Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 16:19

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2008, 17:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
klyfax skrev:
Toyota skal ik godkende ombygning hvis du selv kommer med en typegodkendelse, det er syns hallen. Det eneste du skal er at bevise at den er ombygget. Billedere og print fra res. dele kataloget burde være nok.


Forkert

Du skal enten have en accept fra Bilproducenten på at bilen er egnet til den øgede effekt eller (i mit tilfælde da bilen var fra tyskland) en Merkblatt 751 attest fra Tüv Prøvecenter som der er 2 af i tyskland.

Dette galt i mit tilfælde os at chassis var stærk nok
Har lige været hele møllen igennem.


Kopi fra FSTYR.DK

Effektforøgelse anses for at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig, såfremt der kun sker op til 20% forøgelse af effekten. Hvis der sker større effektforøgelse, kræves dokumentation for bilens egnethed herfor. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.

Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.

:reading:

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Senest rettet af BANDIT 02 jun 2008, 17:17, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2008, 17:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
"eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt", den magiske sætning...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2008, 17:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Finn T Pedersen skrev:
"eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt", den magiske sætning...


Hvilken jeg fik at vide osse galt karossen

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2008, 17:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja det gør det også, men det er også til og finde ud af...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 02 jun 2008, 17:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Jep det er det da. Lykkedes for mig så han skal vel bare klø på :D

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 jun 2008, 18:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
BANDIT skrev:
klyfax skrev:
Toyota skal ik godkende ombygning hvis du selv kommer med en typegodkendelse, det er syns hallen. Det eneste du skal er at bevise at den er ombygget. Billedere og print fra res. dele kataloget burde være nok.


Forkert

Du skal enten have en accept fra Bilproducenten på at bilen er egnet til den øgede effekt eller (i mit tilfælde da bilen var fra tyskland) en Merkblatt 751 attest fra Tüv Prøvecenter som der er 2 af i tyskland.

Dette galt i mit tilfælde os at chassis var stærk nok
Har lige været hele møllen igennem.


Kopi fra FSTYR.DK

Effektforøgelse anses for at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig, såfremt der kun sker op til 20% forøgelse af effekten. Hvis der sker større effektforøgelse, kræves dokumentation for bilens egnethed herfor. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.

Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.

:reading:


Det jeg taler om er ik effekt forøgelse, men identitet ændring. Der gælder helt andre regler...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2008, 08:46 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Det der ER reglerne.

De regler du tænker på er Told og skat*s regler for identitets skift..Det er noget andet.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team