s@g skrev:Ad 2: En kompressionsmåler. Af med et tændrør. Hold måleren på mens du aktiverer starteren. DER SKA IKK VÆRE TÆNDING PÅ ! Den procedure du nævner er hvis du vil måle volumen!
En kompressionsmåler måler netop kompressionen. IKKE kompressionsforholdet.
s@g skrev:Ad 2: En kompressionsmåler. Af med et tændrør. Hold måleren på mens du aktiverer starteren. DER SKA IKK VÆRE TÆNDING PÅ ! Den procedure du nævner er hvis du vil måle volumen!
En kompressionsmåler måler netop kompressionen. IKKE kompressionsforholdet.
Den ide med vandet er ikke helt tosset.... men du bliver nok nød til måle mængden i topstykket og motoren i adskilt tilstand..... ellers vil du ikke kun vide dig sikker på om der er nogen luftbobler som ligger og gemmer sig øverst i forbrændings kammeret
Mængden i cylinderen behøver du ikke måle... den kan du jo regne ud via boring/2 ianden X slaglængde X PI