Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 78 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 20 jun 2010, 00:15 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... #stagedinj

Nogen er har haft sucess med overstående med 2x4 dyser ?
For jeg kan ikke se hvordan 2 udgange kan styrre dette på 4 cylindre.
Hvis det kan ladesig gøre, hvordan ville sådanne et setup se ud ?

Mvh


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2010, 08:24 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Den ene udgang til det ene sæt dyser og den anden udgang til det andet sæt dyser :)

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2010, 09:07 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Ok. Men række følgen man sætter dyserne til disse udgange er vel ikke helt ligegyldige ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2010, 10:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
dyse udgang et skal til dine primære dyser ville jeg mene.
Eller de mindste af dyserne skal sidde som originalt.og de andre på udgang 2.
De skal sidde parallelt så alle dyser fyrer af på samme tid på hver udgang.
Men hvad er det du skal have lavet siden du er inde på det her?

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2010, 19:26 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
martin høj skrev:
De skal sidde parallelt så alle dyser fyrer af på samme tid på hver udgang.


Ikke helt forstået.
Som jeg læser det du skriver, skal alle 4 dyser fyre af på samme tid, i hvert sin cylinder på 1 kanal.
Og i stage 2 sprøjter jeg med 8 afgangen, alle på samme tid Eller på skift ??
Normalt sprøjter min 4 dyser 1og3 2og4, og på skift.

Skal nok aldrig bruge det, men jeg vil lige være sikker på at jeg har forstået det inden jeg går vidre i manualen ..
mvh


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jun 2010, 02:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
du læser rigtigt.
så du skal lave nettet om.så udgang 1 styrer dine originale dyser.
og udgang 2 de 4 andre.
De 4 extra dyser vil så fyrre af ved det du sætter det til.

Men hvad er det du roder med.Er det 4agte og 8 dyser??

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jun 2010, 11:54 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
martin høj skrev:
du læser rigtigt.
så du skal lave nettet om.så udgang 1 styrer dine originale dyser.
og udgang 2 de 4 andre.
De 4 extra dyser vil så fyrre af ved det du sætter det til.

Men hvad er det du roder med.Er det 4agte og 8 dyser??


Men benzin på alle 4 cylindere på en gang, kan da ikke være optimalt ?
Hvorfor så bruge 2 udgange til at sprøjte på skift, når man køre 4 dyser alene ?

Skal måske rode med det på en 7agte20v.
Men den tid sover :)
I første omgang vil jeg lige forstå systemet ..

Mvh

Btw kunne være denne post skulle flyttes over "Spørge hjørnet" ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jun 2010, 13:28 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2005, 09:16
Indlæg: 365
Geografisk sted: Horsens
Jeg kører med det på en Volvo motor.
Det kører ganske fint, men det er jo helt klart bedre med bank eller sekventielt indsprøjting, rent fordelingsmæssigt.

Men det virker ganske ok, og er ikke vanskeligt at styre, til husbehov.

_________________
! ! FRI BANE FULD HANE ! !

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jun 2010, 13:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
kørte også med det på 4agte,, virkede fint

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jun 2010, 15:09 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Spirillen skrev:
Jeg kører med det på en Volvo motor.
Det kører ganske fint, men det er jo helt klart bedre med bank eller sekventielt indsprøjting, rent fordelingsmæssigt.

Men det virker ganske ok, og er ikke vanskeligt at styre, til husbehov.


Hvorfor er det bedre med sekventielt?

Husk på at dine dyser, er langt oppe i DutyCycle. Se på feks et K-jet anlæg, der jo som bekendt sprøjter hele tiden. Eller en karburator.

Der er en grund til sekventielt indsprøjtning, men den skal findes i krav om tomgang og emission. Det er trods alt de færreste af PFs brugere der går op i den side af sagen.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 78 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team