Hej til alle !
Et er sikkert; utak er verdens løn. Og man skal bare lave 1 lille fejl eller komme til og sige et ord forkert. Så kan en dum ting nemt blive blæst op til verdens undergang. Som Chr. siger hjælp dog hinanden ! Om ikke andet så med at aftale datoer, så der ikke bliver 2 events samme dag !
I har jo alle bevist at det kan lade sig gøre at lave street racing events uden DASU. Så begrav dog strids øksen og arbejd lidt sammen! I behøver jo ikke og være ligesom DASU og lade det hele gå op i regler, paragraffer og div. Gebyre!!
En ting vi alle nok kan blive enige om er at street race er fedt! Uanset om det er 201m eller 402m. 10 eller 1000 starter så synes jeg det er fedt at der nogen der vil arbejde røven ud af bukserne for lave lovligt race. Og jeg ved godt hvad det drejer sig om da jeg har siddet formand for en bilmærkeklub i 5 år. Samt været med i flere forgæves forsøg på at starte noget op her på fyn over de sidste 10 år ! Det er en lang sej kamp mod politikere, miljø(støj), folk der hader motorsport, div. Tilladelser, osv. !
En ting er at blive hængt ud i pressen som psykopat med hang til og forstyre andre med larm fra motorsport. Men det er fandeme surt at blive hængt ud af sine ”egne” folk, og blive kaldt ”hjerne død brian”, ”autonome unge DHB kørere”. (Klip fra NDCD forum) Eller se sit arrangement smuldre pga. modvilje mod euro biler i dragracing regi. For der har været flere tiltag både blandt NDCD og andre dragracing klubber. Dog vil jeg også sige at Euro biler har haft meget ringe fremmøde ved div. Race som det er lykkedes for forskellige ildsjæle at få gennemtrumfet. Men det skyldes nok det høje tilmeldings gebyr under DASU!!!!
Dog vil jeg sige at NDCD får nogle drøje hug på deres eget forum pga. ”div. DHB fejl”, af egne medlemmer! (lukket medlems forum) Nogle indlæg som er særdeles velformuleret og veldokumenteret ! Ikke bare mudder kastning.
Ja det koster penge og lave disse løb og der skal være et overskud til arrangøren til at dække evt. underskud hvis publikum og deltager svigtet for eks. Ved regnvejr. Men der er heldigvis normalt mange deltagere og tilskuere til streetrace. Det er nok det flere andre har opdaget også.... Streetracing er en glimrende ”malkeko” til og skaffe flere medlemmer og penge i kassen ! Men lad dog de penge komme sporten til gode igen!
God ide med
www.dhbrevenge.dk Der kommer jo også carwars i august, men det er jo også Forlaget Benjamin/NDCD ......
Hvis jeg er kommet til og fornærme nogen med dette indlæg er det ikke min hensigt!!! Eller hvis nogen har mere nøjagtige oplysninger så ret mig venligst !
Mvh. Henrik D.S.