HenrikGM skrev:JakobM skrev:[
Sikkerhed ikke at forglemme. Specielt for garagefuskerne når vi f.eks. er ude i hjemmelavede indsugningsmanifolde mv.
Altså individuel AFR forhold fra log på hver cyl ved lambda eller EGT.
Det er spøjst at du nævner garagefuskere med hjemmelavede manifolde, og i samme åndedrag snakker om individuel mapning af hver cylinder hver for sig. Det vil være fint engang at udstyre en motor med individuel AFR, EGT og forbrændingstryk, og give sig til at nørde helt vildt i det, men der skal tid og penge til i stor stil.
Jeg ved ikke lige hvor relevant begrebet "garagefusker" er i denne sammenhæng, men vi snakker ihvertfald om et væsentligt større timeantal brugt på mapning end den almindelige garagefusker anvender!
Er der NOGEN herinde der har mappet en motor med individuel mapning af hver cylinder, hvis ja, så vil det være fint med nogle facts.![]()
Interessant spørgsmål kunne feks være: Hvad er indsprøjtningsvinklen i tomgang, mellemgas og fuldgas, og varierer den overhovedet? Hvs ja, hvorfor og hvorhen?
Hvordan sætter man den vinkel, og hvad afhænger den af?
Jeg er enig i at sekventiel indsprøjtning byder nogle fordele, jeg har bare tilgode endnu at se nogen der faktisk har BRUGT det.
Bange for det i 99%+ af de få motorstyringer der har denne option, ikke bliver anvendt til andet end blær.
Der var for ikke længe siden en bruger/tråd herinde (har ikke kigget efter den) som kørte ind med log på supra mv.. Det er ikke så frygtelig længe siden. Om han så er garagefusker ved jeg ikke og vil jeg heller ikke definere.
Det er vel ikke så meget spørgsmålet om hvem som måler, men mere om manden i garagen indbygger nipler. Mere svært er det jo heller ikke...
Der er ikke mange som bruger det, i såfald ville vi se mange flere nipler på manifolde. Meeen det er ikke ensbetydende med at det ikke er vigtigt eller meningsgivende IMO.