Test And Tune - 15 Juli 2006 - Drag/Streetrace

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Heintzelmann
Medlem
Indlæg: 156
Tilmeldt: 21 aug 2004, 21:05
Geografisk sted: Frederikshavn, Denmark

Test And Tune - 15 Juli 2006 - Drag/Streetrace

#1 Indlæg af Heintzelmann »

Hey
Der er et lille Test And Tune arrangement d. 15 Juli på Lindtorp Flyveplads.

Det er et kombineret bil/MC race. Distancen er 201m. Der blir lidt test på 402m oss.

Arrangementet er som sagt et Test And Tune arrangement og målet er at have en hyggelig højhastigheds dag.

Ingen bøder eller klip for wheelies :lol:

Der står lidt mere på www.StreetRacing.dk
/Casper

Billede
Brugeravatar
Hartvig
Mester Medlem
Indlæg: 678
Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#2 Indlæg af Hartvig »

Lige lidt adresse information:

Lindtorp Flyveplads
Donskærvej 4, Linde
7600 Struer

Billede

Selvom det ligger lidt ude på landet så er faktisk ikke så langt fra f.eks. Herning, Viborg, Holstebro, Struer, Skive osv. og der er allerede mange tilmeldinger.

Hartvig
ADtrailer Lej en LED storskærm !
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#3 Indlæg af Havneren »

Jeg forstår ikke helt det koncept der siger "test på 402m"...?

V/h Chr
Brugeravatar
Hartvig
Mester Medlem
Indlæg: 678
Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#4 Indlæg af Hartvig »

I samarbejde med arrangørerne har Racetiming.dk fået mulighed for at teste noget nyt grej på 402 meter (højhastighed) men selve løbet er kun godkendt til 201 meter.

Hartvig
ADtrailer Lej en LED storskærm !
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

Hartvig skrev:I samarbejde med arrangørerne har Racetiming.dk fået mulighed for at teste noget nyt grej på 402 meter (højhastighed) men selve løbet er kun godkendt til 201 meter.

Hartvig


Det vil altså sige at vi alligevel kommer til at køre rigtig 1/4mile og ikke lidt halvforkølet 1/8mile?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Heintzelmann
Medlem
Indlæg: 156
Tilmeldt: 21 aug 2004, 21:05
Geografisk sted: Frederikshavn, Denmark

#6 Indlæg af Heintzelmann »

Du kommer til at køre 201m, eller som du siger "en halvforkølet 1/8 mile".

Jespers ide med arrangementet er at lave en hel dag hvor folk med interesse for drag/streetrace kan komme og lege. Det er kun for sjov altså ingen præmie-konkurrence eller noget. Det er mindst lige så sjovt på 201m som på den dobbelte længde.

Racetiming.dk kommer og tester udstyr på 402m, det betyder selvfølgelig at nogen skal ud og køre 402m. Hvis der er tid til det kan det jo være alle når at få en tid på 402m :) Men det er kun måske måske. Arrangementet er som skrevet et 201m arrangement :)
/Casper

Billede
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

Heintzelmann skrev:Du kommer til at køre 201m, eller som du siger "en halvforkølet 1/8 mile".

Jespers ide med arrangementet er at lave en hel dag hvor folk med interesse for drag/streetrace kan komme og lege. Det er kun for sjov altså ingen præmie-konkurrence eller noget. Det er mindst lige så sjovt på 201m som på den dobbelte længde.

Racetiming.dk kommer og tester udstyr på 402m, det betyder selvfølgelig at nogen skal ud og køre 402m. Hvis der er tid til det kan det jo være alle når at få en tid på 402m :) Men det er kun måske måske. Arrangementet er som skrevet et 201m arrangement :)


201 er skam fint. Halvforkølet var et dårligt udtryk.

Hvordan er sikkerheden/godkendelsen strikket sammen? Jeg ser umiddelbart dit indlæg som om at vi kører lovligt 201m og illegalt 402m "hvis der bliver tid".

Eller vil man kun teste udstyret, så de biler der kører 201m slipper gassen efter de 201m, og blot ruller resten af vejen?

Hvis arrangement er godkendt til 201m så er det vel ikke ok at reelt køre de 402m, og "få en 402m tid". Hvis folk tror de får en 402m tid, så slipper de jo næppe gassen og ruller fra 201 til 402m, ergo så er der vel reelt tale om officielle 402m?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Hartvig
Mester Medlem
Indlæg: 678
Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#8 Indlæg af Hartvig »

Henrik

Skal vi nu ikke alle glæde os over, at der er nogen der stabler et arrangement på benene i stedet for at sidde og vende hver eneste lille detalje om arrangementet. Ting der sættes på skrift har en udpræget evne til lynhurtigt at blive "lov" fordi man ikke kan se blinket i øjene på modparten :wink:

Jeg kan på Streetracing.dk og Racetiming.dk vegne garantere at der ikke vil blive gennemført nogen form for race uanset om det er på 201 eller 402 meter uden de fornødne tilladelser er til stede.

Typisk søger vi altid om både 201 og 402 meter tilladelser, betinget af at vi selv har ansvaret for banesikkerheden. Det er bl.a. grunden til at vi kun kørte 201 i Aalborg sidst, selv om banen med sine 800 meter reelt godt kan klare en standardbil på fuld 402 meter. Men på grund af en mindre ujævnhed hvor betonen skifter til asfalt udlod vi netop af sikkerhedsmæssige hensyn at køre 402 meter.

I stedet vælger vi forhandlingens vej og det kan måske føre frem til at man på Flyvestation Aalborg etablerer en nyasfalteret 1200 meter bane - men det er en helt anden historie :D

Hartvig
ADtrailer Lej en LED storskærm !
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

Hartvig skrev:Henrik

Skal vi nu ikke alle glæde os over, at der er nogen der stabler et arrangement på benene i stedet for at sidde og vende hver eneste lille detalje om arrangementet. Ting der sættes på skrift har en udpræget evne til lynhurtigt at blive "lov" fordi man ikke kan se blinket i øjene på modparten :wink:

Jeg kan på Streetracing.dk og Racetiming.dk vegne garantere at der ikke vil blive gennemført nogen form for race uanset om det er på 201 eller 402 meter uden de fornødne tilladelser er til stede.


Jo, jeg glæder mig da også, men blinket i øjnene fortalte mig at man lovligt ville køre 201m, men reelt ville køre lidt 402m som test, og dermed ikke lovligt.

Blinket i øjet, og din manglende benægtelse fortæller mig nu at I faktisk ikke har tilladelsen til at køre 402m, er det korrekt opfattet?

Det er vel ikke ligefremt en detalje om der køres 201 eller 402, og vel hellerikke om det er lovligt eller ej?
Ulovligt streetrace kan jeg jo finde masser af i forvejen, så det behøver vi jo ikke tilføje mere af?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Heintzelmann
Medlem
Indlæg: 156
Tilmeldt: 21 aug 2004, 21:05
Geografisk sted: Frederikshavn, Denmark

#10 Indlæg af Heintzelmann »

Hvis der er andre spørgsmål omkring banen og arrangementet vil jeg anbefale at folk ringer til Jesper Andersen på tlf: 24 41 24 42. Han er arrangøren for Test And Tune d. 15 Juli 2006 på Lindtorp Flyveplads.

HenrikGM: Der er tilladelse til 402m. Det er banen der sætter begrænsningen, iflg. Jesper.
/Casper

Billede
Besvar