Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 15:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 24 aug 2006, 21:03 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2006, 20:56
Indlæg: 18
Hej folkens!

Jeg har oprettet mig fordi jeg har et lille problem, og tænkte at der må være nogle her der kan hjælpe mig :roll:
Er ked af at et at mine første indlæg, er en af de "tunge" drenge :P



Landet ligger sådan, at jeg til daglig triller rundt i en Toyota Celica fra 1990, nærmere bekendt en 2.0 GTi-16V til de interesserede.

Lige siden jeg købte den, har jeg haft et "lille" problem med den, og dette drejer sig om dens olie forbrug. Jeg opdagede det første gang, ved at den oste meget ud af udstødningen, så snart den fik pedal. Senere mærkede jeg det på min pengepung da der skulle købes olie heletiden :lol: og olielampen-refill lampen lyste rimelig hurtig efter påfyldning.

Jeg fik bilen testet på rullefelt igår (onsdag), der var ikke det mindste galt, den har 2 heste mere end på papirene og 8 nm mindre, desuden er kompressionen helt iorden.

Min mekaniker kom så frem til, at olieforbruget kunne skyldes en utæthed et sted omkring toppen. Han foreslog stempelringene, pakninger osv.

Efter jeg har konverseret med en kammerat om problemet, er vi kommet lidt frem til at det muligvis kan skyldes de gummi pakninger der sidder ved ventilerne, som sørger for de lukker tæt.

Da bilen har stået stille i 8-9 måneder FØR jeg købte den, kunne disse jo godt være tørre nok til at have en lille "utæthed".

Mit spørgsmål er så til jer:

Hvor "besværligt" er det at tjekke/skifte?
Kan det betale sig?
og, kan det være et andet problem vi har overset???

Håber virklig nogle kan hjælpe mig, da jeg står og skal syne bilen snart, og dette gerne skulle være bragt iorden inden da. :(

Hilsen, Brian

_________________
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2006, 21:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Røg ved accelration, og ikke ved speederslip.
Det lyder nærmest som det er olie skraberingene på stemplerne der er kokset til.

En lille bøtte olierens ved næste olie skift kan ikke skade, bare følg brugsforvirringen på dåsen.

MVh

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2006, 21:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Dit KÆMPE olieforbrug skyldes helt sikkert ikke dine olietyve..
Er olieforbruget så kæmpe at du bliver tæt på fattig af det.. så ER det helt sikkert dine stempelringe der har sat sig.. (Olieskraberinge)

De nederste olieringe på stemplerne kokser fast og der trækkes olie med op i forbrændingskammeret..

Men er du i gang med at få skiftet dine stempelringe.. så brug lidt extra penge på at skifte dine olietyve også..(de dimser på ventilstammerne)
De er med i toppakningssættet..

HUSK.. når ventiler pilles ud af toppen SKAL de sættes tilbage i samme huller igen.. og det samme med ventilkopper og justershims.. (sparer jer for en masse justerings arbejde)

Men det ved din mekaniker sikkert..!!

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=24723


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2006, 21:42 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2006, 20:56
Indlæg: 18
Kunne forestille mig at det i nævner er et dyrt og ikke helt omkostningsfrit indgreb i motoren, og vil desuden tage meget tid.

Hvor meget vil det koste, hvis man sammenligner det med at en ny motor af samme type koster 5.000 kr.???

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2006, 21:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
ca. pris ligger på TE.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2006, 21:45 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2006, 20:56
Indlæg: 18
Hehe Klyfax, kan se vi har gang i 2 steder ;)

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2006, 21:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
:mrgreen:

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2006, 21:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Psykora skrev:
Kunne forestille mig at det i nævner er et dyrt og ikke helt omkostningsfrit indgreb i motoren, og vil desuden tage meget tid.

Hvor meget vil det koste, hvis man sammenligner det med at en ny motor af samme type koster 5.000 kr.???


En ny motor for 5000 kr :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Dvs 0 km. Hvorfor kører jeg så ikke t...... t......
Nej jeg kan ikke skrive navnet, på en bil der har så billige dele.

Udskiftning af stempelringe, eller hvis man er meget økonomisk rensning af stemplerne for koks og genbruger de gamle ringe, kan vel holdes på de 5000 kr hvis man gør det selv.

En ny :?: motor til 5000 kr koster min 1500 kr mere når man er færdig med ombytningen.

Prøv en olie rens først, det virker i de fleste tilfælde, medmindre motoren er slidt op.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2006, 22:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
WOW, 5k for det? Gav 2k for min yota motor i stumper. Komplet pakningsæt, alle lejer og stempel ringe...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2006, 22:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
klyfax skrev:
WOW, 5k for det? Gav 2k for min yota motor i stumper. Komplet pakningsæt, alle lejer og stempel ringe...


Du mangler prisdiffereceringen imellem en ganske alm 1300 maskine, og en 16v 2,0 sildekassemotor.

+ ekstra udgifterne til div småting, der vil komme når man har det skildt ad.

Det første indkøb er aldrig nok, der kommer altid noget mere.
Det ved jeg af egen erfaring, både som privat, men også rent proffesionelt.

MVh

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 66 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team