Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 23 feb 2025, 17:33

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

HEHE havner. Du elsker at rør lidt i gryden.
Men ´syntes godt nok der er mange kloge ord her.Kan ikke forstå
at nogen herfra ikke starter deres egen tuningsfirma, eller bliver ansat i F1.Fordi ud fra deres udtalelser ved de ALT om tuning og justering af motor.
MVh Finn

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Finn Tolstrup Pedersen skrev:
HEHE havner. Du elsker at rør lidt i gryden.
Men ´syntes godt nok der er mange kloge ord her.Kan ikke forstå
at nogen herfra ikke starter deres egen tuningsfirma, eller bliver ansat i F1.Fordi ud fra deres udtalelser ved de ALT om tuning og justering af motor.
MVh Finn

Jaaa... Det er godt at røre lidt i det andre venter på falder til ro :)

Finn... Tuningsbranchen er fyldt med dumme, uerlige, ikke købe stærke, ikke realistiske og tit utaknemmelige folk (FORSTÅ MIG RET) Vi snakker bl.a. Brianer. Vi snakker dem der ringer 100 gange med spørgsmål men aldrig ligger nogle penge. Det er en utaknemlig branche som jeg da i hvert fald aldrig ville satse på skulle sætte mad på bordet - Andre har det nok lige sådan. En alt for ustabilt indkomst som er under indflydelse af faktore som man ikke altid selv har kontrol over. Tæller bl.a. folks udtalelser om firmaet på div. forums osv.

Mange af de kloge ord tror jeg kommer fra vidergående uddannelser som egentligt ikke er direkte rellateret til TUNING, men dog alligevel maskineri, regulering osv. Nu er det bare sådan at det med tuning rummer SÅ mange ting og principper som også eksistere rigtig mange andre steder. Måske steder som folk så rent faktisk ernærer sig ved pt.

En tråd som nu den her er jo ikke længere let læselig, læt forstålig og i det hele taget heller ikke et let omgængeligt emne. Så er det jo fint at en drister sig til at spørge om hvad en P-regulator egentligt er!!! Jeg er sikker på at mange der læser med har undret sig over dette... Og med god grund. Hvor pokker skulle de vide det fra. Så kan du jo gå ind i en hvilken somhelst tuningsfirma i DK og sige... Hov... "Det der er sku da en P-regulator der sidder lige der", siger Finn så. Så vil 99% ryste opgivende på hovedet og begynde at forklare dig at det er en WG der lukker udst.gas uden om turboen - Og ikke underligt de vil det - For hvad pokker ved de da om reguleringstekning og hvad skulle de dog også bruge den viden til i deres fag.

Så blev der rørt lidt i gryden igen hehehe...

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Moderator

Kan ikke forstå
MVh Finn

Kan ikke forstå at nogen ikke skruer ned for sarkasmen, og op for de konstruktive bidrag.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Senest rettet af HenrikGM 18 mar 2006, 21:38, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem

Jeg ventede på dit indlæg henrik.
Det er umuligt at komme med nogen bidrag her, uden der bliver sået tvivl det, og spurgt om AF , tænding og 100 andre ting.
Når man så siger hvad man har gjort, og spørger om i har prøvet noget der modbeviser det, svares der ikke.'
Eksempel. http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.p ... 9&start=30

Men syntes da det er skægt at følge med i de forskellige tråde.
MVH Finn

Titel:
Moderator

Det er umuligt at komme med nogen bidrag her, uden der bliver sået tvivl det, og spurgt om AF , tænding og 100 andre ting.
Når man så siger hvad man har gjort, og spørger om i har prøvet noget der modbeviser det, svares der ikke.'

Ja, jeg er klar over du venter på mit indlæg. Det er jo ikke nogen ny situation.

PP er et offentligt forum, hvor det faktisk er forventeligt at man ikke bare kan fyre tomme postulater af, uden at man kan argumentere for sagen. Det er ligesom pointen med et diskussionsforum.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Hvor vil du hend med det.? Jeg har da dokumantion iorden.I linket spørger jeg om vedkommende har prøvet noget der modbeviser.
MVh FInn

Titel:
Mester Medlem

Måske skulle du bare, den gang, have gjort Søren opmærksom på, at det førsøg du omtalte ikke var et laboritorie forsøg med kalibrerede måleinstrumenter til rumforskning, MEN at forsøget blot pegede mod en vis tindens...

Man skal passe lidt på når man skriver/udtaler sig for man vil altså blive stillet til regnskab for det før eller siden. Det syntes jeg så heller ikke, at der er spor galt i så længe det forgår på et rimeligt plan og folk kun har læst det man har skrevet og i det sammenhæng det er skrevet. Det er nemlig forfærdelig iraterende når der digtes op mellem linierne og tages ud af sammenhæng for at sable folk. Man han så bruge adskellige indlæg for at redegøre for en "misforståelse/mistolkning". Mennnnnnn... Måske skal folk bare acceptere at de/vi altså kan tage fejl og stadig kan lære. Jeg ved da fra mig selv at jeg hader at indse at jeg har taget fejl, også selv om jeg kun kan blive klogere af det. Men det sker da! Det sker for alle nu og da, også her på PP - Hvordan folk så takler det at tage fejl er vidt forskelligt! Nogle siger "Ja, du har sku ret", andre kæmper med næb og klør, så er der dem der forsøger at få fokus over på "modparten" med noget han tidligere har udtalt og så er der dem der bare bliver helt stille. Man ser også nogen som er SÅ gode at de kan vende det hele rundt og man til sidst står og reelt ikke ved hvad "modparten" i virkeligheden siger.

Her på PP vil jeg da opfordre folk til ikke at holde sig tilbage, men at blandt sig hvis de mener de kan bidrage med noget konstruktivt. Men er folks ego for stort til at kunne bære det at tage fejl... Ja... Så skal de måske finde et forum som fungere i monolog stil.

V/h Chr

P.S. bare for der ikke skal være tvivl! Så er ovenstående skrevet som rent generelt i hverdagen. Altså ikke specielt myntet kun på PP eller på særlige personer. Og SLET ikke med en vis(ikke som i klog :D ) herre fra Labolle i tankerne. Han står helt uden for det her. Han tager nemlig rent faktisk aldrig fejl - Det har han overbevist mig om ved flere lejligheder.

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem

rart med lidt respekt for de grå hår! mener faktisk at have taget fejl EN gang.... men det er så længe siden det er glemt. husker ellers utroligt godt! MVH. søren

Titel:
Medlem

lqs skrev:
rart med lidt respekt for de grå hår! mener faktisk at have taget fejl EN gang.... men det er så længe siden det er glemt. husker ellers utroligt godt! MVH. søren

Var det dengang, du troede, du havde taget fejl?

Bemmer

Titel:
Medlem

Men syntes da det er skægt at følge med i de forskellige tråde.
MVH Finn

God tråd og du har helt ret Finn, bare i den tråd her, er der mange bolde i luften og afligevel går man efter manden.

Bemmer

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time