Optimering/Tuning af Lexus IS200 (1G-FE)

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Geografisk sted: Sønderjylland

#11 Indlæg af BANDIT »

klyfax skrev:Toyota skal ik godkende ombygning hvis du selv kommer med en typegodkendelse, det er syns hallen. Det eneste du skal er at bevise at den er ombygget. Billedere og print fra res. dele kataloget burde være nok.

Forkert

Du skal enten have en accept fra Bilproducenten på at bilen er egnet til den øgede effekt eller (i mit tilfælde da bilen var fra tyskland) en Merkblatt 751 attest fra Tüv Prøvecenter som der er 2 af i tyskland.

Dette galt i mit tilfælde os at chassis var stærk nok
Har lige været hele møllen igennem.

Kopi fra FSTYR.DK

Effektforøgelse anses for at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig, såfremt der kun sker op til 20% forøgelse af effekten. Hvis der sker større effektforøgelse, kræves dokumentation for bilens egnethed herfor. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.

Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.

:reading:
Senest rettet af BANDIT 02 jun 2008, 18:17, rettet i alt 1 gang.
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
K-FINN
Mester Medlem

#12 Indlæg af K-FINN »

"eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt", den magiske sætning...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem

#13 Indlæg af BANDIT »

Finn T Pedersen skrev:"eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt", den magiske sætning...

Hvilken jeg fik at vide osse galt karossen
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
K-FINN
Mester Medlem

#14 Indlæg af K-FINN »

Ja det gør det også, men det er også til og finde ud af...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem

..

#15 Indlæg af BANDIT »

Jep det er det da. Lykkedes for mig så han skal vel bare klø på :D
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Geografisk sted: Sweden

#16 Indlæg af klyfax »

BANDIT skrev:
klyfax skrev:Toyota skal ik godkende ombygning hvis du selv kommer med en typegodkendelse, det er syns hallen. Det eneste du skal er at bevise at den er ombygget. Billedere og print fra res. dele kataloget burde være nok.

Forkert

Du skal enten have en accept fra Bilproducenten på at bilen er egnet til den øgede effekt eller (i mit tilfælde da bilen var fra tyskland) en Merkblatt 751 attest fra Tüv Prøvecenter som der er 2 af i tyskland.

Dette galt i mit tilfælde os at chassis var stærk nok
Har lige været hele møllen igennem.

Kopi fra FSTYR.DK

Effektforøgelse anses for at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig, såfremt der kun sker op til 20% forøgelse af effekten. Hvis der sker større effektforøgelse, kræves dokumentation for bilens egnethed herfor. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.

Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.

:reading:

Det jeg taler om er ik effekt forøgelse, men identitet ændring. Der gælder helt andre regler...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-Pedersen-
Senior Medlem
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#17 Indlæg af -Pedersen- »

Det der ER reglerne.

De regler du tænker på er Told og skat*s regler for identitets skift..Det er noget andet.
Besvar