Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 22:13

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 17 jan 2005, 19:59 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Irriterende situation.

Det er tilsyneladende umuligt at fremskaffe en pakning imellem turbolader/WG og forrøret på den her forbistrede IHI turbo.

Hverken scanturbo,mazda, eller GIK har en pakning der passer på denne flange. Meget speciel turbo, må man sige. :evil:

Så....jagten på en pakning er for alvor gået ind, og konklusionen er nok at jeg enten er afsindigt heldig, eller jeg laver pakningen selv. Nu er mit held ikke pt lige det bedste, så den vej satser jeg ikke længere på :? men vil nok lave den pakning selv.

Begge flanger er absolut 100% rene og plane.

Jeg overvejer stærkt at indsætte en 1mm kobberpakning, men er lidt bekymret over kobberets smeltepunkt omkring de 1050grader. Nogen der har prøvet kobber her før?

Eller et andet velegnet materiale til en sådan pakning?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2005, 20:57 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2003, 16:12
Indlæg: 343
Geografisk sted: Esbjerg
Jeg bruger noget der hedder klinger 1000 mellem turbo og forrøret.

_________________
Opel kadett 2,0i 16v turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2005, 23:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
havde problemet på min XR4I med at den smeltede en kobber/messing (60/40) parkning med 14dages mellemrum så fik jeg planet begge flancer (turbo og manifold) og lagde en svejsetråd rundt om hullet (2 omgange så jeg var sikker på at den overlappede) med en lille smule udstødningspasta og det holdte lige siden...... :wink: :wink:

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2005, 07:10 
Jeg har en hjemmelavet kobberpakning på udstødningssiden ned til forrøret... Der virker det fint H! Jeg tror ikke der er noget at være nervøs for på den anden side af udst heller...

v/h christian


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2005, 07:11 
Det er mig her oppe over...


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2005, 08:07 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
ok, det prøver jeg så. Takker for forslagene.

Gad ikke prøve det, hvis 15 kunne sige det var noget lort;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2005, 09:01 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2003, 11:05
Indlæg: 253
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Jeg har med succes brugt udstødningspasta mellem turbo og manifold, op til flere gange.
Hvis flangerne er plane, burde det ikke volde dig nogen problemer.

_________________
...Daniel Slater :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2005, 10:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2004, 22:19
Indlæg: 571
Geografisk sted: Ikast, verdens navle
skal kobberet ikke udglødes først?

_________________
pffftttt......


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2005, 10:15 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jo, alle kobberpakninger skal udglødes før brug, og altid før genbrug.

Nye kobberpakninger, feks ringe v. banjobolte osv er ofte klar til brug, hvis de ikke har lagt på lavet i lang tid. Kobber bliver hårdt med tiden, eller v. mekanisk belastning, præcist som aluminium gør.

Mange undlader udglødningen, og det virker også tit uden.

Tror jeg vil prøve med kobberpakningen alene, i første omgang, og vil det ikke fungere, så får den lidt udstødningspasta.....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2005, 19:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 okt 2004, 20:37
Indlæg: 110
Henrik,

Hvad er det for en IHI turbo?,Har du et billed,det kan være at det er den samme som på Impreza´en,så er det ingen problem at få en,jeg har vist nogle stykker til at ligge.


Mvh,
Skassa


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 62 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team