Volvo-Dennis skrev:
Jeg overbelaster ikke overgearet så den smider det en dag.. Men mht. olie, da jeg overtog bilen var der alm. gearolie på gearkassen som jeg erstattede med noget frisk ATF olie. Som foreskrevet. Men efter det olieskift kneb det med at holde trykket. Vil det gavne at hælde noget "almindeligt" gearolie på igen?
Det skyldes formentligt slidt overtryksventil, eller slidt pumpe i gearet.
Ja, du vil få trykket op ved at hælde alm olie på, men dit tab i transmissionen stiger en del.
ATF er _meget_ tyndt, og alm gearolie stift ifht ATF. Gearkassen varmer temmeligt meget med den alm gearolie. Husk på at den gearkasse jo ikke har et almindeligt gearsystem, men istedet et planettrin. Det smører man ikke på samme måde, derfor valgte man ATF olien.
Så bottomline er at gevinsten vil være det rent trykmæssigt, men det er en kortsigtet løsning, der ikke fjerner årsagen til dit lave tryk.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!