klyfax skrev:
Toyota skal ik godkende ombygning hvis du selv kommer med en typegodkendelse, det er syns hallen. Det eneste du skal er at bevise at den er ombygget. Billedere og print fra res. dele kataloget burde være nok.
Forkert
Du skal enten have en accept fra Bilproducenten på at bilen er egnet til den øgede effekt eller (i mit tilfælde da bilen var fra tyskland) en Merkblatt 751 attest fra Tüv Prøvecenter som der er 2 af i tyskland.
Dette galt i mit tilfælde os at chassis var stærk nok
Har lige været hele møllen igennem.
Kopi fra FSTYR.DK
Effektforøgelse anses for at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig, såfremt der kun sker op til 20% forøgelse af effekten. Hvis der sker større effektforøgelse, kræves dokumentation for bilens egnethed herfor. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.
Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.
