Havneren skrev:Hartvig skrev:Nu gad jeg selvf. ikke tælle det der, men det ser bestemt ud af mange Hartwig, men hvor lang tid er det over? Kun 6 timer?
3 heats pr. min... Altså jeg kan ikke se hvordan det i praksis kan lade sig gøre i gennemsnit at starte hver 20 sek. Bilen kører jo allene i ca 10 sek på en 201m bane. Der til kommer bremse tid plus opvarmning af dæk samt at rulle frem til prestage og så i stage. Hvordan kan det lade sig gøre på 20 sek? På et 402m bane er jeg nok på banen i mindst 1 min tror jeg. Jeg syntes PKJ får det afviklet i en fart - Jeg kan dårlig se det kan gøret hurtigere... Er det virkelig de sidste 201m der gør den store forskel?
Det er i høj grad et spørgsmål om bane layout, Randers er en rundbane med en langside som vi afvikler på, det betyder at bilerne er af banen umiddelbart efter deres heat/race og derfor kan vi holde den høje "produktion" - og ja - alle heat blev afviklet på de 6 timer![]()
Lineup er efterhånden helt automatisk i vores system og derfor går det rigtig hurtigt - dækopvarmning mv. foregår på de ca. 100 meter lineup areal umiddelbart før starten.
Den nye bane på Flyvestation Aalborg bliver til næste løb lavet på samme måde således at vi kan afvikle heat konstant i 6 timer uden afbrydelser - deltagerne betaler for kørertid og tilskuerne for at se race - og det er det vi gerne vil give dem.
Men kig op næste gang vi laver race - så kan du se det ved selvsyn![]()
Hartvig
Aaaa. ja... Jeg kan se at en rund bane vil gøre en forskel. Jeg syntes det er imponerende bare at kunne starte et enkelt heat pr. min i gennemsnit så hvis du kan holde en 3 del af hvad du lover så er det værd at tage hatten af for. Desværre stadig kun 201m og ikke rigtig i min interesse - Så jeg bevæger mig nok ikke der op.
V/h Chr
Jeg lover kun hvad jeg holder - og hvis du tæller efter er der altså 591 heat gennemført på under 6 timer fordi vi ca. måtte lukke ned i 10-15 minutter hver time for at få deltagerne til og fra banen.
Og så er tricket nok at automatiserer og effektiviser lineup optimalt således at der konstant holder biler klar til start.
Og til det med 201 meter vs. 402 vi knokler med projektet og så håber jeg du gider komme forbi når det lykkedes
Hartvig