Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jun 2025, 10:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 131 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

klyfax skrev:
Havneren skrev:
John Sahl skrev:
Men mon der kan opnås enighed om noget så simpelt som distancen?

.

Nå ja for pokker John... Vandel er jo den eneste der køres 402m på. Jaaa... Der er nogle problemer der så skulle løses der.

Men er mere siriøst alternativ til det her pop arragement DHB. Det kunne altså være interessant! Jeg kunne godt håbe på noget sådan i hvert fald. Jeg er sikker på at der nok skulle være en kanon opbakning til det i hvert fald.

V/h Chr

Jeg er faktisk bange for at det eneste puplikum der kommer er hovedsagligt dem der køre, hvis altså der ikke må indtages alkohol...

Det er desværre set på mange måder, fjerner man alkohol fuldt ud, fjerner man også en stor del menskere.

Puplikum kommer for at havde det sjovt, og med den holdning danskerne har så skal der sku alkohol til, ellers bliver det jo ikke nær så sjovt.

Hvor mange tror du møder op til alko-frit race? Ikke overdrevet mange...

Min egen holdning er at alkohol gerne må indtages, men det hedder bare alkohol test så snart man nærmer sig banen i en bil! Dem der er over 0.0% er ude af racet...

Jo... Men Vmax´es DHB er jo netop for tilskuernes og festens skyld. Det er store budgetter. Jeg er ikke engang sikker på det skulle være et weekend arrangement, men kun en enkelt dag måske. Publikum - Det ville da være fint nok, men ikke det det skulle dreje sig om. Ellers er vi HURTIGT ude i det DHB vi kender lige pt.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde
lqs skrev:
HARTVIG. du skriver meget. men kun om det du gerne vil have frem i lyset!
ang. regler for generalforsamling i din forening... så findes foreningens? regler frit tilgængelige på hjemmesiden.
først STRIBEN ÅLBORG. så streetracing.... så SKIVE..... hvad bliver det næste? måske det kun er mig der kan se et uheldigt mønster? MVH. søren PKJ/NDCD

Hold da fest man... Det er da vist ikke særlig nemt at lægge låg på sagen og komme videre, når der konstant bliver rodet op i konflikten igen....

Citat:
Havneren wrote:
John Sahl wrote:
Men mon der kan opnås enighed om noget så simpelt som distancen?

.

Nå ja for pokker John... Vandel er jo den eneste der køres 402m på. Jaaa... Der er nogle problemer der så skulle løses der.

Men er mere siriøst alternativ til det her pop arragement DHB. Det kunne altså være interessant! Jeg kunne godt håbe på noget sådan i hvert fald. Jeg er sikker på at der nok skulle være en kanon opbakning til det i hvert fald.

V/h Chr

Jeg er faktisk bange for at det eneste puplikum der kommer er hovedsagligt dem der køre, hvis altså der ikke må indtages alkohol...

Det er desværre set på mange måder, fjerner man alkohol fuldt ud, fjerner man også en stor del menskere.

Puplikum kommer for at havde det sjovt, og med den holdning danskerne har så skal der sku alkohol til, ellers bliver det jo ikke nær så sjovt.

Hvor mange tror du møder op til alko-frit race? Ikke overdrevet mange...

Min egen holdning er at alkohol gerne må indtages, men det hedder bare alkohol test så snart man nærmer sig banen i en bil! Dem der er over 0.0% er ude af racet...

Ja, jeg kunne personligt godt finde på det og jeg kender da også et par andre der også kunne, men det er da også det. Det er nok mere at tage fra midtsjælland til et eller andet mørkt sted i Jylland, :D , der afskrækker...
Ellers sidder jeg bare og tænker på hvor meget sprut der bliver indtaget under en ulovlig omgang hurtigløb på striben lørdag nat. Nu har jeg kun været med til det "show" EEN gang, hvilke nok kan syntes lidt svagt at basere sine udsagn på, men jeg så da ingen stå og drikke bajer eller lign. Det må da være det samme slags publikum, der kunne finde på at se på det omtalte arrangement.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
lqs skrev:
HARTVIG. du skriver meget. men kun om det du gerne vil have frem i lyset!
ang. regler for generalforsamling i din forening... så findes foreningens? regler frit tilgængelige på hjemmesiden.
først STRIBEN ÅLBORG. så streetracing.... så SKIVE..... hvad bliver det næste? måske det kun er mig der kan se et uheldigt mønster? MVH. søren PKJ/NDCD

Søren - lad nu være med at forpeste luften yderligere - specielt med udtalelser om ting du ikke aner et klap om :wink: så nu får du mit svar og så kan du lave en ny tråd hvis du har lyst til at føre en diskussion om Streeetracing.dk som forening :!:

Ja - Streetracing.dk vedtægter findes på vores hjemmeside, men det er sg da ikke det samme som at jeg skal holde et ikke-medlem orienteret om hvornår og hvordan vi holder generalforsamlinger ? som sagt - vil du vide mere så søg om optagelse på lige fod med alle andre.

Jeg sidder sg da ikke og øffer over at DU selv kommer fra en forening som ikke engang har deres vedtægter offentligt tilgængelige - gider du så godt forklare hvad dælen det er du finder så besynderligt ved Streetracing.dk ? (altså udover at vi tog os den frækhed at begynde at lave race i Jylland og dermed blev en konkurrent til PKJ ?).

Du ved også udemærket at Streetracing.dk er en udløber af den nu nedlagte forening Striben Aalborg - som gik i opløsning efter at bestyrelsen blev splittet - den slags sker altså i masser af foreninger (f.eks. NDCD).

Jeg har utroligt svært ved at se et "uheldig mønster" i at vi hjælper andre foreninger med at starte op - vi har trods alt prøvet turen 2 gange og har en masse erfaring som vi gratis og med glæde stiller til rådighed for andre initiativtager - hvordan i alverden kan du se dette som noget "uheldigt" ?

Søren - endnu en gang - få orden i penalhuset så kan vi sagtens have en diskussion, men hvis du bare vil sidde og sende røgsignaller i ringen med det formål at miskreditterer Streetracing.dk - så er jeg ikke interesseret.

Hartvig

Senest rettet af Hartvig 07 jun 2006, 07:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Citat:
Ja, jeg kunne personligt godt finde på det og jeg kender da også et par andre der også kunne, men det er da også det. Det er nok mere at tage fra midtsjælland til et eller andet mørkt sted i Jylland, , der afskrækker...
Ellers sidder jeg bare og tænker på hvor meget sprut der bliver indtaget under en ulovlig omgang hurtigløb på striben lørdag nat. Nu har jeg kun været med til det "show" EEN gang, hvilke nok kan syntes lidt svagt at basere sine udsagn på, men jeg så da ingen stå og drikke bajer eller lign. Det må da være det samme slags publikum, der kunne finde på at se på det omtalte arrangement.

Spot on Niels - i Streetracing.dk arbejder vi også med folk fra Sjælland idet vi er fuldt klar over at broen er en naturlig barriere - men det sværreste er nok at finde nogle lokale ildsjæle som vil hjælpe. Streetraccing.dk stiller som sædvanlig alle vores skabeloner til ansøgninger, tillægsregler osv. osv. gratis til rådighed.

Om der kommer tilskuere ? så vidt jeg ved er Streetracing.dk og KOA de eneste arrangører som har turdet investere i et publikumsarrangement og for vores vedkommende kunne vi en råkold Påskedag samle 1200 publikummer og ca. 300 deltagere (kører og hjælpere). Dette var med et meget lille markedsføringsbudget. Så jeg er helt overbevist om at der kan komme mange flere på en varm dag og med lidt professionel markedsføring.

Med hensyn til alkohol og lovligt streetrace, så har der ALDRIG været en eneste ølflaske eller dåse i affaldssækken efter vores arrangementer, og det gælder så vidt jeg ved osse for PKJ's arrangementer.

Streetrace skal efter min mening etableres som en gængs sportsgren og derfor skal den som alt anden motorsport (og sport generelt) ikke profilleres med dækafbrænding, sprut og bare patter. Igen - jeg har intet imod hverken en øl eller bare patter - men til hver sin tid og sammenhæng :wink:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Citat:
Nu gad jeg selvf. ikke tælle det der, men det ser bestemt ud af mange Hartwig, men hvor lang tid er det over? Kun 6 timer?

3 heats pr. min... Altså jeg kan ikke se hvordan det i praksis kan lade sig gøre i gennemsnit at starte hver 20 sek. Bilen kører jo allene i ca 10 sek på en 201m bane. Der til kommer bremse tid plus opvarmning af dæk samt at rulle frem til prestage og så i stage. Hvordan kan det lade sig gøre på 20 sek? På et 402m bane er jeg nok på banen i mindst 1 min tror jeg. Jeg syntes PKJ får det afviklet i en fart - Jeg kan dårlig se det kan gøret hurtigere... Er det virkelig de sidste 201m der gør den store forskel?

Det er i høj grad et spørgsmål om bane layout, Randers er en rundbane med en langside som vi afvikler på, det betyder at bilerne er af banen umiddelbart efter deres heat/race og derfor kan vi holde den høje "produktion" - og ja - alle heat blev afviklet på de 6 timer :D

Lineup er efterhånden helt automatisk i vores system og derfor går det rigtig hurtigt - dækopvarmning mv. foregår på de ca. 100 meter lineup areal umiddelbart før starten.

Den nye bane på Flyvestation Aalborg bliver til næste løb lavet på samme måde således at vi kan afvikle heat konstant i 6 timer uden afbrydelser - deltagerne betaler for kørertid og tilskuerne for at se race - og det er det vi gerne vil give dem.

Men kig op næste gang vi laver race - så kan du se det ved selvsyn :wink:

Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Havneren skrev:

Jo... Men Vmax´es DHB er jo netop for tilskuernes og festens skyld. Det er store budgetter. Jeg er ikke engang sikker på det skulle være et weekend arrangement, men kun en enkelt dag måske. Publikum - Det ville da være fint nok, men ikke det det skulle dreje sig om. Ellers er vi HURTIGT ude i det DHB vi kender lige pt.

V/h Chr

Hvis det blev et 1 dags løb så kan man godt lave alkohol frie løb, helt sikkert, endda med stort opmøde...

Men snakker vi en weekend, kun for seriøse køre, hvor alle dem der har vundet de indledene rundtere, rundt omkring i landet. (Hvilket, efter min mening kunne være fedt). Hvis disse løb/weekender er alkohol frie, så kommer der nok ikke så mange som tilskuere. Så synes jeg, vi er ved at nærme os DASU's (Her menes alle klubber hos DASU) latterlige måde at lave løb på hvor man skal tigge og be bare for at få at vide hvor de afholder løb henne.

Min holdning er den at weekendere som DHB stadige skal holdes, men der måtte gerne være også blive afholdt lidt mere seriøse løb. (Kun for klub racere.)

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem

klyfax skrev:
Havneren skrev:

V/h Chr

Hvis det blev et 1 dags løb så kan man godt lave alkohol frie løb, helt sikkert, endda med stort opmøde...

Men snakker vi en weekend, kun for seriøse køre, hvor alle dem der har vundet de indledene rundtere, rundt omkring i landet. (Hvilket, efter min mening kunne være fedt). Hvis disse løb/weekender er alkohol frie, så kommer der nok ikke så mange som tilskuere. Så synes jeg, vi er ved at nærme os DASU's (Her menes alle klubber hos DASU) latterlige måde at lave løb på hvor man skal tigge og be bare for at få at vide hvor de afholder løb henne.

Min holdning er den at weekendere som DHB stadige skal holdes, men der måtte gerne være også blive afholdt lidt mere seriøse løb. (Kun for klub racere.)

Jeg ser endda ingen grund til at der ikke skulle kunne køres race af alle andre som på dagen ellers ikke er i finalerne... Banen kunne f.eks. blive lukket for alle andre i 2 timer midt på dagen hvor finalerne så afvikles. Inden da har der været fri træning for finale deltagerne og alle andre som måtte have lyst... Nu tænker jeg selvf. bare igen.

V/h Chr

Titel:
Mester Medlem

Hartvig skrev:
Citat:
Nu gad jeg selvf. ikke tælle det der, men det ser bestemt ud af mange Hartwig, men hvor lang tid er det over? Kun 6 timer?

3 heats pr. min... Altså jeg kan ikke se hvordan det i praksis kan lade sig gøre i gennemsnit at starte hver 20 sek. Bilen kører jo allene i ca 10 sek på en 201m bane. Der til kommer bremse tid plus opvarmning af dæk samt at rulle frem til prestage og så i stage. Hvordan kan det lade sig gøre på 20 sek? På et 402m bane er jeg nok på banen i mindst 1 min tror jeg. Jeg syntes PKJ får det afviklet i en fart - Jeg kan dårlig se det kan gøret hurtigere... Er det virkelig de sidste 201m der gør den store forskel?

Det er i høj grad et spørgsmål om bane layout, Randers er en rundbane med en langside som vi afvikler på, det betyder at bilerne er af banen umiddelbart efter deres heat/race og derfor kan vi holde den høje "produktion" - og ja - alle heat blev afviklet på de 6 timer :D

Lineup er efterhånden helt automatisk i vores system og derfor går det rigtig hurtigt - dækopvarmning mv. foregår på de ca. 100 meter lineup areal umiddelbart før starten.

Den nye bane på Flyvestation Aalborg bliver til næste løb lavet på samme måde således at vi kan afvikle heat konstant i 6 timer uden afbrydelser - deltagerne betaler for kørertid og tilskuerne for at se race - og det er det vi gerne vil give dem.

Men kig op næste gang vi laver race - så kan du se det ved selvsyn :wink:

Hartvig

Aaaa. ja... Jeg kan se at en rund bane vil gøre en forskel. Jeg syntes det er imponerende bare at kunne starte et enkelt heat pr. min i gennemsnit så hvis du kan holde en 3 del af hvad du lover så er det værd at tage hatten af for. Desværre stadig kun 201m og ikke rigtig i min interesse - Så jeg bevæger mig nok ikke der op.

V/h Chr

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Havneren skrev:
Jeg ser endda ingen grund til at der ikke skulle kunne køres race af alle andre som på dagen ellers ikke er i finalerne... Banen kunne f.eks. blive lukket for alle andre i 2 timer midt på dagen hvor finalerne så afvikles. Inden da har der været fri træning for finale deltagerne og alle andre som måtte have lyst... Nu tænker jeg selvf. bare igen.

V/h Chr

Præsis, det jo sådan det skal gøres... Det er iøvrigt ikke ulovligt at tænke højt.
Man burde jo melder sig ind i en klub... Hvad ligger der omkring KBH???

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Magnussen

Nu er det jo slet ikke sådan at Streetracing.dk er religiøse omkring det med alkohol, specielt ikke hvis man lavede et weekend arrangement hvor der f.eks. er grill om aftenen - men så indgår det som en naturlig del af det sociale samvær.

Men som ansvarlige arrangører vil vi dog fortsat forbeholde os retten til at afvise biler og kører som vi ikke finder det forsvarligt at sende på banen.

Men jeg har jo hørt historier om drukkørsel på bl.a. Vandel om aftenen/natten (og det var ikke i forbindelse med DHB) hvor der bl.a. var en gut der faldt i søvn i sin Peugeot og hvor motoren brøb i brænd fordi den havde stået i tomgang i mange timer mens ejeren sov bag rattet.

DASU..... glem dem foreløbig - nu har de forsøgt sig ved list at få fat i Streetracerne og det diskvalificerer dem hos os indtil de kan lære at opføre sig ordentligt :wink:

På kort sigt tror jeg der er behov for et samlende sted hvor man kan få information om alle arrangementer i landet og hvor folk kan snakke streetrace generelt så derfor opretter jeg hjemmeside www.dhbrevenge.dk snarest muligt :P

Hartvig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 131 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Næste

Alle tider er UTC + 1 time