fandt en side der solgte ventiler til daihatsu-motorer.. kiggede så på målene mellem 1.3 90hk 105nm og 1.6 105hk 134nm motorene..
1.3 indsug ventilerne er 6mm ( 36 vs 30 ) større i diameter.. resten af målene er ens.. længde og tykkelse..
Hey... Du har vel ikke et link til den side du har fundet de ventiler ...
http://catalog.meca.dk/ - de har ventiler til 1300cc HC-E og 1600cc HD-E.
www.kn-auto.dk kan skaffe stempelringe til bl.a HC-E.. ved ikke med HD-E.. men de ska have 1250 for et sæt til 1300'eren..
kender ikke andre ( endnu ) der sælger renoveringsdele.. men kender et par udenlandske sider der handler div dele som undervogn og sådan.
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
4AGxxxx skal der skæres i karossen, og jeg ska svejse trækaksler sammen, samt jeg ska lave ledningsnet og alt muligt andet om.
Alt for stort arbejde..
Men ja motorophæng passer.. men så er det også det...
Ok piv lige lidt mere det kan godt være at den ikke passer lige over i hullet, men hvis blokken er den samme (jeg går udfra at toppen er en anden da du siger manifolden ikke passer) så er der da et par dele som stempler og plejlstænger og muligvis oilsquirters, samt den forstærkedet 7 ribbet blok hvis du skulle vælge tryk. og hvis du valgte at lave en custom manifold (eventuelt resterne af en org 4ag manifold sat sammen med resterne af din orginale Daihatsu downpipe) og smed en 4ag top på så er der muligheder for en del knaster e.t.c (du kunne jo vælge at lave en 20V'er men da dit foregående svar lød som om du ikke ville lege med for meget custom så er det nok uinteressant)
nu nævnte jeg kun 4ag'eren da der er en del dele til den og du skulle kunne skaffe en std 4ag motor for en 2-4k afhængig af stand og mængde af dele der sidder på den
har undersøgt det lidt nærmere og har spurgt lidt rundt på et australsk forum, og oliekanaler sidder vist anderledes desværre .
Ok surt show, det kunne ellers have været lidt lette heste
Hvilket topstykke og blok combo har du fået svar på??
Jeg mener at der er forskel på 20V og 16V der er nogle små oliehuler der sidder lidt anderledens, derudover er der på de forstærkede 7 ribbet blokke kommet et olie retur udvendig på blokken som leder olie retur fra en studs der er skruet i toppen, men jeg går udfra at det er de små olie huller i toppen du snakker om.
Hvis du ønsker at undersøge mulighederne selv og har et løst topstykke eller en toppakning liggende (samt bor omkring kbh) så har jeg en løs redtop 4age top liggende med knaster e.t.c. (det er muligt at slibe Toyota af topdækslerne uden af ødelægge dem) samt en .dwg fil til at få skåret udstødnings flangen hvis det skulle blive aktuelt
(der er yderligt 4 fine higcomp stempler som bare skal have nogle nye stempel ringe. de kunne muligvis med lidt lidt arbejde sættes i en 1600 daihatsu blok) en redtop 4age siges at lave 140hk standard.
er ret sikker på det var et 16v jeg kiggede på.. fandt nogle billeder fra noget renovering..
kiggede på en 4AGE blok og sammenlignede med en toppakning fra en forhandler til en applause motor.. har ikke noget billede af en blok uden top endnu.. en kammerat har et, men er væk weekenden over. når han kommer tilbage har han et godt billede, hvor jeg præcist kan se alle de små huller som jeg havde svært ved at se, på billedet hos forhandleren ( kn-auto.dk ).
du skulle vel aldrig have et skide godt billede af gearkasse/blok-sammenføjning vel? kan ikke finde noget brugbart synes jeg.
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S