Korrekt tilslutning af Aktuator
Redaktør: Moderatorer
-
JDJ
- Medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
- Geografisk sted: Brædstrup
- Kontakt:
Korrekt tilslutning af Aktuator
Lige pt har jeg sat vaccum slangen fra Aktuatoren til på indsugningsmanifolden, men er lidt tvivl om det er den rigtige måde at gøre det på?
Desuden er laver den først ladetryk ca. 1000 rmp senere efter at jeg har skruet armen til wastegaten lidt ud. Synes det var lige til den gode side med de 0,7 bar den ladede før så kører med ca. 0,5 nu. Men savner sku det tidlige tryk. Kan man gøre noget ved det.?
M.V.H En ny i Turbo verdenen
Vognen som det hele handler om
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2832
Desuden er laver den først ladetryk ca. 1000 rmp senere efter at jeg har skruet armen til wastegaten lidt ud. Synes det var lige til den gode side med de 0,7 bar den ladede før så kører med ca. 0,5 nu. Men savner sku det tidlige tryk. Kan man gøre noget ved det.?
M.V.H En ny i Turbo verdenen
Vognen som det hele handler om
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2832
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
STOP! Din slange fra aktuatoren skal sidde før gasspjælet, (sidder normalt lige efter turboen) for hvis du køre med halv gas kommer der jo ikke fuldt ladetryk ind i manifolden, og så åbener din wastegate ikke. Så står turboen bare og maser ved stille og rolig kørsel.
Med hensyn til din wastegate så er det ikke der man justere trykket. Det du justere der er afstanden mellem dåsen og gaten. Hvis den var justeret rigtig så er den lukket indtil den når det ønskede tryk. Nå du så skruere den lidt ud åbner du din gate lidt og udst. fare så fordi din turbo, derfor det senere turbotryk. Hvordan man justere trykket ned rigtig ved jeg ikke.
Hvis den er sænket i kompressionsforholdet så burde den da kunne holde til 0.7 bar.
Med hensyn til din wastegate så er det ikke der man justere trykket. Det du justere der er afstanden mellem dåsen og gaten. Hvis den var justeret rigtig så er den lukket indtil den når det ønskede tryk. Nå du så skruere den lidt ud åbner du din gate lidt og udst. fare så fordi din turbo, derfor det senere turbotryk. Hvordan man justere trykket ned rigtig ved jeg ikke.
Hvis den er sænket i kompressionsforholdet så burde den da kunne holde til 0.7 bar.
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
JDJ
- Medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
- Geografisk sted: Brædstrup
- Kontakt:
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Ja.. tilbage til hvor den stod før. Det med at skrue på aktuatoren har jeg ikke gode erfaringer med. Hvis du vil have trykket op må du bleede dig til det korrekte tryk, eller investere i en ladetryksstyring.
Aktuatoren på min egen lader er lavet til 0,4 bar men med et t-stykke på 2 mm. lader den 0,78 bar max og starter med at lade ved samme omdrejninger uanset hvilket af de to ladetryk den skal op på. Det hjælper i øvrigt gevaldigt på "creeping boost" at sætte et par meter slange mellem trykudtaget og T-stykket. (Fra T-stykket behøver der ikke være mere end 20-25 cm. til aktuatorens studs.)
Aktuatoren på min egen lader er lavet til 0,4 bar men med et t-stykke på 2 mm. lader den 0,78 bar max og starter med at lade ved samme omdrejninger uanset hvilket af de to ladetryk den skal op på. Det hjælper i øvrigt gevaldigt på "creeping boost" at sætte et par meter slange mellem trykudtaget og T-stykket. (Fra T-stykket behøver der ikke være mere end 20-25 cm. til aktuatorens studs.)
Vh. Anders
-
JDJ
- Medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
- Geografisk sted: Brædstrup
- Kontakt:
duckstardeluxe skrev:Ja.. tilbage til hvor den stod før. Det med at skrue på aktuatoren har jeg ikke gode erfaringer med. Hvis du vil have trykket op må du bleede dig til det korrekte tryk, eller investere i en ladetryksstyring.
Aktuatoren på min egen lader er lavet til 0,4 bar men med et t-stykke på 2 mm. lader den 0,78 bar max og starter med at lade ved samme omdrejninger uanset hvilket af de to ladetryk den skal op på. Det hjælper i øvrigt gevaldigt på "creeping boost" at sætte et par meter slange mellem trykudtaget og T-stykket. (Fra T-stykket behøver der ikke være mere end 20-25 cm. til aktuatorens studs.)
Okay, vil prøve at stille den tilbage som den stod før så, det med t stykket bliver vidst ikke nødvendig da den lavede rigeligt med tryk som den stod før
Tak for svarene.
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
-
JDJ
- Medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
- Geografisk sted: Brædstrup
- Kontakt:
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
du kan jo mærke hvor hurtigt lade trykket kommer dvs du strammer aktuatoren indtil du ikke kan mærke ladetrykket kommer hurtigere.. hvis aktuatoren er for slap fiser trykket udenom turboen igennem wastegaten og det duer jo ikke.. mindre ladetryk forsøgte jeg mig også med engang da jeg ville starte i det små og så den gamle ikke skulle gå helt agurk når jeg kørte fra ham.. 
Fri bane fuld hane! 