Staged Injection

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

Staged Injection

#1 Indlæg af -Pedersen- »

http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... #stagedinj

Nogen er har haft sucess med overstående med 2x4 dyser ?
For jeg kan ikke se hvordan 2 udgange kan styrre dette på 4 cylindre.
Hvis det kan ladesig gøre, hvordan ville sådanne et setup se ud ?

Mvh
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#2 Indlæg af Jesper H »

Den ene udgang til det ene sæt dyser og den anden udgang til det andet sæt dyser :)
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#3 Indlæg af -Pedersen- »

Ok. Men række følgen man sætter dyserne til disse udgange er vel ikke helt ligegyldige ?
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#4 Indlæg af martin høj »

dyse udgang et skal til dine primære dyser ville jeg mene.
Eller de mindste af dyserne skal sidde som originalt.og de andre på udgang 2.
De skal sidde parallelt så alle dyser fyrer af på samme tid på hver udgang.
Men hvad er det du skal have lavet siden du er inde på det her?
Corolla Gti Turbo
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#5 Indlæg af -Pedersen- »

martin høj skrev:De skal sidde parallelt så alle dyser fyrer af på samme tid på hver udgang.


Ikke helt forstået.
Som jeg læser det du skriver, skal alle 4 dyser fyre af på samme tid, i hvert sin cylinder på 1 kanal.
Og i stage 2 sprøjter jeg med 8 afgangen, alle på samme tid Eller på skift ??
Normalt sprøjter min 4 dyser 1og3 2og4, og på skift.

Skal nok aldrig bruge det, men jeg vil lige være sikker på at jeg har forstået det inden jeg går vidre i manualen ..
mvh
Brugeravatar
martin høj
Mester Medlem
Indlæg: 517
Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
Geografisk sted: KBH

#6 Indlæg af martin høj »

du læser rigtigt.
så du skal lave nettet om.så udgang 1 styrer dine originale dyser.
og udgang 2 de 4 andre.
De 4 extra dyser vil så fyrre af ved det du sætter det til.

Men hvad er det du roder med.Er det 4agte og 8 dyser??
Corolla Gti Turbo
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#7 Indlæg af -Pedersen- »

martin høj skrev:du læser rigtigt.
så du skal lave nettet om.så udgang 1 styrer dine originale dyser.
og udgang 2 de 4 andre.
De 4 extra dyser vil så fyrre af ved det du sætter det til.

Men hvad er det du roder med.Er det 4agte og 8 dyser??


Men benzin på alle 4 cylindere på en gang, kan da ikke være optimalt ?
Hvorfor så bruge 2 udgange til at sprøjte på skift, når man køre 4 dyser alene ?

Skal måske rode med det på en 7agte20v.
Men den tid sover :)
I første omgang vil jeg lige forstå systemet ..

Mvh

Btw kunne være denne post skulle flyttes over "Spørge hjørnet" ?
Spirillen
Senior Medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 24 maj 2005, 10:16
Geografisk sted: Horsens

#8 Indlæg af Spirillen »

Jeg kører med det på en Volvo motor.
Det kører ganske fint, men det er jo helt klart bedre med bank eller sekventielt indsprøjting, rent fordelingsmæssigt.

Men det virker ganske ok, og er ikke vanskeligt at styre, til husbehov.
! ! FRI BANE FULD HANE ! !

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#9 Indlæg af Captain Slow »

kørte også med det på 4agte,, virkede fint
I love everything thats fast enough to do something stupid with
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#10 Indlæg af HenrikGM »

Spirillen skrev:Jeg kører med det på en Volvo motor.
Det kører ganske fint, men det er jo helt klart bedre med bank eller sekventielt indsprøjting, rent fordelingsmæssigt.

Men det virker ganske ok, og er ikke vanskeligt at styre, til husbehov.


Hvorfor er det bedre med sekventielt?

Husk på at dine dyser, er langt oppe i DutyCycle. Se på feks et K-jet anlæg, der jo som bekendt sprøjter hele tiden. Eller en karburator.

Der er en grund til sekventielt indsprøjtning, men den skal findes i krav om tomgang og emission. Det er trods alt de færreste af PFs brugere der går op i den side af sagen.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar