Der er friktion i en f.eks. en slange samt en bøjning for den sags skyld og det skal der bruges energi til at overvinde, den energi vil blive taget fra trykket, da vil der opstå et trykfald for at overvinde dette. Det er, hvad der sker, men om det har indflydelse på noget vedrørende ems på en bilmotor er en anden snak, som jeg sagde, myreknepperi
Min kommentar omkring 8*8 tablet var at det med lidt omtanke kunne bruges med et rimeligt resultat, MEN jeg syntes at et 8*8 tabel er MEGET skrabet og der vil uundgåligt blive gået på kompromis i så lille et map. Et 12*12 tabel er minimum, men samtidig også alt rigeligt til langt de fleste situationer... Efter min mening.
Jeg tror, jeg ved, hvad du mener, men det er ikke, hvad der kommer til udtryk i dit tidligere indlæg. "Økonomi siger nogen så - Hold nu op! Jeg kørte næsten 15km/l dengang der kun var 8*8 tabel i MS hehe (også ved rigtig pæn kørsel)... Men stadig væk er en stor opløsning i VE-tablet et stærkt salgs argument i manges øjne"
OG at en bil med 8*8 tabel kan vinde DHB - Næææ... Det siger faktisk ikke så meget hehe... Men hvis den samtidig kan fungere til hverdagskørsel hjælper det jo lidt på det.
Det meldte historien ikke noget om
V/h Chr.
Mvh Bemmer