Carina turbomotor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#11 Indlæg af K-FINN »

Jo din carina kører med mapsensor
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Nick J (Turbo smeden)
Junior Medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52

#12 Indlæg af Nick J (Turbo smeden) »

Når :) siger lidt om hvor meget jeg har kigget i det motorrum jamen så kunne det jo gå hen og blive et lille side projekt
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#13 Indlæg af K-FINN »

Den sidder på torpedoplade ned slange ned til manifold
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Nick J (Turbo smeden)
Junior Medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52

#14 Indlæg af Nick J (Turbo smeden) »

Ja har lige haft kigget lidt på maskinen engang, ved du hvad sådan en 4afe kan klare af tryk naturligvis med ARP bolte
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#15 Indlæg af K-FINN »

Lad være med og montere ARP bolte.
Sænker du kompression kan den fint klare 1,2 bar.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#16 Indlæg af Runesm »

K-FINN skrev:Lad være med og montere ARP bolte.
Sænker du kompression kan den fint klare 1,2 bar.


Så er det ikke længere bare med mapconv tænker jeg?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#17 Indlæg af K-FINN »

Runesm skrev:
K-FINN skrev:Lad være med og montere ARP bolte.
Sænker du kompression kan den fint klare 1,2 bar.


Så er det ikke længere bare med mapconv tænker jeg?


Det har du helt ret i. :wink:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Nick J (Turbo smeden)
Junior Medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52

#18 Indlæg af Nick J (Turbo smeden) »

Jeg har os en ms2 v3 til at ligge så kunne lade sig gøre, ang sænke kompression der mener du bare en god tyk toppakning i og et sæt std. topbolte, løfter den ikke toppen med dem, nu er jeg kun inde i Rb maskinerne og har selv lavet et par m20 maskiner ved bare de skal have ARP ellers kan man være 100% sikker på den løfter toppen og puster pakningen ud. :)

Btw. hvad er et realistisk mål for den 4afe 250hk ved 1bar på std indmad eller?
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#19 Indlæg af K-FINN »

Nick J (Rwd Tuners) skrev:Jeg har os en ms2 v3 til at ligge så kunne lade sig gøre, ang sænke kompression der mener du bare en god tyk toppakning i og et sæt std. topbolte, løfter den ikke toppen med dem, nu er jeg kun inde i Rb maskinerne og har selv lavet et par m20 maskiner ved bare de skal have ARP ellers kan man være 100% sikker på den løfter toppen og puster pakningen ud. :)

Btw. hvad er et realistisk mål for den 4afe 250hk ved 1bar på std indmad eller?


Du kan gøre det på flere måder, 2mm toppakning, dreje af de orginale stempler, eller montere de orginale stempler fra 7afe.

Ja orginale topbolte er ganske fine, og du kan sagtens genanvende dem igen, medmindre den har været adskildt flere gange før...

Mapconverter er testet på en 4efte(136hk) med størrer turbo og hævet ladetryk til ca 1,3 bar, hvor den lavede 223hk(mener jeg), det kan kun gøres da det var på orginal turbo ECU med bankestyring.

Har været med til og justere et par 4afe med turbo, det var med minisquirt, altså kun FUEL, den orginale ecu klarede selv tænding, det lavede begge ca 218hk ved 0,8 bar.
Den ene var med 7afe stempler, den anden var der bare drejet af stempler....
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#20 Indlæg af Runesm »

K-FINN skrev:
Nick J (Rwd Tuners) skrev:Jeg har os en ms2 v3 til at ligge så kunne lade sig gøre, ang sænke kompression der mener du bare en god tyk toppakning i og et sæt std. topbolte, løfter den ikke toppen med dem, nu er jeg kun inde i Rb maskinerne og har selv lavet et par m20 maskiner ved bare de skal have ARP ellers kan man være 100% sikker på den løfter toppen og puster pakningen ud. :)

Btw. hvad er et realistisk mål for den 4afe 250hk ved 1bar på std indmad eller?


Du kan gøre det på flere måder, 2mm toppakning, dreje af de orginale stempler, eller montere de orginale stempler fra 7afe.

Ja orginale topbolte er ganske fine, og du kan sagtens genanvende dem igen, medmindre den har været adskildt flere gange før...

Mapconverter er testet på en 4efte(136hk) med størrer turbo og hævet ladetryk til ca 1,3 bar, hvor den lavede 223hk(mener jeg), det kan kun gøres da det var på orginal turbo ECU med bankestyring.

Har været med til og justere et par 4afe med turbo, det var med minisquirt, altså kun FUEL, den orginale ecu klarede selv tænding, det lavede begge ca 218hk ved 0,8 bar.
Den ene var med 7afe stempler, den anden var der bare drejet af stempler....


Havde i ikke engang bare drejet strømfordeleren, eller var den bare helt selv i stand til at fange det på bankestyringen på std 4afe boks ?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar