Gearkift ved fuldgas?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Morten AA
Junior Medlem
Indlæg: 65
Tilmeldt: 06 okt 2004, 15:34
Geografisk sted: nordjylland

Gearkift ved fuldgas?

#1 Indlæg af Morten AA »

1. Hvad kunne man lave så man undgik at slippe speederen ved gearskift.
Nogen der kender en fix løsning, måske noget med at snyde styreboksen ved koblingspåvirkning.
det er jo strømfordeleren der fortæller motorens omdrejninger :?:

2. Hvordan er det nemmest at måle kompresions forholdet :?:
Er det bare at hælde vand i topstykket og måle ved stempel i bund og stempel i top :?:
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#2 Indlæg af s@g »

Ad 2: En kompressionsmåler. Af med et tændrør. Hold måleren på mens du aktiverer starteren. DER SKA IKK VÆRE TÆNDING PÅ :shock: ! Den procedure du nævner er hvis du vil måle volumen!
Morten AA
Junior Medlem
Indlæg: 65
Tilmeldt: 06 okt 2004, 15:34
Geografisk sted: nordjylland

#3 Indlæg af Morten AA »

s@g skrev:Ad 2: En kompressionsmåler. Af med et tændrør. Hold måleren på mens du aktiverer starteren. DER SKA IKK VÆRE TÆNDING PÅ :shock: ! Den procedure du nævner er hvis du vil måle volumen!


Det var for at måle forholdet, altså eks. 1:10 ell. 1:11 osv.
Problemet er at jeg skal have en polo2 top på en 1.6 6N blok, og toppen er noget fladere en 6N'ens
splatter
Nyt Medlem
Indlæg: 33
Tilmeldt: 13 sep 2004, 21:54
Geografisk sted: aalborg

#4 Indlæg af splatter »

hvorfor skal der en polo 2 top på? er 6n toppen til salg og er det en med monopoint :?:
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#5 Indlæg af hYe »

1. Hvad kunne man lave så man undgik at slippe speederen ved gearskift.
Nogen der kender en fix løsning, måske noget med at snyde styreboksen ved koblingspåvirkning.
det er jo strømfordeleren der fortæller motorens omdrejninger

Har kun set et sådan system til sequentielle gearkasser....
Mest til mc'er...
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#6 Indlæg af K-FINN »

Du kan jo tændingsforskyde.Lige som TTE gør ved start og imellem gearskift.Det resultere i fuld ladetryk imellem gearskift.Men han brugte det ikke i år fordi koblinger ikke kunne holde til det.
MVH Finn.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
ford p7 biturbo
Medlem
Indlæg: 237
Tilmeldt: 16 jul 2004, 02:13

Re: Gearkift ved fuldgas?

#7 Indlæg af ford p7 biturbo »

Morten aasted skrev:1. Hvad kunne man lave så man undgik at slippe speederen ved gearskift.
Nogen der kender en fix løsning, måske noget med at snyde styreboksen ved koblingspåvirkning.
det er jo strømfordeleren der fortæller motorens omdrejninger :?:

2. Hvordan er det nemmest at måle kompresions forholdet :?:
Er det bare at hælde vand i topstykket og måle ved stempel i bund og stempel i top :?:


Svar på 1: www.RHmotorsport.dk rene har lavet en audi med det system speederen i bund hele tiden og når du kobler ud går motoren 5500omdr og har 1 bar ladetryk. Der sidder en switch på koblingen og han siger det virkede rigtig godt
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Re: Gearkift ved fuldgas?

#8 Indlæg af K-FINN »

Ford P7 Biturbo skrev:
Morten aasted skrev:1. Hvad kunne man lave så man undgik at slippe speederen ved gearskift.
Nogen der kender en fix løsning, måske noget med at snyde styreboksen ved koblingspåvirkning.
det er jo strømfordeleren der fortæller motorens omdrejninger :?:

2. Hvordan er det nemmest at måle kompresions forholdet :?:
Er det bare at hælde vand i topstykket og måle ved stempel i bund og stempel i top :?:


Svar på 1: www.RHmotorsport.dk rene har lavet en audi med det system speederen i bund hele tiden og når du kobler ud går motoren 5500omdr og har 1 bar ladetryk. Der sidder en switch på koblingen og han siger det virkede rigtig godt

Ja det er det turbomotor.dk har lavet til TTE.Koster ca 10 i materiale hvis du selv har kontakt til under koblings pedal.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Morten AA
Junior Medlem
Indlæg: 65
Tilmeldt: 06 okt 2004, 15:34
Geografisk sted: nordjylland

#9 Indlæg af Morten AA »

Morten aasted skrev:
s@g skrev:Ad 2: En kompressionsmåler. Af med et tændrør. Hold måleren på mens du aktiverer starteren. DER SKA IKK VÆRE TÆNDING PÅ :shock: ! Den procedure du nævner er hvis du vil måle volumen!


Det var for at måle forholdet, altså eks. 1:10 ell. 1:11 osv.
Problemet er at jeg skal have en polo2 top på en 1.6 6N blok, og toppen er noget fladere en 6N'ens


Med den måling for jeg jo en trykmåling, og det var forholdet jeg var interreseret i, men det for man måske også læst ud her :?: :?:
Brugeravatar
BlueminD
Medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 26 okt 2003, 19:23
Geografisk sted: lyngby
Kontakt:

#10 Indlæg af BlueminD »

bare et forslag.....

lav en kanp på gearstangen eller under koplingen der kutter strømmen til strømfordelerens spole.... der vil godt nok komme lidt extra benzin i kammeret... men det vil bare blvier forbrændt halvejs ud af udstødningen...

bare et forslag
Besvar