kobber,pakninger, og turboladere.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

kobber,pakninger, og turboladere.

#1 Indlæg af HenrikGM »

Irriterende situation.

Det er tilsyneladende umuligt at fremskaffe en pakning imellem turbolader/WG og forrøret på den her forbistrede IHI turbo.

Hverken scanturbo,mazda, eller GIK har en pakning der passer på denne flange. Meget speciel turbo, må man sige. :evil:

Så....jagten på en pakning er for alvor gået ind, og konklusionen er nok at jeg enten er afsindigt heldig, eller jeg laver pakningen selv. Nu er mit held ikke pt lige det bedste, så den vej satser jeg ikke længere på :? men vil nok lave den pakning selv.

Begge flanger er absolut 100% rene og plane.

Jeg overvejer stærkt at indsætte en 1mm kobberpakning, men er lidt bekymret over kobberets smeltepunkt omkring de 1050grader. Nogen der har prøvet kobber her før?

Eller et andet velegnet materiale til en sådan pakning?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Anders
Senior Medlem
Indlæg: 343
Tilmeldt: 12 sep 2003, 17:12
Geografisk sted: Esbjerg

#2 Indlæg af Anders »

Jeg bruger noget der hedder klinger 1000 mellem turbo og forrøret.
Opel kadett 2,0i 16v turbo
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#3 Indlæg af mh »

havde problemet på min XR4I med at den smeltede en kobber/messing (60/40) parkning med 14dages mellemrum så fik jeg planet begge flancer (turbo og manifold) og lagde en svejsetråd rundt om hullet (2 omgange så jeg var sikker på at den overlappede) med en lille smule udstødningspasta og det holdte lige siden...... :wink: :wink:
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Gæst

#4 Indlæg af Gæst »

Jeg har en hjemmelavet kobberpakning på udstødningssiden ned til forrøret... Der virker det fint H! Jeg tror ikke der er noget at være nervøs for på den anden side af udst heller...

v/h christian
havnerenn

#5 Indlæg af havnerenn »

Det er mig her oppe over...
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

ok, det prøver jeg så. Takker for forslagene.

Gad ikke prøve det, hvis 15 kunne sige det var noget lort;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Danielsito
Senior Medlem
Indlæg: 253
Tilmeldt: 03 okt 2003, 12:05
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Kontakt:

#7 Indlæg af Danielsito »

Jeg har med succes brugt udstødningspasta mellem turbo og manifold, op til flere gange.
Hvis flangerne er plane, burde det ikke volde dig nogen problemer.
...Daniel Slater :mrgreen:
Brugeravatar
DorkVonWaterfall
Mester Medlem
Indlæg: 571
Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
Geografisk sted: Ikast, verdens navle

#8 Indlæg af DorkVonWaterfall »

skal kobberet ikke udglødes først?
pffftttt......
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

Jo, alle kobberpakninger skal udglødes før brug, og altid før genbrug.

Nye kobberpakninger, feks ringe v. banjobolte osv er ofte klar til brug, hvis de ikke har lagt på lavet i lang tid. Kobber bliver hårdt med tiden, eller v. mekanisk belastning, præcist som aluminium gør.

Mange undlader udglødningen, og det virker også tit uden.

Tror jeg vil prøve med kobberpakningen alene, i første omgang, og vil det ikke fungere, så får den lidt udstødningspasta.....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
skassa
Medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19 okt 2004, 21:37

#10 Indlæg af skassa »

Henrik,

Hvad er det for en IHI turbo?,Har du et billed,det kan være at det er den samme som på Impreza´en,så er det ingen problem at få en,jeg har vist nogle stykker til at ligge.


Mvh,
Skassa
Besvar