8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

#11 Indlæg af K-FINN »

Arrrr der står da også ladetryk for neden
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

#12 Indlæg af Lars E »

Portning af turbo og wastgate er noget jeg skal have læst lidt op på.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

#13 Indlæg af K-FINN »

Portning af wg er simpelt. Du laver bare hul størrer, så klappen bare lige dækker hullet.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

#14 Indlæg af Lars E »

Øøh.. lider den ikke af det modsatte af boost creep??

Fra ca 2000 omdr har jeg 0,2, ved ca 3000 begynder trykket at stige, og først ved 4700 har jeg max tryk
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

#15 Indlæg af K-FINN »

Ja men den bliver ved med og stige i nm ud på rpm.
Er du sikker på dit ladetryk ikke stiger efter 4700rpm
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

#16 Indlæg af Lars E »

Det mener jeg, men det kan jo ikke skade at generelt få bedre flow igennem. Det skal der i hvert fald kikkes på
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

#17 Indlæg af Runesm »

Med boost creep så stiger ladetrykket.
Men K-FINN som Lars selv siger så er turboen til den store side, og med kun 0,6 liter motorvolumen kan det jo være at det bare ikke er før det den simpelthen når max boost. Kan være en mindre turbo gør forskellen så den sætter fuld tryk tidligere
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

#18 Indlæg af K-FINN »

Ja det er rigtigt, bare mærkeligt at den laver 0,2 bar helt nede ved 2000rpm
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Lars E
Mester Medlem
Indlæg: 603
Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
Geografisk sted: 7160 Aale city

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

#19 Indlæg af Lars E »

Ja, den ligger helt stabil på 0,2bar. Trykket begynder først at stige ved 3000 omdr.
Men det er da godt for den lille kobling
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???

#20 Indlæg af lqs »

tror nemt det blot kan være fordi turboen er (for) stor. der er vel kun ca 35 sugeheste til at drive den. hvilken turbo bruger du nu?
MVH søren
Besvar