkede om at det nok måtte være turboen der sætter begrænsningen, at motoren simpelthænd ikke kan komme af med skidet igen, så det er lidt det teorien går på. nogen af jer der har nogen erfaringer eller bud på hvad det ellers kunne være

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Hvad kører den med af AFR og tændingsvinkel når den banker?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem

nu må du ikke lige hænge mig op på det. da det var rh- motorsport der var dem der stillede og de kører jo bare på når det kører. men AFR mener jeg at den lå lige omkring de 12-13.5 stykker. tændingen kunne jeg sku ikke følge med i hvis jeg skal være ærlig, når de stiller den bosch så er det jo en masse mærkelige tal der suser rundt på skærmen.

Titel:
Medlem

syntes bare at det er lidt underligt at de ikke kan hamre mere end 0.7 bar ind i kalen uden at den banker. de kkk 03 turboer gir op i nærheden af 200 hk på en alm A3 og det er enda med kat på. men det er da 20v top osv.

Titel:
Mester Medlem

13.5 er nok også lige lidt nok benzin.Hvor mange gange kørte de på felt.Det kan også være at de har kørt for meget,så indsugnings temperatur er blevet for høj.
MVH Finn

Titel:
Moderator

audi 80 1,8 turbo skrev:
nu må du ikke lige hænge mig op på det. da det var rh- motorsport der var dem der stillede og de kører jo bare på når det kører. men AFR mener jeg at den lå lige omkring de 12-13.5 stykker. tændingen kunne jeg sku ikke følge med i hvis jeg skal være ærlig, når de stiller den bosch så er det jo en masse mærkelige tal der suser rundt på skærmen.

12- 13,5 er så stort et spring at den ene ende(12) faktisk er så fed at du mister lidt topeffekt, og den anden ende(13,5) så mager at motoren skal brænde godt for den ikke vil tændingsbanke med det blandingsforhold.

13,5 er typisk der en sugemotor laver sin topeffekt........

Men, kør ud til RH og forelæg dem problemet. Det er ekstremt svært at hjælpe dig, når du feks ikke ved om det er AFR 12 eller AFR 13,5 den banker ved. Man gætter jo i blinde..... :?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time