Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jun 2025, 12:51

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 131 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
lqs skrev:
der er masser af plads. der er bare ikke seriøse kørere nok!
det går fint med at male bilen for 20k... eller tune den ny motor for 30..... men at melde sig til et lovligt løb? eller sågar køre nogen få hundrede km for at komme til samme? eller betale nogen hundrede kroner?
kig en gang på BG.
vi vil have en bane! vi vil have der skal være åbent 24 timer i døgnet 365 dage om året.... der skal være folk til at betjene os, og naturligvis rydde op efter os! (DET SKAL NATURLIGVIS KOSTE GRATIS!!!)
hvordan er det at div. ulovlige ræs kan samle så mange? er det fordi det bedre at køre der? sikrere? hurtigere biler? bedre stemning? eller? hvordan kan det være at der hele tiden stiftes foreninger mm? indsamles underskrifter? det hele (cirkus) går i ring! hvorfor har NDCD og PKJ ikke flere medlemmer? er det måske fordi der kun er ca. 500 alt i alt der er seriøst intereserede i det her i hele DK? MVH. søren

jeg tror ofte man glemmer 1 ting.. danmark er et lille sted, med forholdsvis mange mennesker på et lille sted.. hvem vil ligge baghave til støj og usikker adfærd.. så kan man være nok så meget suppoerter til PKJ etc.. men når husprisen falder 20-30% så er det sq ikke sjovt mere..

vi har ikke de store øde ørken arialer som andre steder og vi har ikke en lille dal uden beboelse og andre former for liv.. vi har kun et land med max 500m mellem husene.. og så hjælper det ikke at den danske befolkning mener at 100km er meget langt. og at hele turen skal planlægges for at intet går galt. det er noget pis. vi har intet i danmark som ligger langt væk.

men der vil sikkert aldrig blive opbakning til at der skal bygges en Qmile bane i dk. jeg tvivler. men der er sikkert mulighed for at vi kan bruge flyvepladser som der altid er blevet gjort.

og nej IQS nordmænd og svenskere er ikke bange for at køre 1000km. de har et stort land hvor det er hverdag at køre langt for at få det man skal bruge. men dovne danskere er bange for at komme 10km ud af storbyerne. sådan vil det sikkert altid være.

men når der nu altid bliver opfordret til at melde sig ind i PKJ.. så hvorfor ikke opfordre til at lave feks et politisk parti som går ind for streetrace og lavere afgifter. hvorfor ikke arbejde aktivt i stedet for passivt. hvorfor kun gale op om det til andre og bare betale sig fra det hele. hvorfor hvorfor hvorfor. fordi det er nemt bare at betale og så tro at alt er i orden. hvis jeg bruger 100kr på red regnskoven så har jeg jo også gjort mit. det er ikke altid nok at møde op. der skal somregl benarbejde til. og sene timer med regler og love.

og så er det ikke bare nok at melde sig ind i en klub og møde op. man skal også ses. kommer feks TV2 eller DR1 eller større TV selskaber til div race i dk som er oprettet med sikkerhed som reglnr1?

den der råber højest bliver hørt. og danmark har mest ondt af folk som har rodet sig ud i noget, og så ikke kan rode sig ud af igen. eller gamle fru pedersen som nu skal sidde alene fordi at hendes hun og kat er kørt ned af en havetraktor. det vækker politisk opsigt.. men en flok unge med for mange penge og hurtige kommentare der aldrig er alt for gennem tænkt.. de skal sq bare sejle deres egen sø og holdes nede..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

møffe skrev:
lqs skrev:
der er masser af plads. der er bare ikke seriøse kørere nok!
det går fint med at male bilen for 20k... eller tune den ny motor for 30..... men at melde sig til et lovligt løb? eller sågar køre nogen få hundrede km for at komme til samme? eller betale nogen hundrede kroner?
kig en gang på BG.
vi vil have en bane! vi vil have der skal være åbent 24 timer i døgnet 365 dage om året.... der skal være folk til at betjene os, og naturligvis rydde op efter os! (DET SKAL NATURLIGVIS KOSTE GRATIS!!!)
hvordan er det at div. ulovlige ræs kan samle så mange? er det fordi det bedre at køre der? sikrere? hurtigere biler? bedre stemning? eller? hvordan kan det være at der hele tiden stiftes foreninger mm? indsamles underskrifter? det hele (cirkus) går i ring! hvorfor har NDCD og PKJ ikke flere medlemmer? er det måske fordi der kun er ca. 500 alt i alt der er seriøst intereserede i det her i hele DK? MVH. søren

jeg tror ofte man glemmer 1 ting.. danmark er et lille sted, med forholdsvis mange mennesker på et lille sted.. hvem vil ligge baghave til støj og usikker adfærd.. så kan man være nok så meget suppoerter til PKJ etc.. men når husprisen falder 20-30% så er det sq ikke sjovt mere..

vi har ikke de store øde ørken arialer som andre steder og vi har ikke en lille dal uden beboelse og andre former for liv.. vi har kun et land med max 500m mellem husene.. og så hjælper det ikke at den danske befolkning mener at 100km er meget langt. og at hele turen skal planlægges for at intet går galt. det er noget pis. vi har intet i danmark som ligger langt væk.

men der vil sikkert aldrig blive opbakning til at der skal bygges en Qmile bane i dk. jeg tvivler. men der er sikkert mulighed for at vi kan bruge flyvepladser som der altid er blevet gjort.

og nej IQS nordmænd og svenskere er ikke bange for at køre 1000km. de har et stort land hvor det er hverdag at køre langt for at få det man skal bruge. men dovne danskere er bange for at komme 10km ud af storbyerne. sådan vil det sikkert altid være.

men når der nu altid bliver opfordret til at melde sig ind i PKJ.. så hvorfor ikke opfordre til at lave feks et politisk parti som går ind for streetrace og lavere afgifter. hvorfor ikke arbejde aktivt i stedet for passivt. hvorfor kun gale op om det til andre og bare betale sig fra det hele. hvorfor hvorfor hvorfor. fordi det er nemt bare at betale og så tro at alt er i orden. hvis jeg bruger 100kr på red regnskoven så har jeg jo også gjort mit. det er ikke altid nok at møde op. der skal somregl benarbejde til. og sene timer med regler og love.

og så er det ikke bare nok at melde sig ind i en klub og møde op. man skal også ses. kommer feks TV2 eller DR1 eller større TV selskaber til div race i dk som er oprettet med sikkerhed som reglnr1?

den der råber højest bliver hørt. og danmark har mest ondt af folk som har rodet sig ud i noget, og så ikke kan rode sig ud af igen. eller gamle fru pedersen som nu skal sidde alene fordi at hendes hun og kat er kørt ned af en havetraktor. det vækker politisk opsigt.. men en flok unge med for mange penge og hurtige kommentare der aldrig er alt for gennem tænkt.. de skal sq bare sejle deres egen sø og holdes nede..

Der er mange ting i ovenstående indlæg som måske er en kommentar værdig på godt og ondt, men vil nøjes med, at minde Møffe om, at der HAR været ind til FLERE personer i diverse medier og der under så sandelig også TV.

Jeg personligt mener BESTEMT IKKE, at dette har haft nogen positiv indflydelse på noget som helst - Nærmere det stik modsatte.

Hvad skulle ideen været i, at komme i TV - At opnå medlidenhed hos fru. Hansen, som sidste uge måtte springe for livet (efter hendes vurdering) i et lyskryds pga. en ung "bølle".

Vi har måske ikke en "rigtig" 1/4mile bane i DK. Men stadig væk har vi dog Vandel, som jo altså er god nok til NDCD og deres medlemmers drag biler. Den bane må også være god nok til mig og dig. Desværre er tilgængeligheden på Vandel ikke ret god pga. af diverse forhold omkring støj kvoter, økonomi, arrangement typer osv. osv. Skulle der arbejdes på noget må det i første omgang være, at få gjort Vandel mere tilgængelig. Jeg er ikke nok inde i det til, at jeg kan sige helt præcis, hvor og hvem der skal overbevises/overtales for at der kan blive noget ændret her, men jeg vil TRO der er amtet. Mon ikke der er dem der har sat de her støj kvoter op og mon ikke det er dem man betaler de her dyre afgifter til for køb af de store arrangement dage?
Jeg gætter.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
jep havner vi er sikker meget enige. de fleste arrangementer der har været medie overvåget er somregl blevet fremstillet i et negativt lys.

pressen kan altid optage et meget positivt indslag med en meget positiv og vel formuleret person i den anden ende af mikrofonen. og så når de sætter sig hjem til redigeringsbordet så klipper de det sådan som de vil havde det til at lyde.. det er efterhånden reglen frem for undtagelsen.

ja der har været en del i de lokale nyheder omkring unge og deres biler. men somregl ikke med en positiv dækning. det sælger sikkert ikke. og når nu nyuddannede jornallister mere eller mindre alle kommer ud af skole uden chancer for at få et job.(mener at det er 1/3-1/4 af alle jornallister der har fast arbejde) så står der 2/3-3/4 af alle tilbage med free lance jobs. de skal sælge en vare. og folk vil hellere se blod og dårligdomme end positive rapotager.så blod sælger.

så medie vejen er mere eller mindre blokeret med mindre man kan få fat i nogle top jornallister der ikke har behov for at sælge blod og negativitet.
de findes naturligvis, de skal bare findes, og de skal kunne sælge deres vare til et interesseret TV selskab som har dækning i hele dk.

men det interessante er vel efterhånden det politiske omkring forholdne ved streetrace og motorsport generalt på et mere privat neveau. naturligvis skal bølle brian nede fra grillen holdes nede politisk. men 9 ud af 10 unge køre bil med hovedet. og det er vel ca 2 ud af 10 unge der er interesseret i motorsport. det er naturligvis en lille skare. og som i selv skriver så er opbakningen ikke stor i dk. men en sportsforening på feks 15000 medlemmer skal vel også høres. der er da mindre foreninger i danmark som er anerkendte politisk.

men det er sikkert et stort problem at finde sådan en forgangsperson sol vil stille sig frem politisk for at bekæmpe alle dårligdomme og rygter omkring streetrace og bane arrangementer. for det er da noget pis at det skal koste 100K at leje Vandel flyvestation for en dag. og amtet skal med stor sikkerhed nås politisk. man kan samle nok så mange 1000ér af personer til en demostration foran et rådhus og borgmesteren har stadig intet at sige eller at gøre. det er alt sammen blevet gjort på..

men ja kom med kommentare. det er da et interessaant emne. som kan diskuteres længe. det her er kun mit synspunkt.om folk så kan li det eller ej :wink:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Til en afveksling er jeg lodret uenig :wink:

I Streetracing.dk har vi intensivt benyttet pressen til sprede budskabet om lovligt streetrace, men vi har gjort det på en facon hvor vi ALTID kun har fået god og positiv omtale.

Dette er opnået ved at føre en positiv og samarbejdsvillig dialog med pressen og medierne, ligesom vi i dag har gode relationer direkte inde i redaktionerne på f.eks. TV2 Nord og Nordjyske. Prøv selv at søge på "streetrace" på TV2 Nord og se om der er et eneste negativt ord i deres dækning !

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/pla ... 289324&r=4

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/pla ... 289040&r=4

På tilsvarende vis har vi fået flere helsides artikler i f.eks. Nordjyske og det er klart vores opfattelse at netop pressen og mediernes positive dækning har bidraget til at lovligt streetrace nu er praceret som reel sportsgren hos mange Nordjyder (så mangler vi blot resten af landet).

Så endnu en gang, det drejer sig grundlæggende om at tænke sig om og udnytte foreningernes talenter hvor de gør bedst gavn, samt ikke mindst et stædigt og vedholdende arbejde med sagen.

Jeg er naturligvis enig i at Vandel har mange fordele, men at det skulle være den eneste brugbare bane er da helt ude i hampen, en eller anden stinkende rig godsejer sidder på Sjælland og blive bare rigere og rigere.

Der findes masser af alternativer til Vandel, som f.eks. Sindal og Skive flyvepladser der typisk kan lejes for ca. 8.000 kr. pr. dag (eller 80 kr. pr. deltager ved 100 deltagere :P )

Faktisk kan man på Sindal lave noget helt unikt, nemlig kører på 2 baner samtidigt og dermed give deltagerne det de betaler for - masser af heats - men mere om det senere.

I Streetracing.dk har vi som bekendt allerede gennemført det første løb på en af Flyvestation Aalborg's rullebaner, og vi er i forhandlinger om at udvikle dette samarbejde for sæsonen 2007 bl.a. på en nyetableret 402 meter bane i forlængelse af den nuværende som er total 800 meter.

Med hensyn til støj har vi fået udarbejdet dokumentation for at lovligt streetrace ikke bidrager med nogen støjgene der ligger udenfor de rammer som f.eks. Aalborg og Viborg amter har besluttet.

Igen, alting er meget nemmere hvis "nogen" gider tage alt det sure arbejde også - i stedet for blot at hyle op om problemer, der enten ikke eksisterer eller som kan løses med lidt benarbejde. Det er måske dette engagement og flid der skiller initiativtagere med et rent kommercielt formål, fra dem som reelt også arbejder for at få lovligt streetrace udbredt som en alment accepteret sportsgren :!:

UPS ! og er der forresten race i Holstebro på næste lørdag arrangeret af Van Nyes i tæt samarbejde med Streetracing.dk og Racetiming.dk

Mere om det senere i weekenden da de sidste brikker først falder på plads i løbet af i dag :D

Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Noget sker der da http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=16215

Hartvig :wink:

Titel:
Mester Medlem

http://www.krak.dk/GRIDS/MAINPAGES/map. ... rak.dk%7C5

Den er jo RET uheldig udført med siden vejen, altså den eneste vej der ind, placeret lige midt på banen. Hvordan vil i førsøge jer med 402m der? Og hvordan får i i øvrigt transporteret transporteret bilerne tilbage igen efter endt kørsel?

Nu er jeg bare nyskerig.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Det ved jeg ikke - det er en Van Nuys som er arrangør, men jeg gætter på at man kører et gennemløb og samler bilerne i målenden og så sender dem samlet tilbage.

Hartvig

Titel:
Junior Medlem

På Lindtorp kører man fra vest til øst, vender nede i enden, kører tilbage og ind ad sidevejen og parkerer, så må man vente på at klassen er kørt færdig inden man kører tilbage til pitten.
Det er ikke så slemt som det lyder, man skal højst vente 5 minutter men det kræver at bilen kan starte igen uden at skulle lades op.
Normalt ved 201 meter er der bremset ned og klar til at vende når det sorte asfalt holder op, om det kan gå at køre 1/4 kommer an på bilernes hastighed, 200kmt kan vel gå. Jeg turde ikke gøre det i min før jeg har opgraderet bremserne selvom jeg ikke kører 200kmt på 1/4.

Sjovt nok er billedet på krak taget mens der var et dragrace arrangement så i kan se bilerne i pitenden.

Titel:
Mester Medlem

ja.... ret interesant læsning! HARTVIG og kompani reklamerer for ræs i LINDTORP... laver en tråd med link til deres hjemmeside.... man KUNNE faktisk godt få det indtryk at det var dem der arrangerede løbet....fakta er så at de åbenbart aldrig har været på flyvepladsen, ikke aner hvordan løbet skal afvikles.... og har hævet prisen på tilmelding hvis man betaler over deres konto! lige det der med medier og føren sig frem.... er egentlig noget man ret hurtigt tænker på.....!
kan fortælle at der tidlegere har været kørt TF på banen, ikke at den på nogen måde er egnet til noget så vildt. MVH. søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Indlægget slettet af Moderator pga grov tiltale.

Hartvig er bekendtgjort med dette, og opfordret til at skrive et nyt indlæg, men naturligvist i en helt anden tone. Skældsord vil ikke blive tolereret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 131 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Næste

Alle tider er UTC + 1 time