Optimering/Tuning af Lexus IS200 (1G-FE)

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
MortenSkals
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:29

Optimering/Tuning af Lexus IS200 (1G-FE)

#1 Indlæg af MortenSkals »

Hey alle. . .

Er der nogen der har noget erfaring med Lexus IS200 modellen med 2,0 række 6 motoren (1G-FE @ 155hk) hvis man ser på optimering og tuning, og hjemmesider med dele ?

eller skal man gå direkte efter noget 3,0 motor og smide i, tænker 2JZ-GE fra supra Mrk. 4 eller 3,0 udgaven fra IS300 modellen ?

kom med noget erfaring hvis der er nogen der har :D
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#2 Indlæg af ae86 »

Jeg har en Blacktop BEAMS 3sge fra en japansk is200 bedre kendt som en rs200 det er en 2l 4 cyl med 210 suge hk og en 6 trins gear kasse . Med lidt trd stumper så skulle 300 være muligt ... Pris 30k
MortenSkals
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:29

#3 Indlæg af MortenSkals »

Det skal være 6 benet og kunne synes / betales afgift af. . .

og som nævnt skal det være på 1G-FE motoren eller 2JZ-GE med eller uden VVT-i
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#4 Indlæg af Runesm »

Går de der supra mk4 2jz-ge motore ikke lige i dem egentlig?
Synes jeg at have hørt noget om, men nu er det jo en ret sjælden ting i danmark, så skal ikke kunne sige om hvad jeg hørte har noget hold i sig.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
MortenSkals
Nyt Medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:29

#5 Indlæg af MortenSkals »

2JZ-GE skulle passe lige i ja, IS300 modellen er samme karos bare en 2JZ-GE motor med VVT-i der ligger i.

Så skal der jo bare betales afgift hvis men laver det nummer.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#6 Indlæg af lqs »

MortenSkals skrev:Det skal være 6 benet og kunne synes / betales afgift af. . .

og som nævnt skal det være på 1G-FE motoren eller 2JZ-GE med eller uden VVT-i
det bliver IKKE nemt hvis det hele skal gå efter div regler! MVH søren
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#7 Indlæg af Alex_Reedtz »

Er i sikker på at ophæng passer til 2jzge motoren? Is200 og is300 kan jo godt være lavet med forskellige ophæng i motorrummet. Umiddelbart ser det sådan ud når man kiggew på motorkoderne...
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#8 Indlæg af klyfax »

lqs skrev:
MortenSkals skrev:Det skal være 6 benet og kunne synes / betales afgift af. . .

og som nævnt skal det være på 1G-FE motoren eller 2JZ-GE med eller uden VVT-i
det bliver IKKE nemt hvis det hele skal gå efter div regler! MVH søren


Og dog... Hvis man bygger den så den faktisk er en IS300, altså med alt overflyttet af bremser, undervogn, motor, gearkasse, transmission. Så burde det ik være et problem hvis man kan finde en dansk solgt IS300. For så har synshallerne nemlig allerede type godkendelsen...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#9 Indlæg af lqs »

så er det BARE LIGE at finde de (alle!) stumper, samt få TOYOTA DK til at udfærdige papirer på at ombygningen er ok efter deres mening. samt naturligvis betale afgift som om man importerede en tilsvarende 3l bil....
det bliver rigtigt svært og rigtigt dyrt! MVH søren
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#10 Indlæg af klyfax »

Toyota skal ik godkende ombygning hvis du selv kommer med en typegodkendelse, det er syns hallen. Det eneste du skal er at bevise at den er ombygget. Billedere og print fra res. dele kataloget burde være nok.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Besvar