Tunet B23ET - Kobling?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

Tunet B23ET - Kobling?

#1 Indlæg af Volvo-Dennis »

Hej Folkens.

Så skal min Volvo 760T chippes på lørdag, og har muligvis lidt problemer med koblingen. Synes nogle gange jeg kan fornemme at den glider når den får ladetryk (kører den ikke over mere end 0,5bar, for ellers banker den) Og det er std koblingen som der er i nu. Kan man få en original kobling som er strammet lidt op, eller kan man tage en fra en anden model, eller skal man have noget specielt? hvad er jeres erfaringer. Eller vil en ny std. kobling 'do the trick'?

Konfigurationen er: B23ET, T03-04 hybrid, std benzintryk & dyser, gennemstrømspotter.
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Om standart koblingen i en 700 kan holde til 250 hk.
Det har jeg ingen erfaring med. Men internetet er ikke overbebyrdet med opgraderede koblings spørgsmål til denne kobling, så det bliver et måske kan det holde.
Mht. opgraderede koblinger, så er KG trimning i sverige et godt bud.
Men lad vær med at købe den stærkeste, da den er umulig at køre med til dagligt, medmindre man bygger hydraulikken om.

Det næste problem bliver gearkassen, da den har en tendens til at rense 3 gearet hvis den får moment nok. og du vil ligge på grænsen.

Så egentlig er det et doppelt problem koblingen glider, men gearkassen kan ikke holde i længden til en stærkere kobling.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#3 Indlæg af Volvo-Dennis »

Ok, du skal have tusind tak for svaret. Jeg arbejder videre med det! Jeg skriver lige herinde hvordan det hele ender.

Dennis
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Brugeravatar
mathle
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15 apr 2006, 00:43
Kontakt:

#4 Indlæg af mathle »

hey dennis

mit bud er at du skal købe en kg kobling og de kan fås i flere størrelser men pas på for der er ikke kun 3gearet der er for svagt i gearkassen overgangen til lav gearet er svagt også :damn:
hilsen mathle bg
volvo yearh
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#5 Indlæg af Volvo-Dennis »

Jeg tog den beslutning at prøve med en ny sachs kobling. Og bilen er forresten blevet chippet. 243hk og 367,1nm. Så det kan en standard kobling da holde til :P
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

mathle skrev:hey dennis

mit bud er at du skal købe en kg kobling og de kan fås i flere størrelser men pas på for der er ikke kun 3gearet der er for svagt i gearkassen overgangen til lav gearet er svagt også :damn:
hilsen mathle bg


Overgang til lavgearet :?:
Hvad mener du, det er jo ikke en traktor eller landrover gearkasse.

Tilykke med koblingen og effekten Dennis.


MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
mathle
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15 apr 2006, 00:43
Kontakt:

#7 Indlæg af mathle »

der er 2 aksler i gearkassen og overgangen til lavgearsakslen (1,2,3) er heller ikke særlig stærk
volvo yearh
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#8 Indlæg af Morten VJ »

Ok så er jeg med.
De fleste gearkasse nedbrud på nettet er dog et renset 3 gear.
Derfor opgradere man gearkasse når man når over de ca 350 nm, og er villig til at bruge dem. Ellers kører man med omtanke, og forsøger at skåne 3 gearet.
Overgearet på en 240 er heller ikke sindsygt stærkt. men blev forbedret i 700 serien.

Men der findes 4 relativt nemme løsninger for at rette på gearkasse problemet.


MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
mathle
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15 apr 2006, 00:43
Kontakt:

#9 Indlæg af mathle »

hvad dog (for jeg har smidt min)
volvo yearh
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#10 Indlæg af Morten VJ »

En 262-265 getrag fra en gl BMW
M90 fra en volvo 940
En T5 fra en Ford Mustang
Eller en Supra geakasse.

De 2 første er nemme da det hele findes i eropa.
T5 konverteringen er fra USA
og supra konverteringen er fra Australien

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar