Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 00:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: a
Indlæg: 05 mar 2007, 17:39 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
passer ikke over..

4AGxxxx skal der skæres i karossen, og jeg ska svejse trækaksler sammen, samt jeg ska lave ledningsnet og alt muligt andet om.

Alt for stort arbejde..

Men ja motorophæng passer.. men så er det også det...


den dag jeg putter en anden motor i end en daihatsu bliver det en Mitsubishi 4G63T...


http://www.youtube.com/watch?v=WAiFrKEAnXQ
http://video.google.com/videoplay?docid ... rade+4g63t


men det sker aldrig :)

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2007, 17:40 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
manifolde passer forresten heller ikke over.

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2007, 20:07 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 24 jul 2006, 19:49
Indlæg: 27
Geografisk sted: Als
tonnilerche skrev:
Hej.

fandt en side der solgte ventiler til daihatsu-motorer.. kiggede så på målene mellem 1.3 90hk 105nm og 1.6 105hk 134nm motorene..

1.3 indsug ventilerne er 6mm ( 36 vs 30 ) større i diameter.. resten af målene er ens.. længde og tykkelse..
Hey... Du har vel ikke et link til den side du har fundet de ventiler :!: :?: :?: ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2007, 21:39 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
Nielsen skrev:
tonnilerche skrev:
Hej.

fandt en side der solgte ventiler til daihatsu-motorer.. kiggede så på målene mellem 1.3 90hk 105nm og 1.6 105hk 134nm motorene..

1.3 indsug ventilerne er 6mm ( 36 vs 30 ) større i diameter.. resten af målene er ens.. længde og tykkelse..
Hey... Du har vel ikke et link til den side du har fundet de ventiler :!: :?: :?: ...




http://catalog.meca.dk/ - de har ventiler til 1300cc HC-E og 1600cc HD-E.
www.kn-auto.dk kan skaffe stempelringe til bl.a HC-E.. ved ikke med HD-E.. men de ska have 1250 for et sæt til 1300'eren..

kender ikke andre ( endnu ) der sælger renoveringsdele.. men kender et par udenlandske sider der handler div dele som undervogn og sådan.

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
 Titel: a
Indlæg: 05 mar 2007, 21:47 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
hov for satan jeg har sgu læst forkert.. meca er importør af delene.. så ska man finde et sted hvor de handler varer fra dem.

men jeg var bare nysgerrig ang størrelsen.. lagde ikke mærke til det kun var en importør :(

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: a
Indlæg: 05 mar 2007, 22:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
tonnilerche skrev:
passer ikke over..

4AGxxxx skal der skæres i karossen, og jeg ska svejse trækaksler sammen, samt jeg ska lave ledningsnet og alt muligt andet om.

Alt for stort arbejde..

Men ja motorophæng passer.. men så er det også det...


Ok piv lige lidt mere :wink:
det kan godt være at den ikke passer lige over i hullet, men hvis blokken er den samme (jeg går udfra at toppen er en anden da du siger manifolden ikke passer) så er der da et par dele som stempler og plejlstænger og muligvis oilsquirters, samt den forstærkedet 7 ribbet blok hvis du skulle vælge tryk. og hvis du valgte at lave en custom manifold (eventuelt resterne af en org 4ag manifold sat sammen med resterne af din orginale Daihatsu downpipe) og smed en 4ag top på så er der muligheder for en del knaster e.t.c (du kunne jo vælge at lave en 20V'er men da dit foregående svar lød som om du ikke ville lege med for meget custom så er det nok uinteressant)

nu nævnte jeg kun 4ag'eren da der er en del dele til den og du skulle kunne skaffe en std 4ag motor for en 2-4k afhængig af stand og mængde af dele der sidder på den


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2007, 18:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2006, 17:34
Indlæg: 152
Geografisk sted: midt jylland
hvor meget mener i der skal laves om, før 4age passer i, hvis det´kun er træk akslerne som er et problem og lednings net så kan det da lade sig gøre

_________________
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion


Top
 Profil  
 
 Titel: a
Indlæg: 16 mar 2007, 20:03 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
ae86:

har undersøgt det lidt nærmere og har spurgt lidt rundt på et australsk forum, og oliekanaler sidder vist anderledes desværre :(.

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: a
Indlæg: 16 mar 2007, 20:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
tonnilerche skrev:
ae86:

har undersøgt det lidt nærmere og har spurgt lidt rundt på et australsk forum, og oliekanaler sidder vist anderledes desværre :(.


Ok surt show, det kunne ellers have været lidt lette heste

Hvilket topstykke og blok combo har du fået svar på??

Jeg mener at der er forskel på 20V og 16V der er nogle små oliehuler der sidder lidt anderledens, derudover er der på de forstærkede 7 ribbet blokke kommet et olie retur udvendig på blokken som leder olie retur fra en studs der er skruet i toppen, men jeg går udfra at det er de små olie huller i toppen du snakker om.

Hvis du ønsker at undersøge mulighederne selv og har et løst topstykke eller en toppakning liggende (samt bor omkring kbh) så har jeg en løs redtop 4age top liggende med knaster e.t.c. (det er muligt at slibe Toyota af topdækslerne uden af ødelægge dem) samt en .dwg fil til at få skåret udstødnings flangen hvis det skulle blive aktuelt
(der er yderligt 4 fine higcomp stempler som bare skal have nogle nye stempel ringe. de kunne muligvis med lidt lidt arbejde sættes i en 1600 daihatsu blok) en redtop 4age siges at lave 140hk standard.


Top
 Profil  
 
 Titel: a
Indlæg: 16 mar 2007, 21:42 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
lyder faktisk rimeligt interessant..


er ret sikker på det var et 16v jeg kiggede på.. fandt nogle billeder fra noget renovering..

kiggede på en 4AGE blok og sammenlignede med en toppakning fra en forhandler til en applause motor.. har ikke noget billede af en blok uden top endnu.. en kammerat har et, men er væk weekenden over. når han kommer tilbage har han et godt billede, hvor jeg præcist kan se alle de små huller som jeg havde svært ved at se, på billedet hos forhandleren ( kn-auto.dk ).


du skulle vel aldrig have et skide godt billede af gearkasse/blok-sammenføjning vel? kan ikke finde noget brugbart synes jeg.

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team