Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 jun 2025, 22:23

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 04 dec 2012, 19:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jo din carina kører med mapsensor

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 dec 2012, 20:48 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011, 08:52
Indlæg: 95
Når :) siger lidt om hvor meget jeg har kigget i det motorrum jamen så kunne det jo gå hen og blive et lille side projekt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2012, 05:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Den sidder på torpedoplade ned slange ned til manifold

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2012, 20:08 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011, 08:52
Indlæg: 95
Ja har lige haft kigget lidt på maskinen engang, ved du hvad sådan en 4afe kan klare af tryk naturligvis med ARP bolte


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2012, 21:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Lad være med og montere ARP bolte.
Sænker du kompression kan den fint klare 1,2 bar.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 dec 2012, 21:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
K-FINN skrev:
Lad være med og montere ARP bolte.
Sænker du kompression kan den fint klare 1,2 bar.


Så er det ikke længere bare med mapconv tænker jeg?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 dec 2012, 06:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Runesm skrev:
K-FINN skrev:
Lad være med og montere ARP bolte.
Sænker du kompression kan den fint klare 1,2 bar.


Så er det ikke længere bare med mapconv tænker jeg?


Det har du helt ret i. :wink:

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 dec 2012, 09:17 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 okt 2011, 08:52
Indlæg: 95
Jeg har os en ms2 v3 til at ligge så kunne lade sig gøre, ang sænke kompression der mener du bare en god tyk toppakning i og et sæt std. topbolte, løfter den ikke toppen med dem, nu er jeg kun inde i Rb maskinerne og har selv lavet et par m20 maskiner ved bare de skal have ARP ellers kan man være 100% sikker på den løfter toppen og puster pakningen ud. :)

Btw. hvad er et realistisk mål for den 4afe 250hk ved 1bar på std indmad eller?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 dec 2012, 17:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Nick J (Rwd Tuners) skrev:
Jeg har os en ms2 v3 til at ligge så kunne lade sig gøre, ang sænke kompression der mener du bare en god tyk toppakning i og et sæt std. topbolte, løfter den ikke toppen med dem, nu er jeg kun inde i Rb maskinerne og har selv lavet et par m20 maskiner ved bare de skal have ARP ellers kan man være 100% sikker på den løfter toppen og puster pakningen ud. :)

Btw. hvad er et realistisk mål for den 4afe 250hk ved 1bar på std indmad eller?


Du kan gøre det på flere måder, 2mm toppakning, dreje af de orginale stempler, eller montere de orginale stempler fra 7afe.

Ja orginale topbolte er ganske fine, og du kan sagtens genanvende dem igen, medmindre den har været adskildt flere gange før...

Mapconverter er testet på en 4efte(136hk) med størrer turbo og hævet ladetryk til ca 1,3 bar, hvor den lavede 223hk(mener jeg), det kan kun gøres da det var på orginal turbo ECU med bankestyring.

Har været med til og justere et par 4afe med turbo, det var med minisquirt, altså kun FUEL, den orginale ecu klarede selv tænding, det lavede begge ca 218hk ved 0,8 bar.
Den ene var med 7afe stempler, den anden var der bare drejet af stempler....

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 dec 2012, 18:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
K-FINN skrev:
Nick J (Rwd Tuners) skrev:
Jeg har os en ms2 v3 til at ligge så kunne lade sig gøre, ang sænke kompression der mener du bare en god tyk toppakning i og et sæt std. topbolte, løfter den ikke toppen med dem, nu er jeg kun inde i Rb maskinerne og har selv lavet et par m20 maskiner ved bare de skal have ARP ellers kan man være 100% sikker på den løfter toppen og puster pakningen ud. :)

Btw. hvad er et realistisk mål for den 4afe 250hk ved 1bar på std indmad eller?


Du kan gøre det på flere måder, 2mm toppakning, dreje af de orginale stempler, eller montere de orginale stempler fra 7afe.

Ja orginale topbolte er ganske fine, og du kan sagtens genanvende dem igen, medmindre den har været adskildt flere gange før...

Mapconverter er testet på en 4efte(136hk) med størrer turbo og hævet ladetryk til ca 1,3 bar, hvor den lavede 223hk(mener jeg), det kan kun gøres da det var på orginal turbo ECU med bankestyring.

Har været med til og justere et par 4afe med turbo, det var med minisquirt, altså kun FUEL, den orginale ecu klarede selv tænding, det lavede begge ca 218hk ved 0,8 bar.
Den ene var med 7afe stempler, den anden var der bare drejet af stempler....


Havde i ikke engang bare drejet strømfordeleren, eller var den bare helt selv i stand til at fange det på bankestyringen på std 4afe boks ?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team