syncroGT skrev:
-Pedersen- skrev:
Der er da sket lidt herinde siden sidst.
Det jeg ikke kan lade være med at tænke på, er hvor optimalt det er at dysen sprøjter mens indsugningsventil(erne) rent faktisker er lukket ?
Ødelægger det ikke hele ide'en med at forstøve benzinen ?
Eller har jeg helt misforstået hele billedet her ??
Mvh
Vis man regner lidt på hvor lang tid din dyse har og sprøjte benzin ind ved f.eks 3000rpm så er satme ikke længe din ventil står åben.
mener faktisk en normalt benzin dyse ikke rigtig kan køre sekvientielt over ca2000rpm.
en ting er hvor længe spolen(benzindysen) har spænding, en anden ting er hvor langt tid den real er om og åbne, stå åben, og så når spænding falder, lukke igen.
mener og kan huske at en normalt benzin dyse når faktisk ikke og lukke 100% i, over ca 2000rpm.
Så som sagt, er sekvientielt indsprøjtning noget den normale auto industri bruger til og overholde emissinskrav ved lave rpm´s
Siden hvornår går sekvientiel ud på at sprøjte når ventilen kun er åben? Glem nu det emission. Prøv at regne lidt på ms maks duty cycle ved 2000, 3000, 4000 5000....7000 osv. omdr. Der er RIGELIGT med ms tid til at fodre forskelligt enkeltvis inden der er gået 720 grader på krumbassen! Det er sekventiel når "garagefuskeren" kører til mapning med 4 eller 6 nipler i udstødningsmanifolden for at få tjekket sit individuelle AFR forhold. Så er der ro i motor på et gns. AFR i potten.
Mon tændingsbanken eller preignition kun forekommer på alle cylindre samtidigt??....
Eller sprøjter alle dyser altid ens ?
Hvorfor kan tændrør have forskellige farver og hvad betyder det under 2 bar@7500rpm?
Hvorfor todelt kammer i trykfodrede indsugningsmanifolde - er det pga emision og sprøjtevinkler?
Hvorfor er det så skidesvært at dimensionere en korrekt indsugningsmanifold og hvad er konsekvensen hvis det ikke er tænkt/konstrueret fornuftigt?
@lqs - de 5% du hentyder til er OMTALT af brugeren som 5% OEM ab fabrik for VR6 standard SKÆVERT. Alstå VAG koncernen ab fabrik.
Mon "garagefuskeren" kan holde sin hjemmebryggede indsugningsmanifold på 5%? Samme bruger skriver han før ristede stempler og i dag kører sekventiel log pga SIKKERHED.
Hvor mange % skal der mon til på cyl 1 ved 2 bar før cyl 1 brækker sig på en række 6'er med gns AFR 11,5 i potten?