DHB - Danmarks Heldigste Bil.

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#101 Indlæg af Havneren »

Hummm...

Det giver jo så anledninger til spekulationer omkring, hvad der SÅ har spændt ben for CARWARS, hvis de da ikke bare har lavet et selvmål.

V/h Chr
Brugeravatar
DorkVonWaterfall
Mester Medlem
Indlæg: 571
Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
Geografisk sted: Ikast, verdens navle

#102 Indlæg af DorkVonWaterfall »

jamen, har de da ikke bare kvajet sig og "glemt" at undersøge om Vandel var udlejet den weekend?

er der ikke noget med at der skal være Dragrace derude den weekend?
pffftttt......
Heintzelmann
Medlem
Indlæg: 156
Tilmeldt: 21 aug 2004, 21:05
Geografisk sted: Frederikshavn, Denmark

#103 Indlæg af Heintzelmann »

DorkVonWaterfall skrev:jamen, har de da ikke bare kvajet sig og "glemt" at undersøge om Vandel var udlejet den weekend?

er der ikke noget med at der skal være Dragrace derude den weekend?


Jo NDCD skulle have et arrangement der. Men der er ikke sket meget på deres side omkring info eller tilmelding.
/Casper

Billede
john 406 turbo
Medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 30 mar 2005, 17:41

#104 Indlæg af john 406 turbo »

Jeg kender en del af historien omkring Carwars.

Hele sandheden kommer nok aldrig frem, men noget af det kommer her.

Da jeg er formand i PKJ, har jeg hjulpet Flemming Jay til flere DHB arrangementer som en slags...ja jeg ved ikke hvad man skal kalde det, måske som supervisor på et meget lav plan.

Alle event dage i Vandel 2006, har Benjamin købt.
Der skulle køres en mini DHB til Carwars, med dragrace samt gadebiler, men jeg tror der er kommet lidt grus i maskineriet mellem DHB og NDCD.
Jeg tror de havde lavet en aftale med NDCD om de skulle hjælpe/ arrangerer alt med 402 meter banen til DHB. Det er med officials, tidstagningudstyr trackbit og brandfolk fra Norge, mod at der skulle laves en mini DHB (Carwars) i aug. hvor dragracing skulle være hovedtemaet.
Som i kunne se skulle der være fest og farver i denne weekend, men det er der mange menige medlemmer i NDCD, som ikke syntes skulle være sådan.
Der har også været lidt utilfredsheder i NDCD over gadebilerne skulle køre denne weekend, da de måske ville ødelægge grebet på banen.

DHB har haft mange overvejelser om Carwars.
De havde været helt der ude i overvejelserne om de skulle flytte det til den weekend 15-17/9, hvor PKJ skal have track-day.

Jeg havde foreslået, at da de har 3 støjdage i weekend 11-13 aug, kunne lave det sådan, at fredag og lørdag kunne de køre dragrace, med deres finale-afviklinger om lørdagen, og så søndag kunne alle de gadebiler køre. Så kunne gadebilerne ødelægge grebet på banen, uden brok fra NDCD.

Jeg ved ikke om det blev forslået til mødet, men tirsdag i sidste uge blev det besluttet med aflysning af Carwars.

Begrundelsen skulle være at RX og Carwars ligger i 2 efterfølgende weekender.


Det er hvad jeg ved og har hørt i store træk.
Håber det giver lidt lys over det.

John.
Brugeravatar
Hartvig
Mester Medlem
Indlæg: 678
Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#105 Indlæg af Hartvig »

Endnu en bekræftelse om at kampen om guldet først lige er startet, ambitions niveauet er højt rundt omkring i de kredse som henvender sig til udøverne af lovligt streetrace, herunder bl.a. Race-X men Michael Schuster som "supervisor" PKJ med John ved roret og Streetracing.dk hvor Casper er den der trækker det arrangements og aktivitetsmæssige slæb.

Og slæb er hvad det er - og det er jeg sikker på at John og vil give mig ret i - og når noget kikser så er kritikken der øjeblikkeligt og benhårdt. Men det er vist primisserne for alle der forsøger at være foregangsmænd i Danmark - dog er motorsport som udgangspunkt ikke en "politisk korrekt" sportsgren på niveau med kvindehåndbold og fodbold :wink:

Mit kig i krystalkuglen siger på godt og ondt, at der skal være en basal økonomi for arrangør, som kan opveje den økonomiske risiko med de forskellige arrangementer, og hvis vi er enige om den forudsætning så er der ingen vej uden om publikumsløb.

Men det er netop også ved publikumsløb at økonomien eksploderer - på en god dag tror jeg sagtens man kan samle 2.500 -3.000 tilskuere til et rent lovligt streetrace arrangement (som totalt amatører fik vi 1.200 tilskuere i Randers første gang på en kold aprildag) og med en billetpris pr. tilskuer på 75-100 kr. skal man jo ikke være den store matematiker for at regne ud at selv et rent lovligt streetrace arrangement kan give en indtjening i størrelsesorden 200.000 - 300.000 kr.

Men-men .... den dag et løb så bliver ramt af regnvejr og aflysning, så står arrangørerne altså også med omkostninger (læs: risiko) i størrelsesorden 75.000 - 100.000 kr.

I Striben Aalborg prøvede vi det og det blev en bragende succes som ingen andre siden har matched - udover naturligvis mega arrangementer som f.eks. DHB og Race-X - hvoraf det sidste vist bliver uden tilskuere i år hvis jeg har opfattet det korrekt ?

Så holder man næsen nede i rillen og fastholder at det er lovligt streetrace man vil afholde - (i modsætning til det druk og bare patter show som jeg syntes DHB har udviklet sig til) - så skal der enten samarbejde på tværs af de forskellige "aktionærer" på banen, eller også skal der igen være en enkelt klub, forening eller arrangør som kan, tør og vil løbe den store økonomiske risiko før vi kommer videre.

Når det så er sagt skal man jo ikke lukke øjene for at "druk og bare patter arrangementer" jo trækker vildt mange mennesker og giver DHB en omsætning på et 2-cifret millionbeløb. Der hvor jeg syntes kæden er hoppet af, er når racet pludselig bliver det sekundære.

Det er derfor min klare opfattelse at der er et marked for begge typer arrangementer, og efter nogle års engagement med lovligt streetrace, er det fortsat min holdning, at der er seriøst grundlag for lovlige streetrace arrangementer med masser af deltagere, masser af heat og masser af publikumer - men det vil kræve nogen som gider tage slæbet og risikoen.

En vej frem kunne være at de nuværende seriøse arrangører lavede en parably foreningen, der bl.a. kunne afvikle det mesterskab jeg har været talsmand for tidligere. På denne måde kunne man fastholde og udvikle streetrace sporten som en almindelig konkurrence sportsgren, og samtidig sprede risiko og gevist på flere "aktionærer".

Endnu en gang er bolden kastet op - men jeg tror vi snart skal handle inden politikkere og andre notoriske modstander blot siger " jamen hvorfor skal vi støtte lovligt streetrace ? det er jo allerede et kommercielt show kan vi se på TV4" dette med henvisning til DHB, som jo netop er eksponent for showet frem for breddesporten.

Hartvig :roll:
ADtrailer Lej en LED storskærm !
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#106 Indlæg af Havneren »

Hummm... Interessant læsning der!!! Der sker altså virkelig meget i krogene på det her område pt.

Det var lige før man kunne håbe at de "store" var effektive nok med benfejningerne til at spænd ben for hinanden så der vare bedre plads til PKJ og streetrace.dk hehe... Selvf. noget vrøvl :).

V/h Chr
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#107 Indlæg af lqs »

der er masser af plads. der er bare ikke seriøse kørere nok!
det går fint med at male bilen for 20k... eller tune den ny motor for 30..... men at melde sig til et lovligt løb? eller sågar køre nogen få hundrede km for at komme til samme? eller betale nogen hundrede kroner?
kig en gang på BG.
vi vil have en bane! vi vil have der skal være åbent 24 timer i døgnet 365 dage om året.... der skal være folk til at betjene os, og naturligvis rydde op efter os! (DET SKAL NATURLIGVIS KOSTE GRATIS!!!)
hvordan er det at div. ulovlige ræs kan samle så mange? er det fordi det bedre at køre der? sikrere? hurtigere biler? bedre stemning? eller? hvordan kan det være at der hele tiden stiftes foreninger mm? indsamles underskrifter? det hele (cirkus) går i ring! hvorfor har NDCD og PKJ ikke flere medlemmer? er det måske fordi der kun er ca. 500 alt i alt der er seriøst intereserede i det her i hele DK? MVH. søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#108 Indlæg af HenrikGM »

lqs skrev:der er masser af plads. der er bare ikke seriøse kørere nok!
det går fint med at male bilen for 20k... eller tune den ny motor for 30..... men at melde sig til et lovligt løb? eller sågar køre nogen få hundrede km for at komme til samme? eller betale nogen hundrede kroner?
kig en gang på BG.
vi vil have en bane! vi vil have der skal være åbent 24 timer i døgnet 365 dage om året.... der skal være folk til at betjene os, og naturligvis rydde op efter os! (DET SKAL NATURLIGVIS KOSTE GRATIS!!!)
hvordan er det at div. ulovlige ræs kan samle så mange? er det fordi det bedre at køre der? sikrere? hurtigere biler? bedre stemning? eller? hvordan kan det være at der hele tiden stiftes foreninger mm? indsamles underskrifter? det hele (cirkus) går i ring! hvorfor har NDCD og PKJ ikke flere medlemmer? er det måske fordi der kun er ca. 500 alt i alt der er seriøst intereserede i det her i hele DK? MVH. søren


Ja, det er jo direkte til at tælle antallet af seriøse personer. Medlemstallet i PKJ+NDCD minus "dobbeltgængerne", så er jeg slet ikke så sikker på at vi kan nå 500 personer.

"I sverige må de alting, Vi må ingenting, vi har ingen baner, etc etc"
Forskellen mellem danske streetracere/svenske er at de for +90% vedkommende er nogle uorganiserede bøller hvis primære formål er at piske en stemning op, og lege kispus med politiet.
Svenskerne GØR noget for sagen. Her kan vi knapt overkomme et par hundrede til et medlemsskab i en af de eneste reelle aktive klubber i DK.

Kontrasten er skærende til drengenes overforbrug af T.Hansen manometre, ikke?.....

Interessant stof til eftertanke, og indlægget kan ligne et surt opstød, men er ment som et wake-up call.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#109 Indlæg af lqs »

fakta er at de fleste svenskere skal køre længre for komme til en bane! var til løb her i weekenden, nær STOCKHOLM.... der var mange deltagere der hade kørt længere end mine 800km hver vej! MVH. søren PS. der var 10000 tilskuere og NUL SPRIT/ØL på pladsen!
Brugeravatar
Hartvig
Mester Medlem
Indlæg: 678
Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#110 Indlæg af Hartvig »

@ Søren

Nu er PKJ jo egentligt ikke en Lovlig Streetrace klub i henhold til vedtægterne ihvertfald - så vidt jeg husker fra min tid i klubben stod bogstaverne for Peugeot Klub Jylland - at den så idag er mere kendt som streetrace arrangør er jo en helt anden sag :wink:

Men i Streetracing.dk har vi hverken problemer med at skaffe deltagerne nok eller for den sags skyld tilskuere. Det vi mangler er baneplads og nogle ildsjæle som brænder for lovligt streetrace som en alment accepteret sportsgren. Men så længe at de fleste dybest set har en skjult dagsorden, som går på enten at blive Mr. Streetrace eller "tjene kassen" så bliver der nok desværre ikke det fornødne fodslaw, som er en basal forudsætning.

Fair nok at nogen vil forsøge at kopierer DBH under det ene og det andet påskud, men fuldkommen som i det store TV transmiterede dopping show Tour de France, er der millevidt fra "showet" ned til Jens Peter der har købt en racercykel. Men Jens Peter hygger sig og har det rart med kammeraterne på deres niveau, og det er landets Jens Peter der interesserer os i Streetracing.dk

Hartvig
ADtrailer Lej en LED storskærm !
Besvar