Hej folkens!
Jeg har oprettet mig fordi jeg har et lille problem, og tænkte at der må være nogle her der kan hjælpe mig
Er ked af at et at mine første indlæg, er en af de "tunge" drenge
Landet ligger sådan, at jeg til daglig triller rundt i en Toyota Celica fra 1990, nærmere bekendt en 2.0 GTi-16V til de interesserede.
Lige siden jeg købte den, har jeg haft et "lille" problem med den, og dette drejer sig om dens olie forbrug. Jeg opdagede det første gang, ved at den oste meget ud af udstødningen, så snart den fik pedal. Senere mærkede jeg det på min pengepung da der skulle købes olie heletiden
og olielampen-refill lampen lyste rimelig hurtig efter påfyldning.
Jeg fik bilen testet på rullefelt igår (onsdag), der var ikke det mindste galt, den har 2 heste mere end på papirene og 8 nm mindre, desuden er kompressionen helt iorden.
Min mekaniker kom så frem til, at olieforbruget kunne skyldes en utæthed et sted omkring toppen. Han foreslog stempelringene, pakninger osv.
Efter jeg har konverseret med en kammerat om problemet, er vi kommet lidt frem til at det muligvis kan skyldes de gummi pakninger der sidder ved ventilerne, som sørger for de lukker tæt.
Da bilen har stået stille i 8-9 måneder FØR jeg købte den, kunne disse jo godt være tørre nok til at have en lille "utæthed".
Mit spørgsmål er så til jer:
Hvor "besværligt" er det at tjekke/skifte?
Kan det betale sig?
og, kan det være et andet problem vi har overset???
Håber virklig nogle kan hjælpe mig, da jeg står og skal syne bilen snart, og dette gerne skulle være bragt iorden inden da.
Hilsen, Brian