Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 23 feb 2025, 20:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 16  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2006, 20:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 nov 2005, 19:52
Indlæg: 140
HenrikGM skrev:
lqs skrev:
6% op eller ned....=12%!!!! hvor har du de tal fra? ang. map/elektronisk styret ladetryk. så er det rigtigt at ladetryk burde være det samme uanset barometerstand..... hvis altså turboladeren kan følge med, til at køre det hurtigere ved lavtryk.
din. norm tager ikke hensyn til luftfugtighed.... nej korrekt.
men lufttemperatur.... kæmpe betydning for motorens ydelse.
du mener måske heller ikke der er nogen grund til at montere ladeluftkøler? eller hvordan er det lige MS. hjælper dig i den sammenhæng?
MVH. søren
PS. håber ikke dette indlæg ødelægger tråden/tager fokus væk fra emnet....men hvis du kører forbi din kammerat for at komstatere om div. forkromede mellemgasfordelere har hjulpet..... uden at korr. for aktuelt vejr.... så var et raflebæger, måske nemmere end at have besvær med at spænde bilen fast på feltet!


Ja, den unøjagtighed er i mine øjne aldeles uacceptabel. Det vil jo svarer til at feltet måler +/- 55hk på visse motorer!!

Ja....korr. for fast tryk er en lidt sjov sag med turbo. Den skal rigtigt nok være mere fast end som sug, men hvad skal den låses fast på så, og vil den "faste" værdi være atmosfæretryk i snit, eller 1013mbar, eller skal der alligevel korrigeres lidt for lavere end 1013mbar.....God diskussion!
Da WG er en P-regulator, så skal der ihvertfald korrigeres. Om der er nok til at retfærdiggøre det er en væsentlig detalje. Dernæst om turboen er istand til at kompensere med flere rpm uden at ændre på balancen...hmm...måske, måske ikke. Rigtigt dybt emne!

Seat-of-pants metoden kunne nu også være et godt alternativ til en effektmåling der aldrigt ville kunne sammenlignes.

Min svigermor synes feks at kunne måle en del accelleration når jeg kører, men lqs mener jeg kører morfarkørsel....målt ved hjælp at tilsvarende præcise metoder, groft sagt.


Jeg må ikke være god nok til at udtrykke mig eller I læser, hvad I vil og ser ikke, hvad der står.
For at tage min motor, det er en lang historie og den vil jeg ikke kede jer med, men denne måling var bare en af mange. Det betød ikke noget, om der ikke lige var korrigeret 100%, lufttrykket ligger i gennemsnit på 101,3 kPa og da det er indendøre, svinger temperaturen ikke mere end et par grader omkring de 20 grader C. Da det eneste var, at jeg skullle se om, det var vejen til flere omdr. Kurven ruller af ved 6300 om så momentet er +/- nogle få procent er ligegyldigt, da det er de 7500omdr., jeg var efter, de blev ikke fundet den dag.

Turbomotoren: Som skrevet er ladetrykket styret med en elektronisk PID regulator og MAP sensoren som reference, WG bliver kun brug til det, den har fået navn efter.
Lufttemperaturen bliver målt af EMS i manifolden, så der bliver her korrigeret for temperatur ændringer og det er uanset, om der er ladekøler på eller ej, så derfor en korrigerings faktor på 1.
For denne motor her, som køre med et ladetryk på 180kPa absolut, køre med et trykforhold over kompressoren på ca. 1,78 ved gennemsnitligt lufttryk, falder det 6%, hvilket ikke er hverdagskost i Danmark stiger trykforholdet til 1,89, om så balancen i flowet er sat overstyr eller ej, er som Henrik siger, et måske eller måske ikke.
Det er et dybt emne, dybere end "Seat-of-pants metoden"

De to kurver var ikke vist for at skulle sammenlignes med noget, min motor var kun for Henrik ville se den, selv om der ikke var noget at se. Turbo kurven var vist for den trækker ikke så jævnt.
Min diesel er testet på sammen felt (kan ses i anden tråd).

Det er Bosch(44898989) selv, der ikke kan stå inden for en mere nøjagtig måling, men så lover de jo heller ikke noget, som de ikke kan holde.
Ser man på sammenligningen af disse felter: http://www.teknologisk.dk/transport/11322
Så svinger de også +/- 6%, her er der korrigeret og flere af disse felter bruger samme måleudstyr (Optima 2000) http://www.netech.dk/naak/optiref.html
Hvad er det så lige som er uacceptabelt....

En ting som vi sikret kan blive enige om, er hvis vi ikke kan følge med, har vi ikke nok effekt, uanset hvad vi har målt på rullefeltet.

Bemmer


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2006, 20:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 nov 2005, 19:52
Indlæg: 140
HenrikGM skrev:
lqs skrev:
6% op eller ned....=12%!!!! hvor har du de tal fra? ang. map/elektronisk styret ladetryk. så er det rigtigt at ladetryk burde være det samme uanset barometerstand..... hvis altså turboladeren kan følge med, til at køre det hurtigere ved lavtryk.
din. norm tager ikke hensyn til luftfugtighed.... nej korrekt.
men lufttemperatur.... kæmpe betydning for motorens ydelse.
du mener måske heller ikke der er nogen grund til at montere ladeluftkøler? eller hvordan er det lige MS. hjælper dig i den sammenhæng?
MVH. søren
PS. håber ikke dette indlæg ødelægger tråden/tager fokus væk fra emnet....men hvis du kører forbi din kammerat for at komstatere om div. forkromede mellemgasfordelere har hjulpet..... uden at korr. for aktuelt vejr.... så var et raflebæger, måske nemmere end at have besvær med at spænde bilen fast på feltet!


Ja, den unøjagtighed er i mine øjne aldeles uacceptabel. Det vil jo svarer til at feltet måler +/- 55hk på visse motorer!!

Ja....korr. for fast tryk er en lidt sjov sag med turbo. Den skal rigtigt nok være mere fast end som sug, men hvad skal den låses fast på så, og vil den "faste" værdi være atmosfæretryk i snit, eller 1013mbar, eller skal der alligevel korrigeres lidt for lavere end 1013mbar.....God diskussion!
Da WG er en P-regulator, så skal der ihvertfald korrigeres. Om der er nok til at retfærdiggøre det er en væsentlig detalje. Dernæst om turboen er istand til at kompensere med flere rpm uden at ændre på balancen...hmm...måske, måske ikke. Rigtigt dybt emne!

Seat-of-pants metoden kunne nu også være et godt alternativ til en effektmåling der aldrigt ville kunne sammenlignes.

Min svigermor synes feks at kunne måle en del accelleration når jeg kører, men lqs mener jeg kører morfarkørsel....målt ved hjælp at tilsvarende præcise metoder, groft sagt.


Jeg må ikke være god nok til at udtrykke mig eller I læser, hvad I vil og ser ikke, hvad der står.
For at tage min motor, det er en lang historie og den vil jeg ikke kede jer med, men denne måling var bare en af mange. Det betød ikke noget, om der ikke lige var korrigeret 100%, lufttrykket ligger i gennemsnit på 101,3 kPa og da det er indendøre, svinger temperaturen ikke mere end et par grader omkring de 20 grader C. Da det eneste var, at jeg skullle se om, det var vejen til flere omdr. Kurven ruller af ved 6300 om så momentet er +/- nogle få procent er ligegyldigt, da det er de 7500omdr., jeg var efter, de blev ikke fundet den dag.

Turbomotoren: Som skrevet er ladetrykket styret med en elektronisk PID regulator og MAP sensoren som reference, WG bliver kun brug til det, den har fået navn efter.
Lufttemperaturen bliver målt af EMS i manifolden, så der bliver her korrigeret for temperatur ændringer og det er uanset, om der er ladekøler på eller ej, så derfor en korrigerings faktor på 1.
For denne motor her, som køre med et ladetryk på 180kPa absolut, køre med et trykforhold over kompressoren på ca. 1,78 ved gennemsnitligt lufttryk, falder det 6%, hvilket ikke er hverdagskost i Danmark stiger trykforholdet til 1,89, om så balancen i flowet er sat overstyr eller ej, er som Henrik siger, et måske eller måske ikke.
Det er et dybt emne, dybere end "Seat-of-pants metoden"

De to kurver var ikke vist for at skulle sammenlignes med noget, min motor var kun for Henrik ville se den, selv om der ikke var noget at se. Turbo kurven var vist for den trækker ikke så jævnt.
Min diesel er testet på sammen felt (kan ses i anden tråd).

Det er Bosch(44898989) selv, der ikke kan stå inden for en mere nøjagtig måling, men så lover de jo heller ikke noget, som de ikke kan holde.
Ser man på sammenligningen af disse felter: http://www.teknologisk.dk/transport/11322
Så svinger de også +/- 6%, her er der korrigeret og flere af disse felter bruger samme måleudstyr (Optima 2000) http://www.netech.dk/naak/optiref.html
Hvad er det så lige som er uacceptabelt....

En ting som vi sikret kan blive enige om, er hvis vi ikke kan følge med, har vi ikke nok effekt, uanset hvad vi har målt på rullefeltet.

Bemmer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2006, 20:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
golfi skrev:
Havneren skrev:
Hummm... Jeg har rullet mange biler... Set flere koblinger der er gledet - Aldrig noget der så sådan ud.

Jeg er sikker på der er sket noget andet der... Enten en program fejl eller en sonsor fejl på feltet. Prøv lig mærke til, hvor linier og skarp den "fejl" er... Og kun trukket ned mod ÉT punkt for der efter, at fare op igen for der efter at tage fat, hvor den slap. Sådan ville den ikke t sig med en kobling der slap og da slet ikke kunne fuldføre rulningen på den måde. En kobling der slipper ligner på grafen af den har lavet hjulspind. Altså en faldende kurve fra det øjeblik den begynder at slippe (mindre moment overført), MEN motoren tager stadig flere rpm... Den runder faktisk bare kurven af. Den nemmeste måde at afgøre om det er hjulspind eller kobling er med næsen.

V/h Chr


Hej,når omdr.tælleren ikke følger spedometeret længere, så mener jeg den glider i koblingen...... ellers er der noget jeg har misforstået!!!!!!
jeg slap så gassen, til koblingen fik fat igen, og derefter gav gas igen, derved denne kurve!!!!

Hilsen golfi


Det at du har sluppet gassen forklarer jo en hel del (det enorme udslag)!!!!! Det faktum at opløsningen på rulningen er så elendig kan så forklare den meget liniere tindens...

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2006, 20:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
golfi skrev:
Havneren skrev:
Hummm... Jeg har rullet mange biler... Set flere koblinger der er gledet - Aldrig noget der så sådan ud.

Jeg er sikker på der er sket noget andet der... Enten en program fejl eller en sonsor fejl på feltet. Prøv lig mærke til, hvor linier og skarp den "fejl" er... Og kun trukket ned mod ÉT punkt for der efter, at fare op igen for der efter at tage fat, hvor den slap. Sådan ville den ikke t sig med en kobling der slap og da slet ikke kunne fuldføre rulningen på den måde. En kobling der slipper ligner på grafen af den har lavet hjulspind. Altså en faldende kurve fra det øjeblik den begynder at slippe (mindre moment overført), MEN motoren tager stadig flere rpm... Den runder faktisk bare kurven af. Den nemmeste måde at afgøre om det er hjulspind eller kobling er med næsen.

V/h Chr


Hej,når omdr.tælleren ikke følger spedometeret længere, så mener jeg den glider i koblingen...... ellers er der noget jeg har misforstået!!!!!!
jeg slap så gassen, til koblingen fik fat igen, og derefter gav gas igen, derved denne kurve!!!!

Hilsen golfi


Det at du har sluppet gassen forklarer jo en hel del (det enorme udslag)!!!!! Det faktum at opløsningen på rulningen er så elendig kan så forklare den meget liniere tindens...

Men i så fald er det så ikke bare hjulspind der har lavet den graf, men der i mod speederarbejdet.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2006, 20:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Jeg har målt min bil med 3 forskellige systemet...

Optima, dynomet og Maha...

De 3 viste det samme inden for ganske få kilowatt. 3 - 4hk, mener jeg det var. Det svare til noget der ligner 2%.

De 6% på det bosch felt. Er det gentagelses nøjagtigheden? Der ligger de rullefelter jeg har haft lejlighed til at rode med gerne inden for under 1% (&% er ALT for højt her vil jeg mene!!!!)... Eller er det en permanent afvigelse fra en given standart.

Men Ja... Så er der da ikke lovet mere end der burde kunne holdes.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2006, 21:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
der står plus/minus 6%... det må være 12%... ikke?
ang. det med ikke at betale for rulning. at det bliver mere præcist af det....? hvis manden der ejer feltet intet med tuning har at gøre.... så vil jeg mene det derimod burde være et udtryk for et eller andet!
ang. lufttemperatur.... 20grader i værkstedet!..... og i starter ikke nogen form for udsugning i forbindelse med rulning?
har lige rullet, for en time siden. forskellen mellem de aktuelle værdier og din. norm er pt. 4,1% i mit værksted uden varme... temp sat til 1 grad plus! lufttryk pt 1022 i labølle. ja det er koldt! der er nogen der hverken har råd til varme eller penge til OTTO. ville egentlig gerne have uddybet hvordan EMS lige sørger for man kan se bort fra korr. faktor? MVH. søren stadig kold


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2006, 21:32 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
bemmer skrev:
[Lufttemperaturen bliver målt af EMS i manifolden, så der bliver her korrigeret for temperatur ændringer og det er uanset, om der er ladekøler på eller ej, så derfor en korrigerings faktor på 1.
For denne motor her, som køre med et ladetryk på 180kPa absolut, køre med et trykforhold over kompressoren på ca. 1,78 ved gennemsnitligt lufttryk, falder det 6%, hvilket ikke er hverdagskost i Danmark stiger trykforholdet til 1,89, om så balancen i flowet er sat overstyr eller ej, er som Henrik siger, et måske eller måske ikke.
Det er et dybt emne, dybere end "Seat-of-pants metoden"

De to kurver var ikke vist for at skulle sammenlignes med noget, min motor var kun for Henrik ville se den, selv om der ikke var noget at se. Turbo kurven var vist for den trækker ikke så jævnt.
Min diesel er testet på sammen felt (kan ses i anden tråd).

Det er Bosch(44898989) selv, der ikke kan stå inden for en mere nøjagtig måling, men så lover de jo heller ikke noget, som de ikke kan holde.
Ser man på sammenligningen af disse felter: http://www.teknologisk.dk/transport/11322
Så svinger de også +/- 6%, her er der korrigeret og flere af disse felter bruger samme måleudstyr (Optima 2000) http://www.netech.dk/naak/optiref.html
Hvad er det så lige som er uacceptabelt....

En ting som vi sikret kan blive enige om, er hvis vi ikke kan følge med, har vi ikke nok effekt, uanset hvad vi har målt på rullefeltet.

Bemmer


Når du måler lufttemp, så er det jo fordi at din EMS gerne vil regne på masseflow luft, og behøver derfor temperaturen. Det har absolut intet som helst med din korrektionsfaktor at gøre, og gør BESTEMT ikke at du kan sætte den til 1. Prøv feks at rulle med 20grader i værkstedet uden at lukke porten op, og rul så igen efter at porten har stået åben i 3 timer, så vil du se at porten kan tune din bil ;-)
Som du skriver, så tror jeg du fint kender "tilstandsligningen", ikke sandt?


Med trykfald ifbm. WG og 1013mbar, og rigtigheden af dette, så er det ikke trykforholdet over kompressoren, men derimod trykforholdet henover topstykket plus trykforholdet henover turbinensiden der vil afgøre om det kan accepteres at sætte mbar til 1013 uanset lufttryk.
Ikke kompressorens trykforhold.

Kurven blev vel fremvist som bevis for at 12x12 ikke var nok, som jeg husker det. Det vil jeg mene er alt rigeligt på den fremviste kurve.

de 6% +/- der er tale om er vist et udtryk for en voldsom useriøsitet i branchen. Det er da vældigt interessant at man kan finde 4 felter der alle måler inden for nogle få procent, og der så stadigt er nogle der fabler om at de ikke kan levere bedre end +/6%. Der er vist nogen der er hægtet af her...!

Golfi; Det bliver altså ikke mere seriøst blot fordi det er gratis. Fint i har et gratis felt, men hvad enten den måling har kostet 500dkr eller i har fået 500 for at rulle bilen, så er det stadigt ikke muligt at sammenligne med noget som helst andet. Ikke engang to målinger lavet på samme felt. Når korr. ikke er noteret, så viser papiret kun at den kan køre, og den kan tage xxxx omdrejninger inden kurven falder.

Man kan godt fristes til at tro visse "seriøse tunere" i dk fusker med disse korr. faktorer! En lille "fejl" med lufttryk og temp. kan lige chiptune bilen på 30sekunder.....Og disse værdier er sjovt nok aldrigt opgivet, men rullefeltsoperatøren sikrer sig så også at han aldrigt bliver hængt op på målingen, for den kan ikke gentages dagen efter.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2006, 22:46 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 22 aug 2005, 23:34
Indlæg: 25
Henrik, du har fuldstændig ret i at det ikke bliver mere seriøst af hvad det koster, men du nævner jo også selv at den korr. kan bruges til mange "andre ting"......
Uanset hvordan du korr. vil du aldrig kunne lave 2 helt ens effektkurver, motorerens tempratur har utroligt meget at sige..... hvis du ruller igen og igen så falder effekten hver gang!!! lad så bilen stå i 15 min så giver den 5hk mere igen.....

_________________
mki


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2006, 22:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 okt 2004, 20:37
Indlæg: 110
"Man kan godt fristes til at tro visse "seriøse tunere" i dk fusker med disse korr. faktorer! En lille "fejl" med lufttryk og temp. kan lige chiptune bilen på 30sekunder.....Og disse værdier er sjovt nok aldrigt opgivet, men rullefeltsoperatøren sikrer sig så også at han aldrigt bliver hængt op på målingen, for den kan ikke gentages dagen efter"



Puha,

Lige det, harjeg været ude for at der var et ,sjællansk firma,der ville have, altså fusket med tryk og temp,da de havde "lovet" kunden noget de ikke kunne holde,
bilen fik så de lovede kræfter,sikke en skandale,
Men det sker altså


/Skassa


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 mar 2006, 22:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 29 nov 2005, 19:52
Indlæg: 140
HenrikGM skrev:
bemmer skrev:
[Lufttemperaturen bliver målt af EMS i manifolden, så der bliver her korrigeret for temperatur ændringer og det er uanset, om der er ladekøler på eller ej, så derfor en korrigerings faktor på 1.
For denne motor her, som køre med et ladetryk på 180kPa absolut, køre med et trykforhold over kompressoren på ca. 1,78 ved gennemsnitligt lufttryk, falder det 6%, hvilket ikke er hverdagskost i Danmark stiger trykforholdet til 1,89, om så balancen i flowet er sat overstyr eller ej, er som Henrik siger, et måske eller måske ikke.
Det er et dybt emne, dybere end "Seat-of-pants metoden"

De to kurver var ikke vist for at skulle sammenlignes med noget, min motor var kun for Henrik ville se den, selv om der ikke var noget at se. Turbo kurven var vist for den trækker ikke så jævnt.
Min diesel er testet på sammen felt (kan ses i anden tråd).

Det er Bosch(44898989) selv, der ikke kan stå inden for en mere nøjagtig måling, men så lover de jo heller ikke noget, som de ikke kan holde.
Ser man på sammenligningen af disse felter: http://www.teknologisk.dk/transport/11322
Så svinger de også +/- 6%, her er der korrigeret og flere af disse felter bruger samme måleudstyr (Optima 2000) http://www.netech.dk/naak/optiref.html
Hvad er det så lige som er uacceptabelt....

En ting som vi sikret kan blive enige om, er hvis vi ikke kan følge med, har vi ikke nok effekt, uanset hvad vi har målt på rullefeltet.

Bemmer


Når du måler lufttemp, så er det jo fordi at din EMS gerne vil regne på masseflow luft, og behøver derfor temperaturen. Det har absolut intet som helst med din korrektionsfaktor at gøre, og gør BESTEMT ikke at du kan sætte den til 1. Prøv feks at rulle med 20grader i værkstedet uden at lukke porten op, og rul så igen efter at porten har stået åben i 3 timer, så vil du se at porten kan tune din bil ;-)
Som du skriver, så tror jeg du fint kender "tilstandsligningen", ikke sandt?

Jo jeg tror nok jeg kender den ligning. Jeg tror også, at jeg formulere mig forkert.
Motorens effekt må være bestemt af den mængde brændstof, som den får tilført.....
Forudsat at forholdet mellem luft og brændstof ikke er helt i skoven, lad os antage Lambda 0,88.
EMS'en korrigere for luftens tæthed ved at kende trykket og temperaturen....
Hvad betydning har så temperaturen i omgivelserne?



Med trykfald ifbm. WG og 1013mbar, og rigtigheden af dette, så er det ikke trykforholdet over kompressoren, men derimod trykforholdet henover topstykket plus trykforholdet henover turbinensiden der vil afgøre om det kan accepteres at sætte mbar til 1013 uanset lufttryk.????? Her faldt kæden vist af for mig. Så skal man da ikke have for kraftig udsugning af udstødsgassen, da lufttrykkket da vil blive meget lavt i enden af det, du siger her(afgangssiden af turbinen).
Ikke kompressorens trykforhold.

Kurven blev vel fremvist som bevis for at 12x12 ikke var nok, som jeg husker det. Det vil jeg mene er alt rigeligt på den fremviste kurve.


de 6% +/- der er tale om er vist et udtryk for en voldsom useriøsitet i branchen. Det er da vældigt interessant at man kan finde 4 felter der alle måler inden for nogle få procent, og der så stadigt er nogle der fabler om at de ikke kan levere bedre end +/6%. Der er vist nogen der er hægtet af her...!

Golfi; Det bliver altså ikke mere seriøst blot fordi det er gratis. Fint i har et gratis felt, men hvad enten den måling har kostet 500dkr eller i har fået 500 for at rulle bilen, så er det stadigt ikke muligt at sammenligne med noget som helst andet. Ikke engang to målinger lavet på samme felt. Når korr. ikke er noteret, så viser papiret kun at den kan køre, og den kan tage xxxx omdrejninger inden kurven falder.
Det var jo også nok til mig den dag :-)

Man kan godt fristes til at tro visse "seriøse tunere" i dk fusker med disse korr. faktorer! En lille "fejl" med lufttryk og temp. kan lige chiptune bilen på 30sekunder.....Og disse værdier er sjovt nok aldrigt opgivet, men rullefeltsoperatøren sikrer sig så også at han aldrigt bliver hængt op på målingen, for den kan ikke gentages dagen efter.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team