Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 20:42

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 131 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem

Hej...

Fin nok weekend - Fine mennesker, godt selvskab og alt det der. (Tak for det.) Det var bare Dejligt!!!

Men GOD DAMN det var en ringe præstation fra vmax´ses side!!! Eller måske nærmere fra NDCD OG vmax... De var jo sammen om det.

Noget af det mest katastrofale var nok tidstagningen -Det fungerede SLET SLET ikke! De fleste af gennemkørslerne kom der slet ikke tider på - Ikke så tilskuerne kunne se dem i hvert fald. Helt galt gik det så under elemineringen. Her blev mindst 2 biler erklæret for tyvstartere (Red ligtet) helt uden grund. Det blev endda holdene helt stille og man kunne se at de stadig var i pre-stage og stage MEN den røde lampe var så også tændt - Hvordan sker det lige???? Omkørsler blev der intet af - Fuldstændigt uacceptabelt!

Flere tider virkede i øvrigt også helt tossede. Bl.a. kørte en baghjulstukken sugbil pludselig en god damn 11 tid i stedet for de midt 13 tider han ellers kørte. En anden baghjulstrækker med tryk fik også en 11 tid i stedet for de sædvanelige god damn 13 tider og han lavede endda en dårlig start.

Det skulle ellers være noget af det god damn bedste tidstagnings udstyr i Europa - Tankevækkende. Jeg tror ikke vinderne havde være anderledes i de forskellige klasser selv om udstyret havde fungeret, men jeg tror bestemt det har fået indflydelse på pladserne efter det. Man fristes til at kalde det Danmarks Heldigste Bil - Efter som nogle af deltagere fik nogle free runs.

Positivt skal det dog siges at kørepitten var placeret stratekisk godt i år når man kiggede selve løbs afviklingen. Man kørte ud af den ene ende og kom ind af den anden - Og der var så heller ingen tilskuere i vejen som man skulle snørkle sig uden om - Det var bare dejligt! At det så skabte nogle andre problemer orker jeg ikke komme ind på.

Tillykke til vinderne (En PP´er bl.a.) Det var bare dejligt! Lasse er dejlig... Også selv om han ikke har brækket ryggen to steder og nakken et sted.

Man blev godt nok også lidt god damn træt af speakeren med kronisk hikke - Det var ik så dejligt! Sååå... Sådan er det!

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Anlægget der blev benyttet var Stig Neergaards gamle Portatree udstyr som NDCD netop har købt for angiveligt 100.000 - 150.000 kr. :oops: hvilket stort set svarer til nyprisen hvis man køber et tilsvarende anlæg på firmaets hjemmeside.

Når det så er sagt - så er det altid surt når teknikken ikke virker, vi har i Racetiming.dk selv prøvet det i 2 timer oppe i Randers sidste år og det er altså ikke nogen rar oplevelse - og da slet ikke til et arrangement som DHB.

Faktisk var Casper Heintzelmann og jeg selv oppe at se udstyret i drift på Sindal Flyveplads for 2 uger siden og der tilbød vi faktisk at vi godt ville stille med et backup tidtagningsanlæg hvis NDCD ønskede det.

Dette understreger for mig, at der fortsat er behov for et prisbilligt, driftssikkert og brugervenligt tidtagningsudstyr til streetrace i Danmark og i tæt samarbejde med www.streetracing.dk håber vi at kunne præsentere en pakkeløsning sidst på året - så alle kan være klar til sæsonnen 2007 (rettet efter venlig henvisning :wink: )

Hartvig

Senest rettet af Hartvig 05 jun 2006, 08:23, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Kan ikke vente med at se vindere på vmax's hjemme side. Hvem vandt hvad?
Eller hvilken bil vandt hvad?
Er mest intressret i klasse 2 og 4x4 klassen...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem

Hartvig skrev:
Anlægget der blev benyttet var Stig Neergaards gamle Portatree udstyr som NDCD netop har købt for angiveligt 100.000 - 150.000 kr. :oops: hvilket stort set svarer til nyprisen hvis man køber et tilsvarende anlæg på firmaets hjemmeside.

Når det så er sagt - så er det altid surt når teknikken ikke virker, vi har i Racetiming.dk selv prøvet det i 2 timer oppe i Randers sidste år og det er altså ikke nogen rar oplevelse - og da slet ikke til et arrangement som DHB.

Faktisk var Casper Heintzelmann og jeg selv oppe at se udstyret i drift på Sindal Flyveplads for 2 uger siden og der tilbød vi faktisk at vi godt ville stille med et backup tidtagningsanlæg hvis NDCD ønskede det.

Dette understreger for mig, at der fortsat er behov for et prisbilligt, driftssikkert og brugervenligt tidtagningsudstyr til streetrace i Danmark og i tæt samarbejde med www.streetracing.dk håber vi at kunne præsentere en pakkeløsning sidst på året - så alle kan være klar til sæsonnen 2006

Hartvig

Du mener jo nok 2007... Tidstagningen var jo sagt katastrofal!!! Jeg vil ikke tro de har gennemført mere end 10 gennemkørsler i træk hvor tiderne har virket... Mange pauser, hvor der blev arbejdet på det. At de ikke havde et backupsystem til sådan et arangement er for mig komplet uforståligt. Om det er udstyrets skyld eller brugen af samme var lidt svært at se, men måske en mellemting.

I det øjeblik de indså at der var et alvorligt problem, skulle de have ringet til PKJ og have fået dem til at måle... De har i hvert fald bevist at det kan køres effektivt og korrekt (Ja ok... Ingen udgangshastigheder). Men ja... Når de fik tilbudet om en backuosystem - Så havde de nok gjort klogt i at tage i mod tilbudet.

V/h Chr

Titel:
Mester Medlem

klyfax skrev:
Kan ikke vente med at se vindere på vmax's hjemme side. Hvem vandt hvad?
Eller hvilken bil vandt hvad?
Er mest intressret i klasse 2 og 4x4 klassen...

Du kan læse lidt her...
http://www.vmax.dk/page/76

V/h Chr

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Tjaa, det har jeg jo læst. Ville bare høre hvem der vandt klasserne, det kunne jo være der var nogle der ku huske det...
Men det lyder da overdrevet dårligt at de ikke kan lave nogle ordenlige tidstagninger...

Magnusssen

Titel:
Mester Medlem

Joooo....

Forhjulstrækker sug - Det var IKKE den grønne honda der vandt. Han tyvstartede nemlig - Dvs... Det syntes jeg nu ikke han gjorde.

Forhjulstrækker tryk - Lasse vandt i unoen... Rigtig fin og fortjent sejer. Kørte meget tæt op med rené i finalen.

Baghjulstrækker sug - Kan jeg faktisk ikke huske.

Baghjulstrækker tryk - Søren i BMW´en. Han kørte en 10,7 tid. STÆRK bil!!!!!!!!

4*4 - Det var vidst en audi TT eller også var det den blå Audi coupe...

V/h Chr

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: sydjylland
Baghjuls træk sug var en God Damn bmw og jeg mener han kørte God Damn variable tider..

God Damn træls speaker..

Jeg fik en fin Cooler nede ved Nordic Turbo til en god pris til Mitsuèn der iøvrigt er ved at blive skildt.
Så en smule ræs og havde det meste af vejen en god dag.. -ikke at jeg skal rose det stort...
Hvordan kan man foreslå folk at blive til næste dag fordi der er fest om aftenen og så opdage at brandbiler og andet redning der er en betingelse for festen og aktiviteterne kun er lejet til medaljerne er placeret ???

Til Lykke Lasse..-fint ræs

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Havneren skrev:
Joooo....

Forhjulstrækker sug - Det var IKKE den grønne honda der vandt. Han tyvstartede nemlig - Dvs... Det syntes jeg nu ikke han gjorde.

Forhjulstrækker tryk - Lasse vandt i unoen... Rigtig fin og fortjent sejer. Kørte meget tæt op med rené i finalen.

Baghjulstrækker sug - Kan jeg faktisk ikke huske.

Baghjulstrækker tryk - Søren i BMW´en. Han kørte en 10,7 tid. STÆRK bil!!!!!!!!

4*4 - Det var vidst en audi TT eller også var det den blå Audi coupe...

V/h Chr

Hmm nå, ærligt for René at han ikke lige ku hive den sidste sejre hjem med den 20v starlet.
Men tillykke til Lasse! René snakket også om at den var satans hurtig, så han frygtede den.

Hmm, så kørte Kristian i sin lille GTi-R ikke hurtigt nok, han kørte da ellers hurtigste tid i 2 heat. (læst på vmax)

Men tillykke igen lasse!

Magnusssen

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Måske PKJ, Holeby folkene, Streetracing.dk og alle de andre græsrodsforeninger skulle slå sig samme og arrangerer DHB v. 2.0 som et rent racearrangement, for jeg kan da se at der er biler nok der vil deltage.

Budgettet for at lave et publikumsarrangement vil nok ligge i niveauet ca. kr. 100.000 (Randers 1 som var et publikumsarrangement havde et budget på kr. 65.000) men hvis man dropper alt fest og balladen og bare kører tror jeg at man sagtens kan trække deltagere og tilskuerer nok til at det kan løbe rundt og måske give et tiltrængt økonomisk tilskud til foreningerne.

Reelt snakker vi jo bare om 1.000 tilskuerer til 100 kr. pr. næse og jeg vil gætte på at hvis det bare er rent DHB v. 2.0 kan vi vel trække +5.000 tilskuerer hvis vejret er godt.

Sidst men ikke mindst - kunne foreningerne visse deres evne og vilje til at arbejde sammen for Streetrace sportens skyld, og ikke for at Forlaget Benjamin skal score kassen (det kan vi lige så godt gøre selv).

Hartvig - på vegne af Streetracing.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 131 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Næste

Alle tider er UTC + 1 time