8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???
Redaktør: Moderatorer
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???
Arrrr der står da også ladetryk for neden
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???
Portning af turbo og wastgate er noget jeg skal have læst lidt op på.
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???
Portning af wg er simpelt. Du laver bare hul størrer, så klappen bare lige dækker hullet.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???
Øøh.. lider den ikke af det modsatte af boost creep??
Fra ca 2000 omdr har jeg 0,2, ved ca 3000 begynder trykket at stige, og først ved 4700 har jeg max tryk
Fra ca 2000 omdr har jeg 0,2, ved ca 3000 begynder trykket at stige, og først ved 4700 har jeg max tryk
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???
Ja men den bliver ved med og stige i nm ud på rpm.
Er du sikker på dit ladetryk ikke stiger efter 4700rpm
Er du sikker på dit ladetryk ikke stiger efter 4700rpm
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???
Det mener jeg, men det kan jo ikke skade at generelt få bedre flow igennem. Det skal der i hvert fald kikkes på
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???
Med boost creep så stiger ladetrykket.
Men K-FINN som Lars selv siger så er turboen til den store side, og med kun 0,6 liter motorvolumen kan det jo være at det bare ikke er før det den simpelthen når max boost. Kan være en mindre turbo gør forskellen så den sætter fuld tryk tidligere
Men K-FINN som Lars selv siger så er turboen til den store side, og med kun 0,6 liter motorvolumen kan det jo være at det bare ikke er før det den simpelthen når max boost. Kan være en mindre turbo gør forskellen så den sætter fuld tryk tidligere
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???
Ja det er rigtigt, bare mærkeligt at den laver 0,2 bar helt nede ved 2000rpm
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???
Ja, den ligger helt stabil på 0,2bar. Trykket begynder først at stige ved 3000 omdr.
Men det er da godt for den lille kobling
Men det er da godt for den lille kobling
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
Re: 8,5:1 eller 9:1 komp. stempler???
tror nemt det blot kan være fordi turboen er (for) stor. der er vel kun ca 35 sugeheste til at drive den. hvilken turbo bruger du nu?
MVH søren
MVH søren